Mitt ex är gravid o vägrar göra abort

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det är en rätt skrämmande attityd han presenterar/representerar. Det vittnar om ett djupt förakt för barn i separation och deras förutsättningar när man formulerar sig som han gör.

Jag vet inget om din bekantskapskrets men det låter ju inte så bra men jag förhåller mig nog tveksam till tillförlitligheten i ditt statistiska material. Du lär ju dessutom vara färgad av din relation till var och en av föräldrarna.

Att man med en politisk agenda använder ekonomi som styrmedel utan tanke på barnets totala situation i de här sammanhangen är bedrövligt. Jag har skrivit precis det du säger om pengarna fast jag sträckte mig lite längre och tog med boendefrågan. Jag är övertygad om att det hade varit positivt för såväl barn som föräldrar att den ene inte kan dra växlar på den andre, vare sig ifråga om makt eller pengar.

Jag låter inte min relation till en person styra mina tankar och åsikter utan ser nyktert på situationen. Tex så är min ena syster en av de mammorna som totalt har förstört sin relation med sina barn pga sina lögner och sitt beteende gentemot sina ex.
Min andra syster däremot var helt tvärtom och där är det pappan som har motarbetat allt och förstört relationen med sina barn då de såg hans beteende. Barn är smartare än man tror.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag låter inte min relation till en person styra mina tankar och åsikter utan ser nyktert på situationen. Tex så är min ena syster en av de mammorna som totalt har förstört sin relation med sina barn pga sina lögner och sitt beteende gentemot sina ex.
Min andra syster däremot var helt tvärtom och där är det pappan som har motarbetat allt och förstört relationen med sina barn då de såg hans beteende. Barn är smartare än man tror.

Jag vet ett fall där precis det där förr eller senare kommer ske men det trista är att det kommer dröja ytterligare några år innan barnen är tillräckligt stora för att verkligen inse hur illa ställt det är med den ena parten. Därefter dröjer det nog ytterligare en tid innan dom gör någon slags revolt.

Ganska mycket trist har hänt de senaste åren och mycket trist kommer fortsätta ske. Barnen mår redan nu mindre bra.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Ok. Jag är lite road av din beskrivning.

Visst är det skönt när det är så svart och vitt. Jag har sällan stött på det mer än i tillämpning av lag och risigt fungerande myndighetsutövning. Vad jag tror vi kan vara överens om är att man kunde skapa ett gynnsammare utgångsläge för barnens del. Samarbetet havererar innan det hinner börja. Jag tror upprättade föräldrar gör ett bättre jobb. Då kan man inte börja med att slå in kilar i det som redan är sprucket. Om båda får känna samma grad av bekräftelse, ansvar, skyldigheter, resurser och rättigheter tror jag man hade eliminerat många källor till bråk. Det är ju inget som utesluter varianter, men man börjar då i rätt ände.

Utgår man från ett likställt föräldraskap och gör personliga bedömningar där det behövs tror jag mycket onödigt käbbel försvinner. Vad ska man då kriga om?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag vet ett fall där precis det där förr eller senare kommer ske men det trista är att det kommer dröja ytterligare några år innan barnen är tillräckligt stora för att verkligen inse hur illa ställt det är med den ena parten. Därefter dröjer det nog ytterligare en tid innan dom gör någon slags revolt.

Ganska mycket trist har hänt de senaste åren och mycket trist kommer fortsätta ske. Barnen mår redan nu mindre bra.

Det som är så jävla illa med sånt är att familjerätten eller vad de heter oftast fattar tycke för den mest manipulerande parten o vägrar läsa igenom alla lögner och påhitt.

Ok. Jag är lite road av din beskrivning.

Visst är det skönt när det är så svart och vitt. Jag har sällan stött på det mer än i tillämpning av lag och risigt fungerande myndighetsutövning. Vad jag tror vi kan vara överens om är att man kunde skapa ett gynnsammare utgångsläge för barnens del. Samarbetet havererar innan det hinner börja. Jag tror upprättade föräldrar gör ett bättre jobb. Då kan man inte börja med att slå in kilar i det som redan är sprucket. Om båda får känna samma grad av bekräftelse, ansvar, skyldigheter, resurser och rättigheter tror jag man hade eliminerat många källor till bråk. Det är ju inget som utesluter varianter, men man börjar då i rätt ände.

Utgår man från ett likställt föräldraskap och gör personliga bedömningar där det behövs tror jag mycket onödigt käbbel försvinner. Vad ska man då kriga om?

Precis men sålänge vissa tjejer ska spela offer istället för att själva ta tag i sina liv kommer det tyvärr inte bli någon ändring. I ena sekunden vill de ha jämlikhet men i nästa är det andra ord i skällan. Bara det gynnar dom. Man blir så förbannad. (Till eventuella tjejer som läser detta, O nej jag menar inte ALLA så är du inte sån så börja inte grina).

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Det går inte så bra, va? Restrött?

Du menar alltså att skapa skillnader som går ut över barnen är lösningen. Bra där.

Vem av er är det som skriver?

Edit;

Mitt barn är mina förlängda hjärtslag. Ha det i minne.

Ursäkta? Vad är det du påstår att jag sagt som jag själv inte uppfattar?? Och vaddå: -"Vem av er är det som skriver"? Jösses....

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det som är så jävla illa med sånt är att familjerätten eller vad de heter oftast fattar tycke för den mest manipulerande parten o vägrar läsa igenom alla lögner och påhitt.

Precis men sålänge vissa tjejer ska spela offer istället för att själva ta tag i sina liv kommer det tyvärr inte bli någon ändring. I ena sekunden vill de ha jämlikhet men i nästa är det andra ord i skällan. Bara det gynnar dom. Man blir så förbannad. (Till eventuella tjejer som läser detta, O nej jag menar inte ALLA så är du inte sån så börja inte grina).

Kan man annat än gilla?

Ursäkta? Vad är det du påstår att jag sagt som jag själv inte uppfattar?? Och vaddå: -"Vem av er är det som skriver"? Jösses....

Det inlägget också samt en bakåtkoll på gamla inlägg bekräftade vad jag anade. Skriv ett "Mon Dieu" också så är det komplett, Bikerlady.

Last edited:

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Kan man annat än gilla?

Det inlägget också samt en bakåtkoll på gamla inlägg bekräftade vad jag anade. Skriv ett "Mon Dieu" också så är det komplett, Bikerlady.

Vad snackar du för skit? Du är ju HELT ute och cyklar!! Personer som du klarar tragiskt nog inte av att diskutera utan lögner och påhopp. Jag heter Jan och är den jag alltid har varit.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vad snackar du för skit? Du är ju HELT ute och cyklar!! Personer som du klarar tragiskt nog inte av att diskutera utan lögner och påhopp. Jag heter Jan och är den jag alltid har varit.

Fast ibland växlar du skrivsätt ganska radikalt, varför?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Fast ibland växlar du skrivsätt ganska radikalt, varför?

För att jag är snäll när jag inte blir påhoppad kanske? Ta det här med Egmont/moderatorn och kolla ip-adress men kom INTE och hävda att jag är någon annan. Det är jävligt dålig hyfs. Framförallt i kombination med andra rena lögner som man sedan vägrar att besvara. Ni kan verkligen konsten att förvandla Sporthoj till Flashback allt som ofta. HELT omöjligt att hålla nivå på diskussionerna va?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
För att jag är snäll när jag inte blir påhoppad kanske? Ta det här med Egmont/moderatorn och kolla ip-adress men kom INTE och hävda att jag är någon annan. Det är jävligt dålig hyfs. Framförallt i kombination med andra rena lögner som man sedan vägrar att besvara. Ni kan verkligen konsten att förvandla Sporthoj till Flashback allt som ofta. HELT omöjligt att hålla nivå på diskussionerna va?

Ni:va

Jag reagerade mer på din inkonsekvens att hålla ett skrivsätt, inte flera utan endast två.

Vad det beror på kan endast du svara för, men det här med att du är snäll när du inte blir påhoppad är nog inte svaret på frågan.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Ni:va

Jag reagerade mer på din inkonsekvens att hålla ett skrivsätt, inte flera utan endast två.

Vad det beror på kan endast du svara för, men det här med att du är snäll när du inte blir påhoppad är nog inte svaret på frågan.

Diskutera sakfrågan kanske?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Är det ett påstående eller en fråga?

Ett uppmanande kanske? Sakfrågan? Kan det vara något att diskutera istället för det du och blueridge håller på med? Diskutera det tråden handlar om kanske?

Chaly

Gröngöling
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Gammelstånka
Jag är på din sida här. Det är på tok för många som inte ser barnets perspektiv. Det är alltid barnet som måste stå i centrum. INTE mamman eller pappan. Och det glömmer några. Att vuxna inte kan komma överens är beklagligt men det får ALDRIG gå ut över barnen.

Instämmer i det, utgångspunkten skall vara barnets bästa. Sen kan det diskuteras i oändlighet vad som är bäst för barnet(vilket är individuellt för varje barn/situation), men det perspektivet är viktigt att komma ihåg.
Dessvärre är det väl så att det i ändå väldigt ofta går ut över barnen i nån form när vuxna inte kommer överens.

Chaly

Gröngöling
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Gammelstånka
Det är en rätt skrämmande attityd han presenterar/representerar. Det vittnar om ett djupt förakt för barn i separation och deras förutsättningar när man formulerar sig som han gör.

Är nyfiken på vad i det jag skrivit i tråden där du finner mitt djupa förakt för barn i separation? Har du lust/ork att förklara för en i dina ord "tappad individ"?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Instämmer i det, utgångspunkten skall vara barnets bästa. Sen kan det diskuteras i oändlighet vad som är bäst för barnet(vilket är individuellt för varje barn/situation), men det perspektivet är viktigt att komma ihåg.
Dessvärre är det väl så att det i ändå väldigt ofta går ut över barnen i nån form när vuxna inte kommer överens.

Precis. Om nu mamman faktiskt bestämt sig för att behålla barnet så är det ju givetvis väldigt surt för pappan om han inte är med på noterna/själv inte skyddat sig men så fort det beslutet är taget så måste alltid all fokus övergå till barnet. Man sätter sig själv i andra rummet. Allt annat är fel. Det är min ståndpunkt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

För Jan och om det är någon annan som undrar vad jag far efter:

Jag tror inte du kan ha en så kluven personlighet att du skriver exakt som Eva/Bikerlady. (Bör kanske förtydliga att dessa är ett par.)

Hon är ju bannad för den typen av utbrott och det är min fasta övertygelse att hon skriver från ditt konto, så du behöver inte komma med snack om Ip och liknande. De här frågorna kan säkert tänkas beröra utifrån hennes yrkesroll och åsikterna stämmer med vad hon presenterat tidigare. Hennes nick var bikerlady och jämför gärna de bådas gamla inlägg och åsikter med de i denna tråd, speciellt när det hettar till.

Ni verkar vara ett radarpar och det är lika kul i era resereportage som det är illa när de här bråken ni varit inblandade i uppkommit.

Det här kan du ta för en åsikt.

Är nyfiken på vad i det jag skrivit i tråden där du finner mitt djupa förakt för barn i separation? Har du lust/ork att förklara för en i dina ord "tappad individ"?

Jag gör ju det om och om igen. Det finns ingen vinst för barnen i att skapa så ojämlika förutsättningar för föräldrarnas möjligheter. Om inte din far var Krösus själv undrar jag om du verkligen kan missa hur den enes förutsättningar monteras ner till förmån för den andre. Det finns andra sätt att lösa det där. Vi är alla en produkt av vår uppväxt och du har valt att se det som det rätta.

Har du någon aning om vilka tillskott din mamma fått och hur det slår på den andra parten och därmed er tillvaro totalt. 4 barn säger du.

Det skulle i dagens penningvärde innebära ca 11 000 kr/mån i underhåll och barnbidrag inkl flerbarnstillägg men förutom ett högst troligt försörjningsstöd från soc och givetvis ett väl tilltaget bostadsbidrag. Dt kan uppgå till lika mycket eller mer och sen har säkert hon någon inkomst. På den tiden tror jag inte någon s k ensam mamma betalade många korvören av hyran själv. Till det kommer ju frågan om det fanns en inkomst till i hushållet och om denne tog ansvar för sina val. Det har ju varit kutym att inte ange att den nye bor där eller behåller en postbox/billig lägenhet/rum för mantalsskrivningens skull.

Om pappan i det här fallet har en genomsnittlig inkomst så är det i princip bara svartjobb som kan ge honom en dräglig tillvaro och hålla fogden stången, men det sliter och umgänget blir såklart lidande. Är fogden inblandad är han än mer illa ute då FK inte bryr sig om fogdeskulder och fogden inte bryr sig om underhållsplikten. (Det hänger ihop med hur FK räknar). Underhållsskyldiga är de enda i vårt samhälle som är undantagna rätten till existensminimum, förutom deras barn där man inte räknar ett öre för deras behov hos pappan. Hur kan en sån sak inte vara brottslig? Det hjälper inte ens att ge upp och låta det gå till fogden för att på så vis få åtminstone existensminimum.

Påstå gärna att det system du förespråkar sätter barnen i första rummet.

Detta är Sverige och vi lever på 2000-talet.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
För Jan och om det är någon annan som undrar vad jag far efter:

Jag tror inte du kan ha en så kluven personlighet att du skriver exakt som Eva/Bikerlady. (Bör kanske förtydliga att dessa är ett par.)

Hon är ju bannad för den typen av utbrott och det är min fasta övertygelse att hon skriver från ditt konto, så du behöver inte komma med snack om Ip och liknande. De här frågorna kan säkert tänkas beröra utifrån hennes yrkesroll och åsikterna stämmer med vad hon presenterat tidigare. Hennes nick var bikerlady och jämför gärna de bådas gamla inlägg och åsikter med de i denna tråd, speciellt när det hettar till.

Ni verkar vara ett radarpar och det är lika kul i era resereportage som det är illa när de här bråken ni varit inblandade i uppkommit.

Det här kan du ta för en åsikt.

Du har fel. Det finns bara en som använder detta konto och ditt sätt att diskutera på är fullständigt vidrigt. Don Quijote, släng dig i väggen. Lägg ner lögnerna och påhoppen. Och vad våra resereportage har med detta att göra fattar jag inte. JAG har uttalat en åsikt i den här tråden och du kör på som en elefant i en porslinsaffär om saker som absolut inte har med ämnet att göra utan mer faller under personliga påhopp. Du är dig lik. Jag råkar hålla med Chaly och du har kört exakt samma taktik emot honom. Håller man inte med dig kommer påhoppen som ett brev på posten. BRA sätt att diskutera på. Not.....

Tack för mig. Du kan ha dina diskussioner för dig själv. Du kommer ju inte låta någon ha andra åsikter än dig själv ändå så det är liksom ingen idé att diskutera.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ett uppmanande kanske? Sakfrågan? Kan det vara något att diskutera istället för det du och blueridge håller på med? Diskutera det tråden handlar om kanske?

Ok, blåås har helt rätt, systemet är snett uppbyggt och ser endast mamman som en potential förälder.

Ta vilken fader som suttit i familjerätten som helst och hör hur han behandlats.

Skall man se till barnens bästa är det nuvarande systemet kass, så enkelt är det. En av parterna sitter med makten och den andre måste krypa, tyvärr är den med makt en av de farligaste och lömskaste man kan ha att göra med.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO