Så länge kvinnor har denna makt kommer jag aldrig acceptera jämlikhet mellan könen. Ska det vara jämställt ska det fan vara på alla plan. Oavsett vems kropp det är så kommer fostret lämna kroppen och förändra den andra partens liv för gott.
Det är jämlikt. Hade det inte varit det hade inte män och kvinnor haft samma möjlighet till säker sex.
Väljer man att ha oskyddat sex vet man att man kan bli förälder.
Absolut, lika jämställt som sharia.
Har läst på ganska grundligt ang. rättigheter med att föra ut barn utan ena förälderns medgivande och om hon överhuvudtaget tänker tanken kommer jag se till så hon inte kommer lyckas med det.
Absolut, lika jämställt som sharia.
A_NN_A; Ja för så funkar det ju.. Man använder kådis VARJE gång i ett fast förhållande..
När allt är seriöst och partern säger och lovar att använda P-medel då tror man på det, annars blir det ju alltid killens ansvar när man ska nuppa och hur var det nu med BÅDAS ansvar? Om man inte har tillit i ett förhållande så har man inget förhållande.
Det säger jag inte, men det är fortfarande inte en jämlikhetsfråga.
Vill man vara säker på huruvida man riskerar bli förälder eller inte är kondom det enda alternativet.
Att ha full tillit till en annan människa är alltid ett risktagande.
Hur menar du då?
Vad hindrar män från att skydda sig mot oönskad graviditet?
Jag säger inte att det är rätt att behålla ett barn som inte är önskat av två föräldrar, men att säg att det inte är jämlikt när det kommer till möjligheten att skydda sig från oönskad graviditet är bara fegt och en dålig ursäkt för att man inte tagit sitt ansvar i starten.
Hur tycker du det skulle fungera för att vara jämställt då? Rent praktiskt om kvinnan inte vill göra abort?
Att ha full tillit till en annan människa är alltid ett risktagande.
En ren jämlikhetsfråga, nej ok, men det är väl det som ligger närmast till hands när man talar om jämlikt inflytande i ett sådant här beslut?
Lika lite som vi killar kan sätta oss in i hur det är att föda barn, kan ni kvinnor sätta er in i den maxade maktlöshet man känner som kille när tjejen "lurat" till sig ett barn.
I många fall tror jag det enda rätta för en sån människa är att faktiskt dra så långt bort från den lurade pappan som det öht går.
Ditt resonemang om risktagande är ju verkligen sunt. ALLT är ju en risk, tom att stiga ur sängen på morgonen. Det gör ju inte situationen mindre tragisk för det. Att skriva så är kallt.
Förvisso, men det går att förändra följderna.
Familjeliv är en bra sida där jag läst mycket liknande fall.
Jag hoppas och tror att det kommer bli bra oavsett vilken utgången blir.
En stor anledning att jag tycker att hon ska göra abort är även för hennes egen skull då hon har kämpat stenhårt för att komma in på handels i Stockholm och har 1 år kvar, att då bli gravid och behålla det och samtidigt strunta i det som hon tjatat väldigt mycket om(studier och jobb) känns ännu mer fel.
Hon bor nu på 18 kvm studentrum och förutsättningarna kunde vara något bättre, men vi får se vad som händer.
Jag försöker att räkna till 10 när det kommer några sms där jag blir anklagad för diverse saker och det känns ibland som att eftersom jag krossat hennes hjärta ska jag sota för det genom att hon behåller barnet.
Det låter sjukt, men det är lite av den uppfattningen jag får när jag försöker sammanfatta alla sms jag får från henne.
Vore jag i din sits skulle jag regga mig på familjeliv och ställa mina frågor där. Du kommer nog få lite dumdumsvar där också men det går fort att syna vilka av de som svarar som har koll. Men här är 10% rätt, resten fel. På Familjeliv kommer du få 90% rätt.
Trist inställning men håller med om att Familjeliv.se vore en bättre plattform för TS att be om råd.
Familjeliv är en bra sida där jag läst mycket liknande fall.
Hej TS. Den här tråden formligen svämmar över av felaktigheter, så jag föreslår att du bortser från det du läst här.
Vore jag i din sits skulle jag regga mig på familjeliv och ställa mina frågor där. Du kommer nog få lite dumdumsvar där också men det går fort att syna vilka av de som svarar som har koll. Men här är 10% rätt, resten fel. På Familjeliv kommer du få 90% rätt. Och de som hänger där har själva erfarenheter av vårdnadstvister, och har redan betalt jurister och lärt sig den hårda vägen exakt vad som gäller.
Och se över din hemförsäkring så att den täcker advokatkostnaderna, det är mitt råd, som du tyvärr antagligen kommer få nytta av.
+1 på den, vågade inte skriva det bara. Hade turen att ha vänner IRL som hjälpte mig igenom den värsta skiten.Sorry nu men jag fattar inte, har ni verkligen varit in och läst eller ställt frågor på familjeliv.se???
Som blivande förälder var jag in där och försökte förbereda mig men hittade mest tragiska människor som undrade hur många inkassobrev man får innan kronofogden kommer... eller om mannen är otrogen för att han jobbar sent... eller hur man kokar snabbmakaroner. Kan säga att jag gav upp den siten.
När sonen var 2 och det var dags för nästa knodd så gjorde jag ett nytt försök och se på fan, inget nytt under solen utan samma tragiska människor men med andra nick i stort sett.
Jag gjorde ytterligare ett försök med den sidan för nån månad sen... nu går jag in där nån gång ibland mest för att få mig ett gott skratt... maken till verklighetsfrånvarande människor är svårt att hitta.
Så nej, jag skulle nog vilja påstå att där om någonstans får du 90% skit och 10% användbart.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|