TurboJugend
Ny medlem
Kan vi fixa p-piller till kvinnor utan bieffekter först?
Det ena behöver väl inte utesluta det andra.
Det ena behöver väl inte utesluta det andra.
En av anledningarna till mitt ingrepp... Vi är klara med barn så varför hålla på med hormonpiller liksom.
Jag tyckte mest det var kul. Att bli av med bieffekter är inte som prioriteras när det gäller P-piller.
Ska det vara värt att ta dom så tycker ju iaf jag att bieffekterna ska vara få och lindriga. Fast hur allvarliga bieffekter man tycker det är värt att ta är ju förstås upp till var och en att avgöra.
Jag har råkat ut för en tjej en gång som svor dyrt och heligt att jag inte behövde oroa mig för att hon skulle bli gravid. Efter någon månad så kändes det inte rätt för min del och talade om att jag ville gå vidare. Då bröt helvetet löst.. Hon var då tydligen gravid och hotade hej vilt med det.. Det var för att låsa fast mig i hennes liv helt enkelt.. I många fall så är det inte barnet dom är ute efter, utan ett desperat sätt att försöka låsa kvar mannen vid sig..
Jag funderar att göra som Carnivore men är sjukt nervös inför det. Sen är det ju permanent också och våra barn är 3 och 1,5 typ och jag är inte säker på om vill avsluta där. En sladdunge om 10 år vore ganska nice kanske, eller så är det bara dumt...
Tjejen har sån där spiral eller vad det heter men det är ju knappt man vågar sticka in den utan att riskera att spetsa ollonet så en sån där kapsel i armen verkar bättre. Men hormoner är ju aldrig bra.
En kompis har 3 ungar (pojkar) med ungefär ett år mellan alla och hans tjej blev gravid trots p-piller alla gångerna. Surt sa räven. De första två gjorde inget då det ändå skulle ske någon gång i framtiden men den tredje hade de nog väntat med ett par år om de hade fått chansen
jag vart sövd ... bara be om det jue
Vart gjorde du det? Vägrar göra det i vaket tillstånd, måste vara sövd.
Jag funderar att göra som Carnivore men är sjukt nervös inför det. Sen är det ju permanent också och våra barn är 3 och 1,5 typ och jag är inte säker på om vill avsluta där. En sladdunge om 10 år vore ganska nice kanske, eller så är det bara dumt...
Tjejen har sån där spiral eller vad det heter men det är ju knappt man vågar sticka in den utan att riskera att spetsa ollonet så en sån där kapsel i armen verkar bättre. Men hormoner är ju aldrig bra.
En kompis har 3 ungar (pojkar) med ungefär ett år mellan alla och hans tjej blev gravid trots p-piller alla gångerna. Surt sa räven. De första två gjorde inget då det ändå skulle ske någon gång i framtiden men den tredje hade de nog väntat med ett par år om de hade fått chansen
Jafyfan .... bara ta en spruta i ballbenet känns ju "sisådär" .... ta upp det med läkaren bara vid ert första möte så bör det funka ... fördel om du e fullt frisk och vart sövd förrut .... har för mig min klipptes på Danderyd (eller var det Löwet ... kommer fan inte ihåg)
Jag håller med dig, men man upptäcker inte bieffekterna med en gång och det kan ta lång tid att bli av med.
Fler och bättre preventivmedel stödjer jag absolut. Givetvis för både män och kvinnor.
Det borde gå att utveckla så att vi har fler alternativ att välja mellan.
det går att "knyta upp" igen ... men du får pröjsa själv (tror doktorn nämnde nått på 70 lök)...... om man inte har "synnerliga själ" då pröjsar landstinget (vettefan om "kul med en sladdis till" e synnerligt själ )
å glöm inte du får ett vackert (om än litet) ärr till å visa brudarna
Hormonspiral is the shit!
Ingen mens, inga humörsvängningar, inga bieffekter. I love it.
Det vart inte jag och bedövningen tog inte första gången så det blev 4ggr spruta i pungen.
Eller rättare sagt, spruta genom pungen ned i ledaren (gjorde ont satan), fram med skalpellen och skära varpå jag upptäcker att bedövningen inte tog (ont satan) så i med ny spruta (ONT SAAATAN IGEN) och sen skära och funka.... Sen repeat på nästa.
Men läkarn va skön, när jag sa att jag kör hoj och har kraschat i hög fart på bana men att detta gjorde mig mer nervös så svarade han kort att "ja, men det var inte med pungen före".
Jag har funderat på att fixa mig som Carnivore. Är det någon mer som har gjort det som inte har så dåliga erfarenheter av ingreppet?
Dåliga o dåliga... Var "bara" sprutan som var grejen... Kan absolut rekommendera det och på 20min är det klart.
Däremot kan jag rekommendera att raka pungen med hyvel istället för med deras trimmer... Kallt badrum = knottrig hud = mycket skärsår med trimmern.
Men när det var klart var jag nöjd överlag.
Fick du lämna ett prov efter ett tag för att kolla att det hade lyckats?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|