Hej
Jag tycker det blev snyggt! Vad är det för material, alu, rostfritt? Vilken plåttjocklek? När det nu ändå är grovklippt så har jag en idé innen du börjar med finlir och filande:
Om du vill vara lite djärv så skulle du nu prova att med sticksåg förbinda de tre hålparen akter om det stora främre hålet (som är koncentriskt med drevet). Så att det alltså blir ett stor lätthål över framdrevet (som nu) följt av tre stycken avsmalnande travbaneformade "elipser" vars långsidors kanter alltså blir parallella med de konvergerande över- respektive underkanterna på kedjeskyddet. Gör du så kommer det att se betydligt mer genomarbetat ut. Elipserna kommer att accentuera kedjeskyddets form sas.
Prova att maska för med svart eltejp för att se om du gillar idén. Du som är van med plåt får ju då också en subjektiv föreställning om hur vek konstruktionen kan bli av ingreppet. Jag tror dock att det blir styvt nog. Materialet i mitten arbetar inte så mycket styrkemässigt.
Annars är det förstås snyggt med den hålborrning med kontinuerligt minskande diameter som är nu. Jag vet att det inte helt lätt att få till det där med en delning som ögat uppfattar som jämnt! Bravo!
.
Kolla också att du har tillräcklig klarning mot kedjans ovankant. Inte mindre än 15 mm skulle jag rekommendera, iaf på mitten och akterut. Annars kan det bli iskrap om man slarvat med kedjespänningen. Nära motordrevet är det lungt med mindre klarning.
Tycker jag.
Mvh
Jörgen