oskjan
Stronger than ever!
Baltazar skrev:Kan tänka mig att den rockar!
Labbade med dess lillebror, perfect 10.1 i en sluten låda på 24 liter. Lät rätt bra ,måste jag säga. Hade inte tillgång till mer än dryga 250W men dom har ju så jäkla hög känslighet att den drevs med relativ stor kontroll ändå.
La ner det bygget och slängde in den i bilen igen. Beställde nyligen en ny sub från Audio pro, nämligen Ace bass 2.
Ska bli spännande att höra vad den presterar.
http://www.audiopro.se/products/subwoofers/sub_ace-bass2.asp
Lite tufft med 4*5.5" och 10" slav och ClassD-slutsteg. Blir ju samma konarea som en 11" bas + 10" slav så helt kass kan den ju inte vara.
Ang. PA-steg spelar det väl ingen roll om man ska driva en sub. Då vill man ju bara ha mycket ström Fläktljud är väl det sopm kan störa annars.
Mvh / Christian
Försök hitta en annan förstärkare med samma effekt och ljudkvalitet för dom pengarna
Tänkte föresten starta ett högtalarprojekt snart (får se när det blir )
Tänkte mig nåt sånt här men planerna lär ju ändras mååånga gånger innan jag sätter igång..
Diskantelementet heter: Seas T25CF -001 EXCEL -895 kr/st
Mellanregistret: Peerless 164 WR 33 102 SA AL PH LS - 825 kr/st
Baosen: Infinity Kappa perfect 10.1D (D= dubbla talspolar) - 2500 kr/st
Mellanregistret och diskanten finnes hos www.hifikit.se och baselementet hos www.nardik.se
Tänkte bygga lådan i 30 mm MDF då jag kan få tag på det gratis (okej då, får väl ta de dååå..)
Bygger eget delningsfilter, mellanregistret ska såklart ha en egen låda.
Borde väl bli rätt så bra ljud, och dom här högtalarna kommer knappast sakna bas som jag tycker dom flesta frontar gör
(notera den sexiga paintbilden )
På paintbilden så har jag klistrat in en Infinity Kappa Perfect 12.1 DVQ Som har en vidareutvecklad kon och variabelt Q-värde
Detta gör att man kan anpassa den efter vilken musik man ska spela genom att byta ut "slutstycket" som sitter bakpå magneten.
Men det elementet är inte inräknat i planerna då det inte är släppt i Sverige ännu.
Bifogat
Last edited: