Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Kul att påstå att det är en affärsidé att skaffa barn... mig veterligen kostar det mer än vad något bidrag/underhåll bidrar med.
Svenskt underhåll i en liten kinesisk bondby?
Kul att påstå att det är en affärsidé att skaffa barn... mig veterligen kostar det mer än vad något bidrag/underhåll bidrar med.
Du kommer dessvärre att få betala minst 1273:- per månad i 18 år
Hon kan inte dra till Kina med barnet och med det kan du få juridisk hjälp från såväl soc som ombud. Kör inget eget race i den frågan! Om soc "bjuder in till samtal" i frågan så ha en helst oberoende men kunnig part med dig, du kommer att vara så mycket lugnare. Annars sitter du 3 mot 1 där de skriver resultatet som de vill.
Du är vuxen nu, be a dad.
Kan det inte vara läge att ta det samtalet/n nu då istället så att båda vet vad som gäller med det hela vilket troligen hjälper till i beslutet? Om det nu går.
Tjejen skriver "fader okänd" på födelsebeviset och drar till Kina med barnet. Win-win
Seriöst, hur skulle det praktiskt gå till att mannen skulle kunna tvinga kvinnan till abort? Däremot skulle man kunna diskutera att om mannen är mot och kvinnan ändå föder barn så förverkas underhållet men nä, då får man nog leva på skyddad adress resten av livet.
Du kan aldrig avsäga dig ditt föräldraskap.
Pengar = föräldraskap?
Mtp att det är svensk familjepolitik vi kommit att diskutera så är väl inte barnkonventionen så särdeles applicerbar.
Om mamman funderar på att dra till Kina så är den aktuell i högsta grad.
Som förälder är du underhållsskyldig på ett eller annat sätt.
Stämmer inte.
1273 kr/mån tom juni det år barnet fyller 20 om personen studerar och inte har gjort uppehåll. Fr o m 18 betalar man direkt till barnet. Jag har för mig att barnets rätt till underhåll försvinner om denne flyttar ifrån boföräldern, (fundera lite på den...)
Soc läser familjebalken annorlunda så där är föräldrarna försörjningspliktiga fram till dess att "barnet" fyller 22 år och där är barnets rättigheter större än hos förskingringskassan
Usch, lider med dig TS. Du har ingen talan i det nu.. Hon gör precis som hon vill. Känn på den jämställdhetsivrare!
En del damer får en verkligen att vilja prova på klosterlivet.
Det eller latex
Tack allihopa.
Har försökt smälta allting nu, som tur är bygger jag om hemma och att spika bort lite ilska är nog bland det bästa som finns!!
Har läst på ganska grundligt ang. rättigheter med att föra ut barn utan ena förälderns medgivande och om hon överhuvudtaget tänker tanken kommer jag se till så hon inte kommer lyckas med det.
Ang. att det kan vara en bluff är det tyvärr inte så då jag har sett graviditetstestet...
Tyvärr är det så att när man litar på att tjejen använder p-ringen som hon lovat så kan såna här saker inträffa.
Nej, kådis är väl det enda säkra för oss män, kan inte ens lita på ens egen flickvän.
Jag har kanske inte samma naiva tilltro till svenskt myndighetsutövande i dessa frågor, på goda grunder. Sverige är ju erkänt dåliga på en del punkter. Att tillkortakommandena ligger i praxis som inte överensstämmer med lag gör det bara svårare att rätta till.
Nej, men du trivs ju med den uppfattningen och jag anser inte att den diskussionen tillför TS något av värde. Jag är dock absolut för en förändring i den riktningen.
Hej TS. Den här tråden formligen svämmar över av felaktigheter, så jag föreslår att du bortser från det du läst här.
Vore jag i din sits skulle jag regga mig på familjeliv och ställa mina frågor där. Du kommer nog få lite dumdumsvar där också men det går fort att syna vilka av de som svarar som har koll. Men här är 10% rätt, resten fel. På Familjeliv kommer du få 90% rätt. Och de som hänger där har själva erfarenheter av vårdnadstvister, och har redan betalt jurister och lärt sig den hårda vägen exakt vad som gäller.
Och se över din hemförsäkring så att den täcker advokatkostnaderna, det är mitt råd, som du tyvärr antagligen kommer få nytta av.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|