OP har med sig lite väl mycket tycker jag...
Tur och retur San Sebastian, ca 800 mil på två veckor.
35L väska som inte är proppfull och en liten tankväska.
Bodde på hotell och navigerade med telefonen och ibland på känsla.
I tankväskan finns vattenflaska med filter, då kan man fylla på varsomhelst. Solglasögon + mina vanliga. Ett par smidiga skyddsglasögon om jag måste köra när det är mörkt, de tar mindre plats än ett klart visir. Laddkabel till telefonen. Multiverktyg. Pass, plånbok (två olika betalkort, sällan kontanter) och viktiga papper (kopia finns i en ziplockpåse under sadeln, solkräm. En litet paket servetter ifall det saknas toapapper någonstans. Eventuell matsäck. Skivbromslås med larm. En liten sprayflaska med skumgummi och skrapa för rengöring av visiret.
Reflexväst, det kan vara bra om man måste stå i vägkanten + att man måste ha en med sig i Frankrike. Vacuumförpackar man den tar den lite plats.
Under sadeln finns orginalverktyg och kopia på viktiga papper, några engångshandskar samt eltejp, buntband, lite najtråd och en liten ficklampa. En liten flaska med kedjespray och någon trasa.
I den stora väskan finns regnställ och vattentäta handskar (överst i en röd vattentät påse). Badbyxor och en snabbtorkande handduk, oxå de i en vattentät påse. Ett par tunna långbyxor, ett par shorts och en snygg skrynkelfri skjorta, några t-shirts i funktionsmaterial, kallingar utan sömmar i röven/grenen -åker man långt vill man undvika skav... Strumpor i merinoull som når längre upp på vaden än stövlarna gör för att undvika skav där oxå. Necessär med värktabletter och magsjukepiller + de vanliga toagrejerna. Ett par smidiga jumpadojor. Ett underställ i ull och en tunn fleecetröja, kör jag söderut åker jag i meshjacka så då kan man behöva lite extra värme ibland. Ett litet punkalagningskit där det även finns säkringar och andra småsaker. Har även en liten startbooster mest för att den fick plats. Packar allt i olikfärgade packpåsar så det blir lätt att hitta och man kan hålla isär blött/smutsigt/rent osv.
Extranyckeln har jag buntbandat fast på ett fiffigt ställe.
MC-kläder har jag på mig, det var varmt så jag körde i meshjacka, mc-jeans, tunna handskar, buff och rejäla vattentäta stövlar. Man får stå ut med lite fotsvett...