Mitt ex är gravid o vägrar göra abort

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Har ni frågor kring ämnet vasektomi som ni inte vågar fråga här kan ni alltid skicka pm... Säger det då jag själv hade MASSOR med frågor, fast jag är dum nog att jag frågade öppet. :tungan

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
"Knyta upp"... Man klipper av ca 10mm, knyter knut i båda ändar samt bränner ändarna.

Gör man detta skall man nog va på det klara med att det inte går att göra ogjort... Visst, det FINNS fall där det funkat men chansen är liiiiten.

nja de vettefan .... då finns det nog två metoder , min vasektomi går att göra "ogjord" med ca 80% chans att den funkar igen .... fast den var inte heller 100% "säker" , men efter 3 "spotta i burken" tester så har jag bara 0.02% chans att bli pappa igen .... safe enough :)

//edit ... forskade lite hos google... verkar vara en metod für alle .... åja jag fick upfattningen att det gick att reversera hyffsat enkelt , men dock dyrt och med nedsatt "funkton"

Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
nja de vettefan .... då finns det nog två metoder , min vasektomi går att göra "ogjord" med ca 80% chans att den funkar igen .... fast den var inte heller 100% "säker" , men efter 3 "spotta i burken" tester så har jag bara 0.2% chans att bli pappa igen .... safe enough :)

Då gäller det alltså att se till att göra rätt version då, 0.2% känns som en alldeles för stor risk för mig? Finns inte en chans att jag skulle vilja återställa igen.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Då gäller det alltså att se till att göra rätt version då, 0.2% känns som en alldeles för stor risk för mig? Finns inte en chans att jag skulle vilja återställa igen.

editerar... ska va 0.02% ... typ obefintlig :)
när man gör runkprov(jag fick göra 3 st , men endel får göra färre,jag hade rätt mycket levande , därav att dom ville bli säkra) så kollar dom fruktsamheten ... innan man skvätter runt så bör man ha koll på deras resultat så man e säker

Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
editerar... ska va 0.02% ... typ obefintlig :)

Nja, 1 gång på 5000. Gör du det varje dag så blir tjejen gravid 1 gång på 14 år i genomsnitt, så det kan väl vara OK. :D

Edit: Jag antar att det är din risk, sedan gäller det ju att tjejen är mottaglig just den gången.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nja, 1 gång på 5000. Gör du det varje dag så blir tjejen gravid 1 gång på 14 år i genomsnitt, så det kan väl vara OK. :D

Edit: Jag antar att det är din risk, sedan gäller det ju att tjejen är mottaglig just den gången.

Surt bara att den 1 gången kan komma första gången. :död

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
Surt bara att den 1 gången kan komma första gången. :död

Jag vet, men 0.02% är ju mindre än 100% som gäller om man inte fixar sig.

Edit: Men det är väl bäst att kolla om det finns 2 versioner och i så fall göra Carnivores version.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag vet, men 0.02% är ju mindre än 100% som gäller om man inte fixar sig.

Edit: Men det är väl bäst att kolla om det finns 2 versioner och i så fall göra Carnivores version.

100% gäller knappast utan knipps heller. :7peta

Lite rysk roulette över det hela. :pangihuve

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
I sverige görs bara ett sätt.

100% garanteras aldrig för att det finns knasfall där det ändå gått... Men det är galet liten risk.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Själv är jag säker på att jag INTE vill uppleva småbarnsåren igen. Säg vad man vill men jag längtar till min och fruns vuxentid igen... Sladdis är en mardröm och skulle tragedin va framme så anser vi att man inte kan ersätta barn.

Låter hårt och kallt kanske, jag älskar mina söner över allt men småbarn igen finns inte på kartan. :fakta

Visst har de varit ganska tungt men väl värt det. Små skitungar är ganska softa och de är ju jävligt söta också. Och i mitt fall så har jag haft det ganska lätt, min kära sambo däremot har fått dra det tunga lasset och frågar du henne så blir det nog ingen sladdis :gnissla

För övrigt så är det ju jävligt liten chans att tjejen blir gravid om man siktar utanför. Min tjej var utan preventivmedel i två år eller nåt innan jag bestämde mig för att hon skulle bli gravid och det gick på första försöket. Så det är ju inget jätteproblem egentligen, om man bara siktar rätt.

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
GSXR
Har följt den här tråden ett tag nu klart det är skit att det finns kvinnor som utnyttjar killen för att bli gravid säger att de använder P-piller men inte gör det osv. Men det jag funderar mest över hur många killar som svarat INTe tycks tycka att det är deras ansvar att om man inte vill skaffa barn använda kondom????!!!!!! Vill ni inte ha barn ANVÄND KONDOM!!!!!! Annars håll käften å ta ert ansvar!!!! Eller missade ni biologin hur barn blir till?

Sen alla de kvinnor som håller på å försöker visa sin makt genom att inte låta killen delta i barnets liv fast de vill är otaksamma hyndor!!!

Kom ner på jorden, den är ej ett barn/foster, utan fortfarande en "cell" som kan utvecklas till ett foster/barn. Det är ni som så gärna vill att det ska vara ett barn direkt och vi män endast vill dra ut de och hugga av huvudet och grilla hjärtat.

Hoppas du får sex med kondom hela livet så ska vi se vad du tycker om det.

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Kvinnor är sjuka, humanoida varelser man som man (dvs vi som har en skinntapp man dränerar överflödig vätska ur) gör bäst i att hålla oss långt ifrån. Jorden är överbefolkad med 3.000.000 människor så den mänskliga överlevnaden är inget ansvar vi har längre.

Min erfarenhet är att kvinnor, hur snygga de än är inte gör någon glad. Måste man ejakulera så runka för böfvulen. Att snärjla in en kvinna i sitt liv är vägen till undergång. Irrationella, egocentriska, korkade humanoider med lågt blodvärde pga mens. Varför I tells ya!

:mad:

+1 Visaste inlägget jag läst 2013!

Teo for president! :Bugar

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hormonspiral is the shit!
Ingen mens, inga humörsvängningar, inga bieffekter. I love it.

Allt sånt är ju individuellt :) Finns de som blöder konstant och blir fulla av acne.
Grattis till dig, men jag vill helst slippa mer tillsatta hormoner i min kropp :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jafyfan .... bara ta en spruta i ballbenet känns ju "sisådär" .... ta upp det med läkaren bara vid ert första möte så bör det funka ... fördel om du e fullt frisk och vart sövd förrut .... har för mig min klipptes på Danderyd (eller var det Löwet ... kommer fan inte ihåg)

Får ta mig en funderare, alternativet är att vänta på den nya metoden. Decisions, decisions...

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Får ta mig en funderare, alternativet är att vänta på den nya metoden. Decisions, decisions...

har du besämt dig att "nu får det faaan va nog med blöjbyten" .... så boka tid med en läkare , han kommer endå försöka övertala dig att inte göra vassen :) ... å fråga allt du kan och orkar och bestäm dig definitivt efter det mötet

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
har du besämt dig att "nu får det faaan va nog med blöjbyten" .... så boka tid med en läkare , han kommer endå försöka övertala dig att inte göra vassen :) ... å fråga allt du kan och orkar och bestäm dig definitivt efter det mötet

Har inga barn i dagsläget. Men är inte ett dugg sugen på att skaffa heller. :crash

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping