Mitt rekreationsbygge..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ubbejävel skrev:
2644442
Tanken kommer jag inte att visa upp förrän jag fått hem den, testat den på ramen och kommit fram till att den får duga tills vidare Men jag kan avslöja att den är ganska liten, rund och kommer från en Monark :)

Aha! Monark Pilot kanske... :D

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Jörgen Karlsson skrev:
2644467 Aha! Monark Pilot kanske... :D

Har inte en aning men den har två längsgående ribbor uppepå, jag kom fram till att den matchar motorhuven på min SLK som också har det :)

Märks det att jag är sjukskriven och uttråkad förresten? Jag svarar på allt inom 2min :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ubbejävel skrev:
2644470 Har inte en aning men den har två längsgående ribbor uppepå, jag kom fram till att den matchar motorhuven på min SLK som också har det :)

Märks det att jag är sjukskriven och uttråkad förresten? Jag svarar på allt inom 2min :)

Ok, då är det nog ingen Pilot, inga ribbor, bara en i centerlinjen. Piloten ser mer ut som en bullig Fram. Det blir kul att se hur den ser ut (om du blir nöjd och fotar den)! :tummenupp
(Gillar Mercor jag med, fast 70-80-talare då. Har en gammal 123T som hobbybil sedan 12 år. Inte mycket kvar att göra på den dock. Men det är mysigt att bara tvätt, vaxa och pyssla också! :) )

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Jörgen Karlsson skrev:
2644487 Ok, då är det nog ingen Pilot, inga ribbor, bara en i centerlinjen. Piloten ser mer ut som en bullig Fram. Det blir kul att se hur den ser ut (om du blir nöjd och fotar den)! :tummenupp
(Gillar Mercor jag med, fast 70-80-talare då. Har en gammal 123T som hobbybil sedan 12 år. Inte mycket kvar att göra på den dock. Men det är mysigt att bara tvätt, vaxa och pyssla också! :) )

Jag och en kompis har lurat lite på att ha en ganska liten tank och montera den nån dm bakom styrhuvudet så att man ser "goosenecken" på ramen, japanerna bygger mkt så..

Jag har köpt två små fina mässingskranar som ska dít på tanken också, en till varje gasare.. :)

Bifogat

• Mässingskranar.jpg
    Mässingskranar.jpg
    15.4 KB · Visningar: 115

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Hur skulle det se ut men en tank som ett 200 liters oljefat fast i miniatyr
som går ner over röret paralellt men ramlinjen ? med en gammeldags BP logga på sidan :tummenupp

Bifogat

• images.jpg
    images.jpg
    2.4 KB · Visningar: 1,222

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Ubbejävel skrev:
2644442

Fan också att du tittade in!! Nu ser ju folk att jag snott konceptet rakt av :D

Tanken kommer jag inte att visa upp förrän jag fått hem den, testat den på ramen och kommit fram till att den får duga tills vidare Men jag kan avslöja att den är ganska liten, rund och kommer från en Monark :)
He he... va gör man inte när man har tråkigt.
Monark tank? Med ribbor på?
Tänker genast på NSU quickly men den tanken tror jag blir i fel vinkel då den ramen lutar mycket mera. Blir så konstigt om tanklocket liksom pekar framåt....?

Men kan tänka mej att tanken skall kapas och förlängas
Kanske nåt åt detta hållet? (jag vet... dåligt ritat men hade inget annat på jobbet)

Bifogat

• tt600 projekt.JPG
    tt600 projekt.JPG
    102.8 KB · Visningar: 424

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Cliff Barnes skrev:
2644498 Hur skulle det se ut men en tank som ett 200 liters oljefat fast i miniatyr
som går ner over röret paralellt men ramlinjen ? med en gammeldags BP logga på sidan :tummenupp

Jag funderade faktiskt på att lägga ett rör, med gavel i var ände, på varje sida av övre ramröret ett tag... :)

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Skaka fram en bild rakt ifrån sidan så kan vi som gillar photoshop få leka loss lite!

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
xfader skrev:
2644521 Skaka fram en bild rakt ifrån sidan så kan vi som gillar photoshop få leka loss lite!

Duger den här? Lite större också.. :)

Nu har jag beställt en bakskärm till den också, specialtillverkad för mitt hjul.. Fram blir det förstås ingen skärm alls..
Bakskärmen är tänkt att den ska sluta strax framför centrum uppepå hjulet och så har jag nog tänkt svetsa en ribba i mitten på den..

Bifogat

• Bild 103mindre.JPG
    Bild 103mindre.JPG
    119.3 KB · Visningar: 382
Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
för lite inspiration kan jag rekommendera www.krugger.net

han bygger de vackraste motorcyklarna jag sett, inspirerade av gamla harley-racers.

snyggaste bygget hittils är nog "Hot Climbing" kolla in den :tummenupp

själv är jag jävligt förtjust i stuket med ramrör både över och under tanken, gärna med lite framåtlut.

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
madmagnus skrev:
2644569 för lite inspiration kan jag rekommendera www.krugger.net

han bygger de vackraste motorcyklarna jag sett, inspirerade av gamla harley-racers.

snyggaste bygget hittils är nog "Hot Climbing" kolla in den :tummenupp

själv är jag jävligt förtjust i stuket med ramrör både över och under tanken, gärna med lite framåtlut.

Jag har förstås full koll på Krugger och hans hojar, riktigt läckra faktiskt.
Jag försökte snacka lite med honom på Elmia i påskas också då han var där, det gick väl sådär men jag har även skickat ett par mail till honom och frågat lite om hans hojjar och har fått svar på allt jag velat.. Sjysst kille..

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Ubbejävel skrev:
2644577 Jag har förstås full koll på Krugger och hans hojar, riktigt läckra faktiskt.
Jag försökte snacka lite med honom på Elmia i påskas också då han var där, det gick väl sådär men jag har även skickat ett par mail till honom och frågat lite om hans hojjar och har fått svar på allt jag velat.. Sjysst kille..

shysst! inte alla "stora" hojbyggare som är så ödmjuka!

hittade en cykel till som tillhör en av mina absoluta favoriter.
det är en "La Choprod" cykel som jag ej vet namnet på, men snygg är den absolut.

Bifogat

• PhotoID23504.jpg
    PhotoID23504.jpg
    106.8 KB · Visningar: 487

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
madmagnus skrev:
hittade en cykel till som tillhör en av mina absoluta favoriter.
det är en "La Choprod" cykel som jag ej vet namnet på, men snygg är den absolut.
Jädrans ball med ramen dragen över tanken....

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ubbejävel skrev:
2644532 Duger den här? Lite större också.. :)

Nu har jag beställt en bakskärm till den också, specialtillverkad för mitt hjul.. Fram blir det förstås ingen skärm alls..
Bakskärmen är tänkt att den ska sluta strax framför centrum uppepå hjulet och så har jag nog tänkt svetsa en ribba i mitten på den..
gick lös lite..
skulle va coolt med 2 delade längst upp, drar ett extra rör på ovansidan i en böj. sen 2 små delade el en imellan rören.
sen en lite mindre för olja nedanför i facket som redan finns där :yoparty

Bifogat

• Bild 103mindrestylad.jpg
    Bild 103mindrestylad.jpg
    67.5 KB · Visningar: 434

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Perfekt med en bild från sidan, jag läste att du skulle ha en rund tank men jag gjorde endå en Goldammer Junior photoshop för skoj skull.

Bifogat

• GoldammerJRlow.jpg
    GoldammerJRlow.jpg
    97.1 KB · Visningar: 504

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Jocks skrev:
2644633 Perfekt med en bild från sidan, jag läste att du skulle ha en rund tank men jag gjorde endå en Goldammer Junior photoshop för skoj skull.
jag röstar på den...
mattsvart ram o alla detaljer röda som på bilden :yoparty

knutte_66

Jakob
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
Triumph Thunderbird
Oj, jävlar vad ballt. Helrätt bygge. En gammal 20-30 tals kantigare tank och fullt spett på närmsta grusväg med stånkan smattrande och ... nu drömmer man sig bort igen. Det är väl det som är meningen? LYCKA TILL!!!!

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
KTM 660 -04
Bygg en likadan ljuddämpare som den du har fast till andra sidan, bara det att du har soppan i den och inte kopplar ihop den med den ljuddämparsystemet som redan sitter.
Den borde väll rymma 3-4 liter och ingen skulle fatta hur det funkade?

Förstår ni min idé?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...