Mina hundar har tjuvparat sig

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Solid snake skrev:
Det är där sådana som du kan leva och frodas i tysthet.

Jaha, så när man inte kan mer i ämnet så måste man komma med pikar att jag ska hålla käften eftersom du inte har något mer vettigt att säga? Ja, men det bevisar väl saken.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Fixxxer skrev:
Jaha, så när man inte kan mer i ämnet så måste man komma med pikar att jag ska hålla käften eftersom du inte har något mer vettigt att säga? Ja, men det bevisar väl saken.

De finns många töntar här.. bara ignorera dom och ge fan i att skriva i sånna här trådar så slipper man massor diskussioner

peace :banana
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fixxxer skrev:
Kul att någon iaf påpekar sitt "intresse". Inte för att det har med saken att göra och då borde man kanske inte skriva heller? Eller?

Man ska inte skriva om man är intresserad alltså, ska man skriva om man är ointresserad? Det verkar väl fånigt.
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Markus skrev:
Man ska inte skriva om man är intresserad alltså, ska man skriva om man är ointresserad? Det verkar väl fånigt.

Jag, i min enfald, har fått för mig att "intresseklubben" är just ointresse... Varför ens yttra sig om man inte är intresserad? Jag förstår mig inte på hur ni läser här inne. Som ett gäng påfåglar eller?
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Anton_Ljunghusen skrev:
De finns många töntar här.. bara ignorera dom och ge fan i att skriva i sånna här trådar så slipper man massor diskussioner

peace :banana

Det var bland det klokaste jag sett någon skriva inne på detta forum!
 

Solid snake

Guest
Fixxxer skrev:
Jaha, så när man inte kan mer i ämnet så måste man komma med pikar att jag ska hålla käften eftersom du inte har något mer vettigt att säga? Ja, men det bevisar väl saken.

Det där lät vettigt ju. :rolleyes:
 

Solid snake

Guest
Bara tanken om att det inte ska finnas blandras är ju absurd, vad fan tror du händer om man bara avlar fram renrasiga då?

Till slut så har varje hund i varje ras (enskilda raser menar jag då) parat sig med varandra, det är DÅ man får fram sönderavlade djur, de kommer bli mindre friska i bollen så att säga.
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Solid snake skrev:
Bara tanken om att det inte ska finnas blandras är ju absurd, vad fan tror du händer om man bara avlar fram renrasiga då?

Till slut så har varje hund i varje ras (enskilda raser menar jag då) parat sig med varandra, det är DÅ man får fram sönderavlade djur, de kommer bli mindre friska i bollen så att säga.

Det är just därför många rasklubbar har satt upp en gräns för hur närbesläktade hundarna får vara.
Kusinparningar är godkända men jag anser att det är för nära också. Blandningar kan ske när en ras är nära att dö ut men då ska det ske under kontrollerade former, av hundar som är närbesläktade i ras (vinthund/vinhund exempelvis) och vars mentalitet liknar varandras så mycket som möjligt.

Dessutom finns det X antal länder. Jag kan ta inom bengalaveln (katter). Där har avelsbasen varit liten när de först godkändes i SVERAK och då har uppfödare fått lägga mycket pengar på importer och numera finns det GOTT om variationer inom linjer och man behöver inte använda sig av korsparningar med andra närbesläktade raser.
Savannahaveln har dock fortfarande vissa inparningar av bengal och en annan ras vars namn jag nu inte kommer ihåg. Detta borde med lätthet kunna ske inom hundaveln.

Jag har förövrigt upprepat mig så satans ofta att jag inte orkar förklara mer. Vill du inte förstå är du välkommen att istället ringa till någon som föder upp Silken Windhounds eller någon annan ras som inte är godkänd i SKK men som har ett seriöst avelsprogram för att slutligen få dem inregistrerade. Det är ingen idé att skriva inlägg här eftersom ni inte läser det jag skriver. Det är som att prata med väggar.
 

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Småland
Hoj
Nada...just nu.
Jag kan hålla med dig om att det är lite sandlåde fasoner här inne i bland :rullandeu .Men det är bara att inte bry sig om.Man blir bara lite sur att roliga trådar förstörs ibland av trams.Men oftast tycker jag att det är roliga diskusioner och roliga kommentarer som får mig att le.Ha d bäst// :hej
Fixxxer skrev:
Det är just därför många rasklubbar har satt upp en gräns för hur närbesläktade hundarna får vara.
Kusinparningar är godkända men jag anser att det är för nära också. Blandningar kan ske när en ras är nära att dö ut men då ska det ske under kontrollerade former, av hundar som är närbesläktade i ras (vinthund/vinhund exempelvis) och vars mentalitet liknar varandras så mycket som möjligt.

Dessutom finns det X antal länder. Jag kan ta inom bengalaveln (katter). Där har avelsbasen varit liten när de först godkändes i SVERAK och då har uppfödare fått lägga mycket pengar på importer och numera finns det GOTT om variationer inom linjer och man behöver inte använda sig av korsparningar med andra närbesläktade raser.
Savannahaveln har dock fortfarande vissa inparningar av bengal och en annan ras vars namn jag nu inte kommer ihåg. Detta borde med lätthet kunna ske inom hundaveln.

Jag har förövrigt upprepat mig så satans ofta att jag inte orkar förklara mer. Vill du inte förstå är du välkommen att istället ringa till någon som föder upp Silken Windhounds eller någon annan ras som inte är godkänd i SKK men som har ett seriöst avelsprogram för att slutligen få dem inregistrerade. Det är ingen idé att skriva inlägg här eftersom ni inte läser det jag skriver. Det är som att prata med väggar.
 

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
När jag blir stor så..
Fixxxer skrev:
Kul att någon iaf påpekar sitt "intresse". Inte för att det har med saken att göra och då borde man kanske inte skriva heller? Eller?

Whaewa, "jag-vet-bäst"-mentaliteten är det som sticker i mina ögon. Låt andra komma med åsikter och synpunkter utan att du ska rätta dom.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fixxxer skrev:
Kusinparningar är godkända men jag anser att det är för nära också.

Varför då? Du vet bättre än de du hela tiden citerat eller hur menar du?

Fixxxer skrev:
Det är som att prata med väggar.

Jo, men då är det väl ungefär som när du umgås med dina imaginära vänner? Same same.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
jag tror nästan fixxxer är typ roller eller mattias eller nånting liknande. :hihi

edit: Alt v-gurra eller vad han nu hette
 

Braxen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
RD125twin
Fixxxer skrev:
Du är fortfarande lika trög eftersom du inte verkar ha läst igenom tråden.
Det är ett extremt litet antal i denna tråden som verkar veta något om avel och där kommer du in i bilden också.
Sen drar du ytterligare igen in nazism och rasism. Det är tråkigt att du icke är läskunnig, faktiskt. Därav att jag inte ens förstår varför jag ska gå ner på din nivå och svara på dessa inlägg, men man måste ju försöka upplysa okunniga om detta.
Det felande i hela den här tråden är att folk inte vet vad renrasavel är och hur oseriöst blandrasavel är. Just på grund av att man inte är insatt i VAD som kan hända och hur man leker med rasers mentalitet.

Du har precis skrivit det som jag har påpekat HEEEEEEEELAAAAAAAAAAAAA tiden... Arbetsdjur... Snacka om att skriva in sig själv så mycket att man till slut inte förstår själv. *ASG* Herregud.

Med stamtavla på hundarna eliminerar man många "tror" och "kanske". Just för att mycket av mentalitet går i arv, samma sak med sjukdomar och HD/AD-statistik. Grattis.
Ett jävla tjat på dig om andras läskunnighet, när du själv inte ens kan skriva en åsikt för att sedan komma med efterhandskonstruktioner för att du uttryckte dig klumpigt.
Ner till min nivå? Den passerade du redan långt innan, när du tex började att se ner på alla andra.
Sorgligt att du skrev in dig själv så att du inte längre förstår, och att du inte vet varför du fortsätter detta. Bäst att du tar din medicin, så kanske det går över. :7peta


ps. seriöst värre att utrota alla blandrashundar, bara för att dom inte har en fin stamtavla (en av grunderna till nazismens elitism).
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Braxen skrev:
Ett jävla tjat på dig om andras läskunnighet, när du själv inte ens kan skriva en åsikt för att sedan komma med efterhandskonstruktioner för att du uttryckte dig klumpigt.
Ner till min nivå? Den passerade du redan långt innan, när du tex började att se ner på alla andra.
Sorgligt att du skrev in dig själv så att du inte längre förstår, och att du inte vet varför du fortsätter detta. Bäst att du tar din medicin, så kanske det går över. :7peta


ps. seriöst värre att utrota alla blandrashundar, bara för att dom inte har en fin stamtavla (en av grunderna till nazismens elitism).

Du är fan patetisk. Det finns inget värre än sådana som du. Nu kommer du bara med skit och kan inte kommentera mer ang avel för du vet inte ett skit om det. Det är just där den roliga poängen är.
Jag har hela tiden hävdat samma saker, sen när du inte har något vettigt att komma med så bajsar du ur sig sådan här skit. :banana Det är en vinst i sig, enbart det.
Jag har fortfarande inte ändrat åsikt men inte ens så vettig är du att du kan få ut det. :fatta!
Du vet om att man kan bli åtalad för förtal, eller?

Jag hade faktiskt ett fel... Din nivå kan ingen sjunka till. Om jag nu skulle vara allvarligt sjuk hade det varit en klockren kommentar. Bortgjord!
 
Last edited:

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Markus skrev:
Varför då? Du vet bättre än de du hela tiden citerat eller hur menar du?



Jo, men då är det väl ungefär som när du umgås med dina imaginära vänner? Same same.

Har du koll på vad du quotar och svarar på? :kocko

Spekulera i mitt liv, varsågoda. Ingen här inne känner mig och det är bara ytterligare en som inte kan något om avel som måste komma med ett inlägg med bara... blaj... rent utsagt.
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
heinz_p skrev:
Whaewa, "jag-vet-bäst"-mentaliteten är det som sticker i mina ögon. Låt andra komma med åsikter och synpunkter utan att du ska rätta dom.
Det är helt OK av dem att säga sin åsikt, men jag får inte uttrycka min? Jamen, Sverige var fritt sist jag kollade. Märklig attityd.
Har man inget att komma med i en tråd kan man väl hålla käften om man inte besitter den kunskapen ang trådens ämne?
 

zhapod

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
linköping
Hoj
TZR125 -89
fixxxer, menar du på fullt allvar att du inte ser skillnaden mellan "ok, såhär är det" och "du kan fan ingenting, såhär är det"?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top