Mitt ex är gravid o vägrar göra abort

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Detta är inget ämne där det finns något som är rätt eller fel. Hoppas det ordnar sig på något sätt där ni båda kommer fram till en lösning där ni båda finner ro i själen att det var det rätta beslutet som togs.

Jag har vänner som gått igenom liknande processer där utgången varit oklar i det sista. Ibland har det slutat med abort ibland inte. Det är två personer om beslutet (egentligen en). Vill man olika saker, vilket väldigt ofta är fallet. Då uppstår en oerhört jobbig situation som kan få långsiktiga konsekvenser i bådas liv. Det finns skäl till eftertanke hos båda parterna. Som förälder till gemensamt barn blir man aldrig fri från varandra även om bådas liv går åt var sitt håll. Det är väl den aspekten som jag personligen skulle tycka var jobbigast. Med tiden kanske det kommer in en partner hos respektive som komplicerar situationen ytterligare. Den ekonomiska aspekten med underhåll är sekundär.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har funderat på att fixa mig som Carnivore. Är det någon mer som har gjort det som inte har så dåliga erfarenheter av ingreppet?

Jag har. Det är inte såååå illa men som man tar man ju alla chanser till martyrskap när det gäller smärta i kulpåsen. Visst fan gjorde bedövningssprutorna ont men det går över på ett par sekunder.

Ögonlaser och vasektomi slåss om förstaplatsen vad gäller både läskiga och bästa ingreppen på min kropp!

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Det är jämlikt. Hade det inte varit det hade inte män och kvinnor haft samma möjlighet till säker sex.
Väljer man att ha oskyddat sex vet man att man kan bli förälder.

Så du menar att om jag sticker hål på kondomen (motsvarar att "glömma" pillret) så har kvinnan inget val, utan tvingas behålla barnet om jag vill? Yeah, right... :4skrika

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Så du menar att om jag sticker hål på kondomen (motsvarar att "glömma" pillret) så har kvinnan inget val, utan tvingas behålla barnet om jag vill? Yeah, right... :4skrika

Jag menar att hon bär ansvar för sina egna handlingar och kan inte skylla på någon annan om hon blir gravid.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
...
Jag är trött på att folk allt som oftast skyller på andra när deras handlingar får konsekvenser.

Har man samlag får man ta sitt ansvar.
Lustigt att det alltid är mannen som skall "ta sitt ansvar". Om nu båda parter varit (till synes?) överens om att INTE skaffa barn, varför är det alltid mannen som skall "ta sitt ansvar" och hålla käften och betala? Kvinnan har uppenbarligen inga som helst skyldigheter, inget ansvar, men full frihet att göra precis som hon vill.
Ja ja... En dag kanske vi kan få lite jämställdhet i det här landet också.

EDIT Får för TS skull hoppas att hon är som ett av mina gamla ex. Så fort hon var sen med mensen så började hon jollra om att hon var gravid och minsann aldrig skulle klara av en abort. Några dagar senare var hon hysterisk och deprimerad över sitt "missfall".
Lycka till hur som helst.

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Lustigt att det alltid är mannen som skall "ta sitt ansvar". Om nu båda parter varit (till synes?) överens om att INTE skaffa barn, varför är det alltid mannen som skall "ta sitt ansvar" och hålla käften och betala? Kvinnan har uppenbarligen inga som helst skyldigheter, inget ansvar, men full frihet att göra precis som hon vill.
Ja ja... En dag kanske vi kan få lite jämställdhet i det här landet också.

Både män och kvinnor ska ta sitt ansvar och skydda sig.
Det är min åsikt. Att skylla på någon annan för att man inte skyddar sig funkar inte.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Och när hon gör sig gravid mot mannens vilja så ska hon ändå tvinga på mannen halva ekonomiska ansvaret?

Snacka om att ta ansvar... :rofl

Han får ta ansvar för sin handling likväl som hon ska ta ansvar för sin.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Han får ta ansvar för sin handling likväl som hon ska ta ansvar för sin.

Konstig logik du för. Mannen blir lurad, man skulle på sätt och viss kunna kalla det sexuellt utnyttjad, kanske rent av våldtagen så det du säger är som att skuldbelägga en våldtagen kvinna för att hon bar kort kjol. Hon ville nog ändå ha lite stock.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Konstig logik du för. Mannen blir lurad, man skulle på sätt och viss kunna kalla det sexuellt utnyttjad, kanske rent av våldtagen så det du säger är som att skuldbelägga en våldtagen kvinna för att hon bar kort kjol. Hon ville nog ändå ha lite stock.

Hur blir han lurad? Han vet inte vad det är han gör? Hon binder honom och bestiger honom mot hans vilja?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hur blir han lurad? Han vet inte vad det är han gör? Hon binder honom och bestiger honom mot hans vilja?

Hon säger sig äta piller men gör det inte.

dvs man kan säga att hon fortplantar sig med honom samtidigt som han bara har ren och skär sex. Två helt olika aktiviteter. Och mannen har inte gett tillstånd att använda hans säd.

Lite som att en man tömmer glidmedelstuben du använder till din dildo och istället fyller den med säd. Tror du skulle känna dig ganska våldtagen.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Hon säger sig äta piller men gör det inte.

dvs man kan säga att hon fortplantar sig med honom samtidigt som han bara har ren och skär sex. Två helt olika aktiviteter. Och mannen har inte gett tillstånd att använda hans säd.

Lite som att en man tömmer glidmedelstuben du använder till din dildo och istället fyller den med säd. Tror du skulle känna dig ganska våldtagen.

Han låter medvetet bli att skydda sig. Han blir inte lurad.

OT: Även om kvinnan inte låter bli att äta p-piller kan hon bli gravid.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Han låter medvetet bli att skydda sig. Han blir inte lurad.

OT: Även om kvinnan inte låter bli att äta p-piller kan hon bli gravid.

Nej, han förlitar sig på att kvinnan talar sanning och skyddar bägge!
Jämför att din man använder en kondom, då litar du på att han inte stuckit hål i den.

Som ovan nämndes, jämför en trasig kondom. En man som medvetet använder en trasig kondom och gör sin flickvän gravid mot hennes vilja?

OT: Kondomer är inte heller 100.00% säkra utan kan gå sönder ge graviditet

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Nej, han förlitar sig på att kvinnan talar sanning och skyddar bägge!
Jämför att din man använder en kondom, då litar du på att han inte stuckit hål i den.

Som ovan nämndes, jämför en trasig kondom. En man som medvetet använder en trasig kondom och gör sin flickvän gravid mot hennes vilja?

OT: Kondomer är inte heller 100.00% säkra utan kan gå sönder ge graviditet

Jag är med på din jämförelse.

Om jag litar på att min partner skyddar oss är jag medveten om att jag inte tar eget ansvar i situationen.
Det medför inte per automatik att jag kan avstå från att ta konsekvenserna av mitt handlande. Mitt handlande i situationen är att överlämna ansvaret till någon annan. Konsekvensen är en graviditet. Den blir jag tvungen att hantera.

Jag står fast vid att det alltid är en risk att lita på en annan människa.
Jag säger inte att man inte ska göra det, men man kan inte skylla ifrån sig så fort det inte blir som man tänkt.
Detta gäller oavsett om man är man eller kvinna.

Det enda jag säger är att var och en måste vara beredd att ta konsekvenserna av sitt eget handlande.
En kvinna kan aldrig garantera att hon inte blir gravid om hon äter p-piller.
En man kan aldrig garantera att en kondom håller.

Båda måste förstå vad som kan hända. Är det verkligen så svårt?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är med på din jämförelse.

Om jag litar på att min partner skyddar oss är jag medveten om att jag inte tar eget ansvar i situationen.
Det medför inte per automatik att jag kan avstå från att ta konsekvenserna av mitt handlande. Mitt handlande i situationen är att överlämna ansvaret till någon annan. Konsekvensen är en graviditet. Den blir jag tvungen att hantera.

Jag står fast vid att det alltid är en risk att lita på en annan människa.
Jag säger inte att man inte ska göra det, men man kan inte skylla ifrån sig så fort det inte blir som man tänkt.
Detta gäller oavsett om man är man eller kvinna.

Det enda jag säger är att var och en måste vara beredd att ta konsekvenserna av sitt eget handlande.
En kvinna kan aldrig garantera att hon inte blir gravid om hon äter p-piller.
En man kan aldrig garantera att en kondom håller.

Båda måste förstå vad som kan hända. Är det verkligen så svårt?

Bra att vi är överens så långt då.

Så svårt? Ja tydligen... ansvarsfrågan slutar inte dagen efter samlaget. Kvinnan har fortfarande möjlighet att ta ett dagenefterpiller, och sedan har hon 18 veckor på sig att göra abort. Mannen har inget att säga till om vare sig han vill ha barnet eller inte.

Så ja, väljer en kvinna att behålla et barn mot mannens önskemål så tycker jag även hon med automatik tar ifrån mannen hela hans del av ansvaret.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Bra att vi är överens så långt då.

Så svårt? Ja tydligen... ansvarsfrågan slutar inte dagen efter samlaget. Kvinnan har fortfarande möjlighet att ta ett dagenefterpiller, och sedan har hon 18 veckor på sig att göra abort. Mannen har inget att säga till om vare sig han vill ha barnet eller inte.

Så ja, väljer en kvinna att behålla et barn mot mannens önskemål så tycker jag även hon med automatik tar ifrån mannen hela hans del av ansvaret.

Jag tycker inte heller att det är rätt att göra så. Tyvärr är det en risk man tar och man får skydda sig så gott man kan. Det är samma sak vad det än gäller.

Det finns alltid rötägg som vill blåsa en, men alla tänker inte så. Hela den kvinnliga befolkningen tycker inte att män är svin som ska straffas och skinnas. De flesta vill nog ha en pappa till sina barn som vill vara en pappa till sina barn. Jag hoppas åtminstone det. Ibland tror jag att alla är helt galna. :3freak

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Och om jag sparkar den gravida kvinna i magen? Problemet löst och jag ansvarar genom att skaka galler en tid. Sedan slipper jag 18 års avbetalningar. Det är också en form av ansvar, dock ganska moraliskt tveksamt.

Du får helt enkelt väga fördelarna mot nackdelarna som i alla andra situationer.
Kanske enklare att välja partner med lite större omsorg :rofl

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du får helt enkelt väga fördelarna mot nackdelarna som i alla andra situationer.
Kanske enklare att välja partner med lite större omsorg :rofl

Ser det inte som ett personligt problem då jag klarat mig ifrån den situationen under mitt ungkarlsliv och nu har sambo och en planerad 4 månaders dotter, kan tänka mig ett till barn men sen kapar jag ledningarna.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO