massa txt....
Sorry om jag verkar lite bitter.. Det är bara för att jag är bitter.
du har helt enkelt träffat fel mamma till dina barn
massa txt....
Sorry om jag verkar lite bitter.. Det är bara för att jag är bitter.
Du har all rätt att vara bitter för om det är som du säger är dina barns bor en fitta med stort F.
Underhåll ska inte missbrukas och ska gälla på lika villkor till den som tar hand om barnen. Om man har delad vårdnad 50/50 så ska fan ingen ha underhåll. Skaffar man barn ska man va redo på att försörja dom på sin lön om man går skilda vägar.
du har helt enkelt träffat fel mamma till dina barn
Ditt andra stycke förstår jag inte mycket av.
Hur tänker du då när killen vill ha barn och inte tjejen?
Ingen har väl sagt att kondom är säkert, men då vet man om man riskerar att bli förälder eller inte.
En hel kondom simmar dom inte igenom.
Fast det är klart. Det kan finnas monsterspermier
Jag förstår att du inte förstår.
Schysst med bekräftelse på att du förstod vad jag skrev i klartext. Tack.
Indeed. Och hur vet du att en kådis är hel? För bara för att de 9 andra i förbpackningen var hela betyder det ju inte att den 10:e var det. Det räcker med att ett tiotal spermier kommer igenom för att det ska "bita" så att säga.
Har man samlag får man ta sitt ansvar.
Det är just det jag menar. Om man har samlag måste man vara medveten om att man kan bli förälder.
Den möjligheten/risken/chansen finns alltid. Du kan aldrig skylla på den andra personen. Det är ditt eget val.
Jag är trött på att folk allt som oftast skyller på andra när deras handlingar får konsekvenser.
Att det sedan inte fungerar som det ska när det gäller fördelning av pengar och ansvar är en helt annan fråga.
Du får det att låta så tekniskt....
Den möjligheten/risken/chansen finns alltid. Du kan aldrig skylla på den andra personen. Det är ditt eget val.
Jag är trött på att folk allt som oftast skyller på andra när deras handlingar får konsekvenser.
Att det sedan inte fungerar som det ska när det gäller fördelning av pengar och ansvar är en helt annan fråga.
Om det skulle vara så att de planerat att skaffa barn och han sedan ångrar sig är svårt att bevisa.
Ska vi tvinga kvinnor till abort?
Många kvinnor idag har egentligen inte råd att ha barn själva. Det pratas mycket om att man inte ska ha leksaker för lånade pengar (som jag har ), men det är många idag som inte skulle klara av att ta hand om sina barn utan bidragssystemet. Det är väl där felet är från start.
Det jag menar är att blir de gravida och inte vill göra abort även om mannen inte är i deras liv är de tvingade till bidrag. De kanske hellre ser att de pengarna kommer från den faktiska fadern.
Menar du som i det här fallet?
Varför ska hon bestämma varifrån pengarna ska komma och hur gynnas det gemensamma barnet av att få försämrade omständigheter hos pappan? Att t o m du rör dig i de tankebanorna är för mig bara ett bevis på hur djupt rotat det här galna synsättet är. Jag har lösningen och den är genuscertifierad och jämställd på riktigt. Kanske inget man vinner några val på dock.
Du får det att låta så tekniskt....
Jag får ju klagomål på att jag är känslokall och teknisk.
Seriöst och allvarligt tycker inte jag man ska skaffa barn om man inte har råd att ha barn.
Vill man inte ha barn med någon som skulle vara beroende av bidrag för att försörja sina barns ska man inte ha samlag med den typen av personer.
Jag menar fortfarande inte att det är rätt, men jag kan heller inte förbjuda folk att fortplanta sig.
Jag tycker att systemet är taffligt och i många konstiga lägen fungerar till mammas fördel utan någon egentlig grund.
Vi kan diskutera när du verkar hågad att se barnets totala situation.
Edit;
Jag gjorde som FK och angav ett bruttobelopp (tills de plötsligt glömmer skattesatsen och så är det hux flux ett nettobelopp). (Ja, jag vet att man kan räkna olika och att jag inte tagit med jobbskatteavdrag utan helt enkelt en skattesats om 33%, så 1770-1900 kr). Det är skattade pengar som transfereras, vettu. Du kan googla det, en del av oss betalar sådan. Tror du som FK att bara man struntar i att räknar en krona i tillgodohavande för barnet så upphör behoven?
Jag frågar inte om, jag undrar hur dumma i huvudet folk är som inte fattar hur det påverkar våra små och deras förutsättningar framåt. Det har aldrig varit klokt att dela ut pengar utan krav på motprestation och ansvar som är fallet här.
Väx upp och sluta dra fjantiga floskler.
Hur vet alla här det?
Bidrag? Det är skattade kronor som tas av vad barnet behöver hos hälften av sina föräldrar. Begreppsförvirring de luxe.
Får se om jag orkar plita ner mitt vårdnadsfrågemanifest nån sömnlös natt.
Så då är vi överens om att summan är 1273 netto (tycker att summan oskattad blir lite svävande att ange då folk betalar olika mycket i skatt, mer praktiskt med ett nettobelopp)
Jag har ingen insyn i din situation så den har jag inte sagt något om. Men jag vidhåller min ståndpunkt att båda föräldrarna, oavsett om de vill ha barn eller inte, har ett ansvar för barnet i fråga. Även ekonomiskt.
Detta då det uttrycktes åsikter i tråden att mamman borde ensam bära ansvar om hon väljer att behålla barnet vilket jag inte instämmer i då barnet ändå har två föräldrar, och barnet är helt oskyldig till situationen.
Jag pratade om de som inte klarar sig utan bidrag och då pratar jag om bidrag.
Det är väl inte detsamma?
Jag ser och förstår att det ska gå pengar från vår skatt till barn.
Annars ska skatten minskas.
Men du blandar in att hon "vill hellre se att pengarna kommer från den faktiska fadern". Känns det bättre att få sabba hans ekonomi, han som får dra in varenda krona för sitt barns uppehälle och detta som enda föräldrakategori. Det är ju nån obskyr form av hämnd. "Jag ska se till så att vårt barn har det riktigt taskigt hos honom."
Blir inte klar över hur du menar där med vår skatt? Jag håller mig till de skattade kronor som omdistribueras och man att bortser från effekterna samt barnens behov. Menar du moderskapsersättningen (även kallat barnbidrag) så vet jag inte hur mycket du tjänar men den tas av den statliga skatten. Jag är iofs för en i detta fall progressiv skattesänkning och ett borttagande av det där bidraget.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|