FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
NoicE skrev:2168525Man behöver inte missförstå allt som kan missförstås, är du kvinna eller?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
NoicE skrev:2168525Man behöver inte missförstå allt som kan missförstås, är du kvinna eller?
medic skrev:2170056Orkar inte läsa allt.
Men stämma en läkare för ärr? Vad fan trodde ni... att han skulle operera genom munnen? Löjligaste jag har hört. Är chockad att folk tar ut pengar på försäkringen pga ärr. Ok att någon annan orsakade det, men att ta ut pengar pga ens egen klumpighet eller att en kirurk räddar ens liv... larvigt!
NoicE skrev:2170066
men din jävla klapptratt!
QUOTE]
Klappträ heter det väl![]()
Werzion skrev:2169656nej Kia, krama ur de sista slantarna ur tråden är det som är syftet![]()
Lilla_Tingeling skrev:Hejsan... jag har för mig att jag hört någonstans att det finns någon 10 års gräns...
Du måste "anmäla" skadan/ärret om det inte blivit bättre inom 10 år.
Jag kan ha fel....
FeeBee skrev:2170421Förstår egentligen inte meningen med att diskutera det här längre.. Jag kan förstå om man vill ha ersättning ifall en läkare har gjort fel, det hade (kanske) jag oxå velat ha, men att få ut pengar för att man själv är jävligt klantig.. Nja, det låter jag bli. Men ni gör som ni vill, jag gör det jag tycker känns rätt.
Ha en bra dag allihopa, hoppas ni mår bättre trots era vanprydande ärr när ni får in pengarna.![]()
Yabba skrev:2170163NoicE skrev:2170066
QUOTE]
Klappträ heter det väl![]()
PLADDERTRATT! Heter det...
SSDD skrev:2171031PLADDERTRATT! Heter det...
NoicE skrev:2170066
Det är inget om stämningar hit eller dit, det handlar om försäkringar?
Tror du man får en spänn av göran persson för att man kört omkull på motorcykeln och fått ett ärr?
Helt jävla xx för fan...
FreddaAbborre skrev:2170026I somras sa min blindtarm upp sig. Inte nån lite fin halvsvullen sak utan skiten sa upp sig med besked. Blindtarmen sitter på en liten flik ut från tarmen (har för mig den är tjocktarmen, men är osäker). Den grejen som sitter på fliken är den som vanligtvis blir inflamerad och sväller upp. I mitt fall så blev fliken lika stor som tarmen och sprack. Detta gjorde att de va tvugna att kapa ca 10 cm av tarmen också när de plocka bort blindtarmen. Läkaren sa efteråt att det va den värsta blindtarm han sett, operationen tog 2 timmar mot vanliga 20 minuter.
Till saken hör att jag åkte in till husläkarn på morgonen som kände o klämde o tog lite prover (ca kl 9-11) därefter vart jag skickad till akuten (ca 12-14). Får ligga i ett rum i ca 1½, en sköterska kommer in och upptäcker mig och säger att jag ska va på ultraljud, blir dit skjutsad och de konstaterar att jag har blindtarmsinflamation. Får ligga kvar i rummet jag låg i i ytterliga nån timma innan de hittar plats på nån avdelning. Sen ca kl 22.30 blir jag inkörd för operation. Nästan 14 timmar efter att jag går till läkarn första gången.
Hade man kommit in lite tidigare hade skadorna kanske minimerats.
Ärret blir 12 cm långt (klart längre än en "vanlig" blindtarmsoperation) och inte speciellt snyggt ihopsytt.
Har bra ont i flera veckor efteråt och får inte göra något fysiskt aktivt överhuvudtaget på minst 5 veckor efter (2 veckor vanligtvis) operationen.
Anser mig ha rätt till ersättning både för ärret och som plåster på såren.
Håller med tidigare talare, betalar man försäkring där det ingår ärrersättning i premien anser jag att man ska utnyttja denna om man har orsak till detta.
Självklart, har man tecknat en försäkring som täcker sådana petitesser som ärr på magen, ser man till att utnyttja den.FreddaAbborre skrev:2171191Man ser helt klart två läger; ett som tycker det är ok att få ut pengar från försäkrningen för ärr och ett som på sin höjd tycker att ärr i ansiktet är värt lite pengar.
Har man via försäkringen rätt till ersättning för missprydande ärr så är man väl förbannat dum om man inte tar vara på den rätten?!
Du har din hoj helförsäkrad, men tar inte ut nå pengar för den förens du totalkrashar?! Mja... Har du väl betalt en högre premie för att kunna få ut pengar till reparation av hojen så nog gör du det (underförutsättning att det är mer skadat än självrisken)
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning