zhapod skrev:fixxer, vad tycker du om mulåsnor?
Ska du verkligen lägga i ytterligare ett mynt?
anja skrev:Jag har aldrig menat att hundfan ska ligga på soffan. Påtal om soffan, vad har DU för sysselsättning då, med tanke på all tid du har att vräka ur dig dina korkskalligheter här? Är du sjukskriven, arbetslös, eller har du rent av ledigt från ams-kursen? För du ägnar väl ändå inte arbetstid åt att ORDBAJSA här?
Fixxxer skrev:1. Alla avelsmål är dock inte till ondo och ju fler som värnar om rasernas ändamål (som jakt/bruks/vallhundar) så skulle det bli mindre och mindre utställning. Däremot anser jag att en hund ska se ut som en rasrepresentant för att få gå i avel så där har de rätt. Ju fler som ser sundare avel hellre än utställningsavel (eller byta ut alla domare) skulle höjas till skyarna.
2. Romarna hade nog inte så mycket mer avelsmål än dagens blandrasuppfödare men det gick så långt att rasen blev godkänd och tillräckligt många individer som hade samma mentalitet och kunde bestämmas ha tillräckligt lik fysik för att godkännas.
southwick skrev:Denna trad ar tag mig faen bland det roligaste jag last, och jag vill tacka alla som bidragit sa har langt, komik pa hog niva alltihop
Var snalla mot Fixxxxer-tjejen nu, man ska inte mobbas.
Sjalv tycker jag att strandhundarna i Grekland ar finast, sarskilt dom med fem ben...
HönaPower skrev:Fattar inte vari det roliga ligger, du måste ha en rätt torr humor.
Personligen tycker jag det är ruggigt tråkigt att inte alla kan hålla sams utan måste kasta skit på varandra hela tiden, lägg ner denna tråd & stick ut & kör hoj istället, med eller utan jycke!
Oönskade valpar vill man väl inte ha. Men önskade är det väl alltid nån som vill haFixxxer skrev:Se till att åka in till veterinären och få ett abortpiller. Det sista man vill ha är önskade valpar på hundar som inte ska gå i avel. Om det dessutom är 2 olika raser är det definitivt värt det.
Fast det kanske var lite väl att ta i att skriva att INGEN här kan nått om hundar som du ungefär började med att skriva. Fler hade nog lyssnat då, eller inte brytt sig, istället för att häckla dig...Fixxxer skrev:Det här är väl OT-forumet? Jag antar att Sverige fortfarande är ett fritt land. Jag yttrar mig inte så mycket om hojar eftersom jag inte kan det men skriver i de trådar jag vet att jag kan svara i.
Alla är vi olika, ganska mycket udda kommentarer hade nog setts om man skrivit en sporthojs-tråd på alltomhundar.comFixxxer skrev:Folk som har svarat i den här tråden råkar vara just okunniga, tröga och barnsliga. Det är inte mitt problem.
korvgubbe skrev:Så här ska en jycke se ut:
Har inga större problem med att läsa eller skriva, dock så får jag svårigheter med sånt när folk skriver saker som kan feltolkas då det saknar mer info än "Enligt mig och många andra seriösa hundägare är det en jävla idioti att ens köpa blandras". Är ju inte bara jag som regaerat på detta, så felet är ju knappast något som då kan enbart läggas på mig. Eller?!Fixxxer skrev:Nej, du verkar inte klara av att läsa det som står. Vilket jag anser vara barnsligt. Det är inte hundarnas fel att människor är korkade. De som köper blandrashundar och stödjer den avlen är alltså inte mycket att ha i min närhet.
Jag är inte obegåvad, det är bara trögt folk här inne som verkar tro att avel är att låta grannhunden knulla på sin egen för att få fram blandraser. Avel är SÅ mycket mer, men som sagt var är det ingen idé att diskutera det eftersom INGEN här inne är insatt i det. Att du sen verkar ha problem att läsa det man skriver gör det inte enklare. Det är svårt att förklara hundavel och det som tagit oss flera hundra år att skapa åt 3-åringar.
Sen att det kommer snack om rasism. Så oerhört korkat, barnsligt, lågt och okunnigt att ens uttrycka sig så. Jag har inget emot judar, mörkhyade eller någon med annan religion. Det jag har svårt för är folk som avlar för pengar vare sig det är renrasigt eller blandraser. Och sådana som du som inte kan se längre än vad näsan är lång. Nazism har heller inget med saken att göra, jag vill bara kunna ha kontroll på VAD det är jag köper.
Får jag ställa en motfråga? När du köper hoj, är det viktigt med dokumentation och att du ser hur hojen ser ut?
Braxen skrev:Har inga större problem med att läsa eller skriva, dock så får jag svårigheter med sånt när folk skriver saker som kan feltolkas då det saknar mer info än "Enligt mig och många andra seriösa hundägare är det en jävla idioti att ens köpa blandras". Är ju inte bara jag som regaerat på detta, så felet är ju knappast något som då kan enbart läggas på mig. Eller?!
Sedan kan vi ju diskutera påståendet"Självklart ska de blandraser som redan finns inte behöva lida mer än vilket annat djur som helst", du menar alltså att dom ska lida?! Hade varit bättre att skriva Självklart ska de blandraser som redan finns inte behöva lida.!
Dina påhopp om hur tröga, barnsliga, obegåvade alla andra är när dom inte har samma åsikt som dig eller när du kommer med klumpiga uttalanden/påståenden är extremt underhållande, då det visar vem det är som är den felande.
Det är även trögt folk som tror att andra tror att avel är att låta grannhunden knulla på sin egen för att få fram blandraser!
Någon som skrivit att du har något emot mörkhyade, judar eller religionutövande människor?! Det är ju hundraser det handlade om, vilket du som är så duktigt på att läsa borde ha kunnat listat ut då denna tråd handlar om just hundar. :kocko
Att ta upp näslängd och renrasighet i samma diskussion är väl extremt klumpigt? Dock underhållande
Du vill inte enbart få kontroll vad du köper, du vill ha kontroll över alla hundar som föds så att det inte förkommer någon rasblandningsavel. Vilket är något som bla nazister sysslade med (fast då med människor).
Dokumentation av en hoj är inte så mycket av värde för mig, skicket och priset är det avgörande. Dokumentation säger inte att hojen är bra, utan bara att visa saker kan vara gjorda. Precis som en besiktning, bara för att hojen är godkänd, betyder inte att den är felfri. Vilket även gäller djur, så stamtavlor mm är ointressant om nu hunden har rabies!
Dessutom är hundar sällskaps och/eller arbetsdjur, inga jävla hockeykortstroféer
Fixxxer skrev:Snacka om att skriva in sig själv så mycket att man till slut inte förstår själv. *ASG* Herregud.
.
Fixxxer skrev:Du har precis skrivit det som jag har påpekat HEEEEEEEELAAAAAAAAAAAAA tiden... Arbetsdjur...
Solid snake skrev:Tillbaka till lunar kanske?
heinz_p skrev:Noterat i intressedagboken
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |