Mina första mil på sporthoj. Reflektioner.

x_dream

Före detta wcx:are
Gick med
1 May 2003
Hoj
Först husqvarna 258 (Återlämnad), gs 500 (såld) R1:a (såld), Suzuki xf650 (såld), gsxr 600 (såld), zx6r 01:a (såld) suzuki gsr (såld) Peugot trekker 100 (stulen)
kul läsning och bra reflektioner

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Som vi säger i jönköping helt överstyvt har saknat dessa inlägg innan!!!!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kan bara hålla med till fullo, började själv med en offroad, kändes konstigt, otymligt i början, man får "skynda" långsamt(är även bra för hälsan) men efter 600 mil i sadeln så blir man allt mer nöjd och absolut inte byta tillbaka,!! Just nu kan jag inte tänka mig köra något annat(bandit 1200 eller fzs kan jag tänka mig dock)än just sport hoj, det jag minst kan tänka mig är en custom, att det skall vara skönt att köra en custom tror jag mest är en myt!!! mera vibrationer, sämre väghållning, går inte att packa den på samma sätt, jobbigt att köra långt.

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
sgtpepper skrev:
Jag skulle faktiskt vilja testa att köra någon glidare också, det måste ju vara helt annorlunda, med fötterna långt fram och en tillbakalutad sittposition. Inte för att jag skulle vilja äga en glidare, men det vore skoj att prova.

Jag har provat en HD night train efter en hel dags körning på en gixxer 600.
Skrattade hela tiden bakom visiret(hade raceställ och intergralhjälm, såg nog lagom dumt ut...) tills jag höll på att köra rakt fram i en kurva..
Det går knappt att svänga med en sån hoj, man känner verkligen hur tung den är.
En bra sak med den var att den var hur stark som helst, man behövde knappt växla..

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Juultomten skrev:
ojj.. =) bästa inlägget på SH tippar jag :) :tummenupp

inte prövat nån ny hoj nudå? gått ett år nu :) :)

Haha! Den här gamla fina tråden lever alltså? Ballt. :)

Tack. Kul att du gillade den.

Kul att du frågar oxå... jag har funderingar på att summera det här året i ett litet inlägg. Jag gick ju ifrån lite saker jag skrev i inlägget... Jag kör inte motard längre utan kör en CBR 600F. Så jag har lite reflektioiner att skriva om... :)

Återkommer kanske med ett sånt inlägg.

/Lucky9

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
muahaha.. jag känner igen reaktionen som man får när man sätter sig på bågen första gången å kommer över 10k rpm... den e fruktansvärd.. men andra gången e de nästan bara roligt..

jag hade lite fundering över varför man hade så mkt utrymme bakom röven på min r6, men när ja kom över 200kph så fattade jag. då va de bara å kana bak med arslet å hålla i hatten.

EDIT: kan tillägga att jag bara läste första sidan, å inte kollade datumet

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Roligt att läsa!

Det är var intressant att läsa :D väntar på nästa roliga historia :Dhoho

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Trådlyftningrekord? Über twao år gammal tråd, men den rokcar fortfarande.

Dax för nya recensioner, kanske? :tummenupp

Socrates

Guest
He he he, ja...det var ju ett litet trådlyft av Honke, men jag får väl passa på att tacka honom för att han lyfte tråden (Hade inte läst tråden innan) :) Riktigt trevlig läsning, även om den har 2år på nacken.

Kanske är dags för Lucky9 att skriva en ny tråd?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Grymt bra skrivet :tummenupp Kan inte annat än hålla med dig.... Har precis skaffat mig en sporthoj som komplement till motarden och jag kan bara bekräfta att det ÄR den optimala lösningen :D Det enda som fattas är tid, måste fan säga upp mig från jobbet så jag hinner köra med dom :rolleyes:

Här är en annan tråd med ungefär samma inriktning där man diskuterar Motard vs Streetfighter. I ett av dom sista inläggen på 1:a sidan har jag beskrivit lite hur jag upplever skillnaden på dom båda...

LÄNK

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Satsa på en karriär inom hojjournalistik! Den var kanonbra ju!

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Roligt!

Det är ju sånt där man vill läsa :) fast den var lång så var det rolig att läsa! man vart ju inte trött av den precis :) men som alla andra säger & jag! väntar på nästa :D :Bugar

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Kul läsning, första inlägget tänkte ja på då....:tummenupp

Sen att tråden var lite gammal gör väll inget....hehe

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Socrates skrev:
He he he, ja...det var ju ett litet trådlyft av Honke, men jag får väl passa på att tacka honom för att han lyfte tråden (Hade inte läst tråden innan) :) Riktigt trevlig läsning, även om den har 2år på nacken.

Kanske är dags för Lucky9 att skriva en ny tråd?
Precis vad jag skulle skriva. Bara att tacka han för det och bli glad att man fick chansen att läsa detta :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM