Tänker aldrig be dig ändra åsikt heller, du hade bara ett speciellt sätt att framföra dem.
Ja jag kan inte se varför det inte skulle gå att skriva någon form av avtal? Har dock ingen aning om det finns något sätt att få ett sådant "kontrakt" juridiskt bindande, men det finns ju äktenskapsförord?
Tror inte heller att det är många som ger sig in i ett förhållande med avsikt att blåsa. Problemet är ju att lägga fram det när allt är som bäst. Blir ju lätt lite taskig stämning av sådant.
Det som får mig att vara enstavig är att många kommer tillbaka till kommentaren att de blivit lurade.
Det går inte att bli lurad då man vet vad konsekvensen kan bli. Det går inte att lägga hela ansvaret på någon annan om man verkligen vill vara säker på att nå önskat resultat.
Då säger någon att så kan man ju inte ha det i en relation. Det är sant. Då är det en dålig relation och att en dålig relation slutar så är kanske inte en överraskning.
Jag gillar tanken på att man skulle kunna skriva avtal, men vad händer om kvinnan faktiskt blir gravid av misstag? Hur bevisar man det? Från mannens sida och från kvinnans.
Tänk om de tu i hettan frångår avtalet, men den ena ljuger om det i efterhand?
Likväl som man kan ljuga om p-piller och hela kondomer kan man ljuga om vad som hänt.
Det är komplicerat, vilket jag också skrivit tidigare.
Att frånsäga sig allt ansvar kan man dock inte. Surt, men sant.
Jag tar varken mannens eller kvinnans parti detta. Jag säger bara att man vackert får reda ut situationer man sätter sig i. Lurad eller inte lurad.