Jag jobbade tidigare för en svensk firma som mestadels utförde jobb i Norge. Jag och en kollega var på väg hem och det gick lite för fort så vi fastnade på bild via en "fartkamera". Ska tillägga att det var min kollega som körde. Någon vecka senare kommer min idiot till arbetsledare hånflinandes och säger att han angett mig eftersom polisen hade hört av sig o ville veta vem som körde vid det aktuella tillfället. Jag får ett brev hem med ett fint foto givetvis på min kollega där dom vill att jag erkänner, nekar givetvis o returnerar skiten. Ärendet läggs ner eftersom det inte går att styrka vem som kört. Ingen anger heller min kollega som var den som körde.
Nu kommer vi till det roliga.
Det framkommer efter ca ett halvår att min arbetsledare fastnat på fartkamera inte en gång utan två gånger samma dag på den norska sidan gränsen. Norska polisen ska ha bett den svenska polisen om hjälp att identifiera föraren. Nu var det tydligen så att ingen angav honom och han ville givetvis inte själv erkänna
. Jag såg dock till att polisen fick veta vem som körde
(hämnden är ljuv). Jag vet inte hur mycket han fick i böter men det ska tydligen vara dyrt att köra för fort i Norge.
Då jag inte jobbar kvar på samma företag nu så har jag hånflinandes talat om för min föredetta arbetsledar vem som angett honom. Jag flinar stort varje gång jag ser idioten numera bara för att påminna honom.
Är man beredd att ange någon för fortkörning får man vara beredd att själv bli angiven.