Vad snackar du för skit? Du är ju HELT ute och cyklar!! Personer som du klarar tragiskt nog inte av att diskutera utan lögner och påhopp. Jag heter Jan och är den jag alltid har varit.
För att jag är snäll när jag inte blir påhoppad kanske? Ta det här med Egmont/moderatorn och kolla ip-adress men kom INTE och hävda att jag är någon annan. Det är jävligt dålig hyfs. Framförallt i kombination med andra rena lögner som man sedan vägrar att besvara. Ni kan verkligen konsten att förvandla Sporthoj till Flashback allt som ofta. HELT omöjligt att hålla nivå på diskussionerna va?
För Jan och om det är någon annan som undrar vad jag far efter:
Jag tror inte du kan ha en så kluven personlighet att du skriver exakt som Eva/Bikerlady. (Bör kanske förtydliga att dessa är ett par.)
Hon är ju bannad för den typen av utbrott och det är min fasta övertygelse att hon skriver från ditt konto, så du behöver inte komma med snack om Ip och liknande. De här frågorna kan säkert tänkas beröra utifrån hennes yrkesroll och åsikterna stämmer med vad hon presenterat tidigare. Hennes nick var bikerlady och jämför gärna de bådas gamla inlägg och åsikter med de i denna tråd, speciellt när det hettar till.
Ni verkar vara ett radarpar och det är lika kul i era resereportage som det är illa när de här bråken ni varit inblandade i uppkommit.
Det här kan du ta för en åsikt.
Är nyfiken på vad i det jag skrivit i tråden där du finner mitt djupa förakt för barn i separation? Har du lust/ork att förklara för en i dina ord "tappad individ"?
Jag gör ju det om och om igen. Det finns ingen vinst för barnen i att skapa så ojämlika förutsättningar för föräldrarnas möjligheter. Om inte din far var Krösus själv undrar jag om du verkligen kan missa hur den enes förutsättningar monteras ner till förmån för den andre. Det finns andra sätt att lösa det där. Vi är alla en produkt av vår uppväxt och du har valt att se det som det rätta.
Har du någon aning om vilka tillskott din mamma fått och hur det slår på den andra parten och därmed er tillvaro totalt. 4 barn säger du.
Det skulle i dagens penningvärde innebära ca 11 000 kr/mån i underhåll och barnbidrag inkl flerbarnstillägg men förutom ett högst troligt försörjningsstöd från soc och givetvis ett väl tilltaget bostadsbidrag. Dt kan uppgå till lika mycket eller mer och sen har säkert hon någon inkomst. På den tiden tror jag inte någon s k ensam mamma betalade många korvören av hyran själv. Till det kommer ju frågan om det fanns en inkomst till i hushållet och om denne tog ansvar för sina val. Det har ju varit kutym att inte ange att den nye bor där eller behåller en postbox/billig lägenhet/rum för mantalsskrivningens skull.
Om pappan i det här fallet har en genomsnittlig inkomst så är det i princip bara svartjobb som kan ge honom en dräglig tillvaro och hålla fogden stången, men det sliter och umgänget blir såklart lidande. Är fogden inblandad är han än mer illa ute då FK inte bryr sig om fogdeskulder och fogden inte bryr sig om underhållsplikten. (Det hänger ihop med hur FK räknar). Underhållsskyldiga är de enda i vårt samhälle som är undantagna rätten till existensminimum, förutom deras barn där man inte räknar ett öre för deras behov hos pappan. Hur kan en sån sak inte vara brottslig? Det hjälper inte ens att ge upp och låta det gå till fogden för att på så vis få åtminstone existensminimum.
Påstå gärna att det system du förespråkar sätter barnen i första rummet.
Detta är Sverige och vi lever på 2000-talet.