Solid snake
Guest
Fixxxer skrev:Vad är lunar?
Det är där sådana som du kan leva och frodas i tysthet.
Fixxxer skrev:Vad är lunar?
Solid snake skrev:Det är där sådana som du kan leva och frodas i tysthet.
Fixxxer skrev:Jaha, så när man inte kan mer i ämnet så måste man komma med pikar att jag ska hålla käften eftersom du inte har något mer vettigt att säga? Ja, men det bevisar väl saken.
Fixxxer skrev:Kul att någon iaf påpekar sitt "intresse". Inte för att det har med saken att göra och då borde man kanske inte skriva heller? Eller?
Markus skrev:Man ska inte skriva om man är intresserad alltså, ska man skriva om man är ointresserad? Det verkar väl fånigt.
Anton_Ljunghusen skrev:De finns många töntar här.. bara ignorera dom och ge fan i att skriva i sånna här trådar så slipper man massor diskussioner
peace![]()
Fixxxer skrev:Jaha, så när man inte kan mer i ämnet så måste man komma med pikar att jag ska hålla käften eftersom du inte har något mer vettigt att säga? Ja, men det bevisar väl saken.
Solid snake skrev:Bara tanken om att det inte ska finnas blandras är ju absurd, vad fan tror du händer om man bara avlar fram renrasiga då?
Till slut så har varje hund i varje ras (enskilda raser menar jag då) parat sig med varandra, det är DÅ man får fram sönderavlade djur, de kommer bli mindre friska i bollen så att säga.
Fixxxer skrev:Det är just därför många rasklubbar har satt upp en gräns för hur närbesläktade hundarna får vara.
Kusinparningar är godkända men jag anser att det är för nära också. Blandningar kan ske när en ras är nära att dö ut men då ska det ske under kontrollerade former, av hundar som är närbesläktade i ras (vinthund/vinhund exempelvis) och vars mentalitet liknar varandras så mycket som möjligt.
Dessutom finns det X antal länder. Jag kan ta inom bengalaveln (katter). Där har avelsbasen varit liten när de först godkändes i SVERAK och då har uppfödare fått lägga mycket pengar på importer och numera finns det GOTT om variationer inom linjer och man behöver inte använda sig av korsparningar med andra närbesläktade raser.
Savannahaveln har dock fortfarande vissa inparningar av bengal och en annan ras vars namn jag nu inte kommer ihåg. Detta borde med lätthet kunna ske inom hundaveln.
Jag har förövrigt upprepat mig så satans ofta att jag inte orkar förklara mer. Vill du inte förstå är du välkommen att istället ringa till någon som föder upp Silken Windhounds eller någon annan ras som inte är godkänd i SKK men som har ett seriöst avelsprogram för att slutligen få dem inregistrerade. Det är ingen idé att skriva inlägg här eftersom ni inte läser det jag skriver. Det är som att prata med väggar.
Fixxxer skrev:Kul att någon iaf påpekar sitt "intresse". Inte för att det har med saken att göra och då borde man kanske inte skriva heller? Eller?
Fixxxer skrev:Kusinparningar är godkända men jag anser att det är för nära också.
Fixxxer skrev:Det är som att prata med väggar.
Markus skrev:Jo, men då är det väl ungefär som när du umgås med dina imaginära vänner? Same same.
Ett jävla tjat på dig om andras läskunnighet, när du själv inte ens kan skriva en åsikt för att sedan komma med efterhandskonstruktioner för att du uttryckte dig klumpigt.Fixxxer skrev:Du är fortfarande lika trög eftersom du inte verkar ha läst igenom tråden.
Det är ett extremt litet antal i denna tråden som verkar veta något om avel och där kommer du in i bilden också.
Sen drar du ytterligare igen in nazism och rasism. Det är tråkigt att du icke är läskunnig, faktiskt. Därav att jag inte ens förstår varför jag ska gå ner på din nivå och svara på dessa inlägg, men man måste ju försöka upplysa okunniga om detta.
Det felande i hela den här tråden är att folk inte vet vad renrasavel är och hur oseriöst blandrasavel är. Just på grund av att man inte är insatt i VAD som kan hända och hur man leker med rasers mentalitet.
Du har precis skrivit det som jag har påpekat HEEEEEEEELAAAAAAAAAAAAA tiden... Arbetsdjur... Snacka om att skriva in sig själv så mycket att man till slut inte förstår själv. *ASG* Herregud.
Med stamtavla på hundarna eliminerar man många "tror" och "kanske". Just för att mycket av mentalitet går i arv, samma sak med sjukdomar och HD/AD-statistik. Grattis.
Braxen skrev:Ett jävla tjat på dig om andras läskunnighet, när du själv inte ens kan skriva en åsikt för att sedan komma med efterhandskonstruktioner för att du uttryckte dig klumpigt.
Ner till min nivå? Den passerade du redan långt innan, när du tex började att se ner på alla andra.
Sorgligt att du skrev in dig själv så att du inte längre förstår, och att du inte vet varför du fortsätter detta. Bäst att du tar din medicin, så kanske det går över.![]()
ps. seriöst värre att utrota alla blandrashundar, bara för att dom inte har en fin stamtavla (en av grunderna till nazismens elitism).
Markus skrev:Varför då? Du vet bättre än de du hela tiden citerat eller hur menar du?
Jo, men då är det väl ungefär som när du umgås med dina imaginära vänner? Same same.
Det är helt OK av dem att säga sin åsikt, men jag får inte uttrycka min? Jamen, Sverige var fritt sist jag kollade. Märklig attityd.heinz_p skrev:Whaewa, "jag-vet-bäst"-mentaliteten är det som sticker i mina ögon. Låt andra komma med åsikter och synpunkter utan att du ska rätta dom.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |