Mitt rekreationsbygge..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
ozeo skrev:
2644647 jag röstar på den...
mattsvart ram o alla detaljer röda som på bilden :yoparty

Kul med friska ideer, jobba på bara grabbar :)
Men i goldammermodellen så verkar ramen vara lite moddad också, det tänker jag inte göra :)

skicka_till_min skrev:
2644726 Bygg en likadan ljuddämpare som den du har fast till andra sidan, bara det att du har soppan i den och inte kopplar ihop den med den ljuddämparsystemet som redan sitter.
Den borde väll rymma 3-4 liter och ingen skulle fatta hur det funkade?

Förstår ni min idé?

Jodå jag fattar precis hur du menar, det är en ganska kul ide men då krävs det soppapump helt plötsligt och eftersom det är en TT-motor så blir det ett batterilöst elsystem på den, lätt fixat att dra dit ett batteri iofs men jag är glad om jag slipper..

Last edited:

Le Mans

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2006
Hoj
ducati
Thumper är ju just encyl på slangelska. redan påpekat såg jag (Som i thumperpages.com rättså rolig länk)
Kunde heller inte motstå lite shoppande i höstrusket...:)
Annars är ju en delad tank så man ser d raka röret fr styrhuvud t baknav fränt. Å liksom hålla det platt i överkant s a s.
-nä nu måste ja ner o bygga lite själv ju...

Bifogat

• traccer.jpg
    traccer.jpg
    78.3 KB · Visningar: 341

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jocks skrev:
2644633 Perfekt med en bild från sidan, jag läste att du skulle ha en rund tank men jag gjorde endå en Goldammer Junior photoshop för skoj skull.

Den stilen tänkte jag mig men med övre ramröret draget i en båge som följer överkanten på tanken och tanken hängande under ramröret.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tur de finns "inte bara" sporthojsnissar här :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
fan, hade Jag den ramen ,färgarna och framgaffeln samt sadeln så hade Jag satsat på evo eller knucklehead.

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Vad sägs om att fylla i "tomrummet" i övre delen av ramen. och "bubbla" ut den en aning åt sidorna. Bifogar en bild. Skulle dock behöva en bild uppifrån för att kunna visa exakt ;)

attachment.jpg

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
madmagnus skrev:
2644586 shysst! inte alla "stora" hojbyggare som är så ödmjuka!

hittade en cykel till som tillhör en av mina absoluta favoriter.
det är en "La Choprod" cykel som jag ej vet namnet på, men snygg är den absolut.

En av mina favoriter också:yoparty . Ett reportage i senaste mc nytt.

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Teo skrev:
2645002 fan, hade Jag den ramen ,färgarna och framgaffeln samt sadeln så hade Jag satsat på evo eller knucklehead.

Och jag som tycker att det fräna är att just INTE använda mig av en HD-motor :)

xfader skrev:
2645078 Vad sägs om att fylla i "tomrummet" i övre delen av ramen. och "bubbla" ut den en aning åt sidorna. Bifogar en bild. Skulle dock behöva en bild uppifrån för att kunna visa exakt ;)

Jag förstår hur du menar men jag vill nog ha den biten öppen ändå och ha en lös tank uppepå.. Det skulle nog ändå bara gå i en liter i den tanken som skulle bli där..
Du har förstått hur jag menade med skärmen ser jag men jag har nog fått för mig att jag ska dra den ända ned till "svingen"..

Last edited:

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Fan vicken respons du fått på bygget. Jag personligen lööööv it. Men hade väntat mig komentarer som: " här snackar vi sporthoj" etc. Men alla verkar tycka att bygget är :tuttar

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Finnishstallion skrev:
2645175 Fan vicken respons du fått på bygget. Jag personligen lööööv it. Men hade väntat mig komentarer som: " här snackar vi sporthoj" etc. Men alla verkar tycka att bygget är :tuttar

Ja jag är också förvånad faktiskt, jag hade nästan väntat mig att få höra nåt sånt också.. Men då hade jag kontrat med att det är antikt sporthojsstuk :)

lasse kongo skrev:
2644993 sitter du i rullstol och bygger hoj :va

Njae.. Jag har faktiskt kommit igång så mkt att jag klarar mig skapligt utan rullis nu.. Jag hoppar på kryckor mest och sen har jag en kontorsstol på hjul som jag sitter på i verkstan och sparkar mig runt på :)

Last edited:

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Teo skrev:
2645002 fan, hade Jag den ramen ,färgarna och framgaffeln samt sadeln så hade Jag satsat på evo eller knucklehead.

Skulle inte vilja veta vad en Evo hade gjort med den ramen!
Fränt bygge, stånkor är ju hur tufft som helst!
Den här cykeln gjorde mig sugen på att spika ihop nåt häftigt, dessutom så kryllar det ju av billiga japscustoms på marknaden!

Bifogat

• _DSC7403.jpg
    _DSC7403.jpg
    17.6 KB · Visningar: 240

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Ubbejävel skrev:
2645159Jag förstår hur du menar men jag vill nog ha den biten öppen ändå och ha en lös tank uppepå.. Det skulle nog ändå bara gå i en liter i den tanken som skulle bli där..
Du har förstått hur jag menade med skärmen ser jag men jag har nog fått för mig att jag ska dra den ända ned till "svingen"..

Hehe, det var av ren lathet jag lämnade skärmen sådär, visste inte riktigt hur jag skulle fästa den mot ramen :)

Var svårt det där med tank, provade en massa olika lösningar, men det var svårt att få till något som passade riktigt bra :(

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
stranglefoot skrev:
2645214 Skulle inte vilja veta vad en Evo hade gjort med den ramen!
Fränt bygge, stånkor är ju hur tufft som helst!
Den här cykeln gjorde mig sugen på att spika ihop nåt häftigt, dessutom så kryllar det ju av billiga japscustoms på marknaden!

Precis, jag tänkte just det samma, det skulle inte bli kul för den här ramen att hantera en sån motor :)

xfader skrev:
2645258 Hehe, det var av ren lathet jag lämnade skärmen sådär, visste inte riktigt hur jag skulle fästa den mot ramen :)

Var svårt det där med tank, provade en massa olika lösningar, men det var svårt att få till något som passade riktigt bra :(

Man får prova sig fram helt enkelt, jag har ju några månader på mig...

Last edited:

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Sadeln..

Jag kände att jag var tvungen att visa en bättre bild på sadeln som sitter på hojen.. Köpt på Ebay från USA som så mkt annat av det som sitter på bygget..

Allt blir fränare om man får på några döskallar :)

Bifogat

• köpt dödskallesadel.jpg
    köpt dödskallesadel.jpg
    38.5 KB · Visningar: 107

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
MKT ball hoj!!! :yoparty

mer bilder sen!!

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
En fundering som jag har..

Säg att man behöver en hastighetsmätarvajer i egen längd med olika fästen i ändarna, finns det nån som tillverkar sånt?

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Hoj
En cross
xfader skrev:
2645078 Vad sägs om att fylla i "tomrummet" i övre delen av ramen. och "bubbla" ut den en aning åt sidorna. Bifogar en bild. Skulle dock behöva en bild uppifrån för att kunna visa exakt ;)

Inte kompis att sno min ide sådär:mad: :mad: :gnissla
Men jag tycker också att det vore den snyggaste lösningen med tanken, det är så jävla pheta linjer på ramen som den är:tuttar

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
det ballast är ju att motorn är en del i ramkonstruktionen :tummenup

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...