Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ubbejävel skrev:2642989Jag hade allt nåt sånt i skallen med ett tag och jag vet fortfarande inte riktigt hur det blir..
Ett tag så funderade jag på att dra upp det övre ramröret i en lite högre båge för att kunna montera en tank under det som man gjorde på den tiden.. Men samtidigt så är det ju såhär, det är ingen Harley och just därför så vill jag inte att det ska se ut som att jag har byggt hojen för att den ska se ut som en Harley om du förstår hur jag menar..
Med den här motorn så vill jag inte att det ska bli alltför mkt Harleylook på den, då blir det bara patetiskt, ungefär som att lackera örnar och amerikanska flaggor på en Yamaha Dragstar..
Inte bara HD, utan även Indian och Excelsior (plus fler Engelska märken körde på träbanorna. Så HD har inget patent på det.
Tycker iaf inte att du ska väja för boardtrackstuket bara för att det inte är en HD.
Jocks bildfynd ovan visar ju verkligen på potentialen du har. Även om det är en radmotor tillskillnad från din så har du ju samma cylindervinkel att jämföra med. Din motor är dessutom ett bättre val, ty en boardtracker ska ju vara smal, (som alla hojar för ovalbana).
Gillar tanken på Jocks bild, lite skön kompromiss mellan det 20-talskantiga tankarna:
men även de mer moderna mjuka formerna. Cykeln på Jocks bild har på ngt vis spår från både 20-talsdesignen men även hela vägen fram till idag. Den var snygg tycker jag.
/J
Last edited: