Mitt rekreationsbygge..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ok, det förstår jag, jag hade också blivit sur. Dessutom är motorn är hjärtat i bygget för mig, utan den kan jag inte ens kontemplera över designen. Allt står still utan motor,den påverkar ju alla linjer och de flesta av motorcykelns alla tekniska system.

Det var inte dåligt! Måste vara befriande att ånyo kunna röra sig utan kryckor!

Jag tycker iaf att du ska unna dig att åka lite på hojen i sommar innan du drar igång nästa projekt! :hihi

Nä jag har inte gjort nåt alls på ett tag, jag blev lite sur när motorn visade sig vara kass och kommer nog inte göra så mkt förrän jag har köpt mig en annan knota tror jag..

Kroppen läker men det tar alldeles för lång tid tycker jag.. Häromdagen var det åttamånadersjubileum sen olyckan och nu kan jag iaf strunta i att använda kryckorna när jag rör mig hemma i lägenheten och i garaget, det får väl ses som ett ganska ordentligt framsteg iaf..

Nu har jag bestämt vad det ska sitta för framhjul på nästa bygge förresten tror jag.. Jag har fått tag på ett 23" framhjul från en gammal XL/XR500-79, det borde bli perfekt i en hemmabyggd Webbgaffel, stort och smalt :)
Det är lustigt att man inte kan bygga nåt klart innan man börjar fundera på nästa :)

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Ok, det förstår jag, jag hade också blivit sur. Dessutom är motorn är hjärtat i bygget för mig, utan den kan jag inte ens kontemplera över designen. Allt står still utan motor,den påverkar ju alla linjer och de flesta av motorcykelns alla tekniska system.

Det var inte dåligt! Måste vara befriande att ånyo kunna röra sig utan kryckor!

Jag tycker iaf att du ska unna dig att åka lite på hojen i sommar innan du drar igång nästa projekt! :hihi

Nästa projekt ska nog inte igång förrän nästa vinter men man måste ju börja samla delar :)

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Nu har jag meddelat motorns ägare att jag ska köpa den av honom, hämtar den antagligen nästa vecka..

Jag satte ut en säljesannons på motorn som jag har nu också så ni behöver inte tipsa mig om att det finns en TT600motor på blocket strax :)
Även om statorn verkar lite kass och kammen är en aning nedgången så finns det nog många bra delar kvar att hämta i den för en som behöver..

Last edited:

Speedolle

Med lem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Under planering
.............lås in dig i garaget :kryckor o låt Berra åka skytteltrafik med krubb så att det händer lite:) ..............då blir det åka av i sommar.

Har för mig du tyckte priset på "donatorTT´n" var rätt så skicket kvittade och om den startade så gjorde den (var svettigt att försöka få igång den).............:va

O glöm nu för guds skull inte att köpa klisterdekalen du hade på 390Huskan o sätt på nya åket. Vem glömmer det störtförtjusta ropet från damen som vågade peta på din håriga hoj................

.............min har fler kubik än din :D

Speedolle

Med lem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Under planering
.....jävel var ju liksom jag bara runt 17bast o löjliga värre.

Dekalen löd: Om du värderar ditt liv lika mycket som ägaren värderar sin hoj - Håll tassarna borta !

min går ju att försäkra med säkerhet iaf...............:arsele

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Igår sålde jag den gamla uttjänta motorn för 1500:- och idag packade jag ned den i en låda och skickade iväg den med bussgods. Det skulle inte förvåna mig om det skiter sig med den andra motorn nu eller nåt :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har du inga mer roliga bilder.. känns som längesen nu :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är ganska fantastiskt att man kunde tycka att en så fånig dekal var bra på den tiden..

Haha. Ja men var lättroad när man var yngre. :hihi
Jag minns även en kärnfull dekal jag såg på en HD: "If you touch my bike, I'll fuck your dog" :rofl

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Vettiga priser helt klart! Tack för tipset men nu har jag ju redan hittat en motor som jag troligtvis ska hämta på måndag..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Äntligen en motor!

Idag fick jag min nya motor med bussgodset och det visade sig att det som är som nytt för en människa kan se ganska taskigt ut för en annan..

Motorn skulle ju vara helt repfri, utan brutna flänsar och helt oskruvad.. Ok den kanske inte är skruvad och flänsarna kanske är hela men det finns knappt en färgflaga kvar på cylinder och topp :( Skitsamma iofs om den är i så bra skick förövrigt som han lovat..

För övrigt så verkar inte mina tändningsdelar från TTn passa som jag hade hoppats på men det är ju knappast säljarens fel..

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Idag fick jag min nya motor med bussgodset och det visade sig att det som är som nytt för en människa kan se ganska taskigt ut för en annan..

Motorn skulle ju vara helt repfri, utan brutna flänsar och helt oskruvad.. Ok den kanske inte är skruvad och flänsarna kanske är hela men det finns knappt en färgflaga kvar på cylinder och topp :( Skitsamma iofs om den är i så bra skick förövrigt som han lovat..

För övrigt så verkar inte mina tändningsdelar från TTn passa som jag hade hoppats på men det är ju knappast säljarens fel..

jobbit,, men de löser du :tummenupp
har du kommt såhär långt så :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping