Mitt rekreationsbygge..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
wdac skrev:
2646353 det ballast är ju att motorn är en del i ramkonstruktionen :tummenup

Ja motorn var ju en bärande del i TTn så jag tyckte att den skulle kunna vara det i den här ramen också, den har ju ganska många rejäla fästpunkter..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Imorgon är det bågedelsmarknad hos SnutMC i Askersund, då ska jag dit och leta pryttlar, det vore kul att hitta ett coolt gammalt antikt framlyse eller ett drevbromsok..

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ubbejävel skrev:
2651342 Imorgon är det bågedelsmarknad hos SnutMC i Askersund, då ska jag dit och leta pryttlar, det vore kul att hitta ett coolt gammalt antikt framlyse eller ett drevbromsok..
lycka till i sökandet..kan va svårt ibland :)

Sundown

Two Barrels is enough
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
DUCATI M600/ Harley
Ubbejävel skrev:
2642795
Jag eftersträvar ett antikt rejsstuk som kanske egentligen aldrig funnits men det gammaldagsa stuket kommer nog att förstöras lite av att det blir moderna skivbromsar både fram och bak men bromsarna är viktigt att de funkar ordentligt..

Det skulle vara kul med lite åsikter och kommentarer...
Kanske så här?
En liten Dirt tracker.
//Leif

Bifogat

• löparknarr2.jpg
    löparknarr2.jpg
    23.3 KB · Visningar: 444

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Sundown skrev:
2651392 Kanske så här?
En liten Dirt tracker.
//Leif

Det sitter faktiskt en tank på hojen nu men den har jag inga bilder på än :)

ozeo skrev:
2651367 lycka till i sökandet..kan va svårt ibland :)

Jodu.. Och det är ju såna delar som framlyse och tank som är svårast att hitta när man letar efter det...

Last edited:

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
ozeo skrev:
2651367 lycka till i sökandet..kan va svårt ibland :)

Jo du! Lite OT, men jag råkar ha en gammal Dakota som ska igång en vacker dag. Har letat delar till den på en massa swaps och snart har jag det mesta! Men ett rent elände är det!

Speedolle

Med lem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Under planering
How about that ?
You like ?

Hur oldschool kan det bli..................:D

Bifogat

• buildoff---0182.jpg
    buildoff---0182.jpg
    58.6 KB · Visningar: 413

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
..skulle varit kul.
Tjenna, undrar bara vad det är för längd på springergaffeln?

Har nämligen tittat lite på onlinebutiker och fått uppfattningen om att 22" är standard, men jag vill veta om det blir snyggt på en liknande hoj/hjul du håller på med.

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Jocks skrev:
2653113 Tjenna, undrar bara vad det är för längd på springergaffeln?

Har nämligen tittat lite på onlinebutiker och fått uppfattningen om att 22" är standard, men jag vill veta om det blir snyggt på en liknande hoj/hjul du håller på med.

Det är standardlängd på min gaffel, 22" kan nog stämma...
Fälgarna är 21x3.25 med Avon Venom 120/70 däck på..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Idag har jag hämtat tanken från blästraren..
Imorgon ska jag svetsa lite på den och ge den ett tunt lager med grundfärg, sen ska jag försöka hinna ta en bild på hojen med tanken på innan det blir mörkt ute och lägga ut här..
Den senaste tiden har jag också grejat med lite mer osynliga detaljer som hjulaxlar och distanser för att centrera hjulen och såna prylar..

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Ny bild..

Så här blir tanken som jag har fixat nu och så får det nog bli tror jag, tills vidare iaf :)
Det är en gammal moppetank, Monark tror jag, som jag kapade ur tunneln ur och svetsade i en ny, djupare...
Kanske lite svårt att se hur det ser ut på bilden men jag är ganska nöjd med resultatet...

Bifogat

• Bilder1 001mindre.JPG
    Bilder1 001mindre.JPG
    130.6 KB · Visningar: 611
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ubbejävel skrev:
2658652 Så här blir tanken som jag har fixat nu och så får det nog bli tror jag, tills vidare iaf :)
Det är en gammal moppetank, Monark tror jag, som jag kapade ur tunneln ur och svetsade i en ny, djupare...
Kanske lite svårt att se hur det ser ut på bilden men jag är ganska nöjd med resultatet...

Den såg ju inte så dum ut!
Det enda jag kan tycka är att den nästan ser lite för from och oskyldig ut då hojens övriga formspråk är mer kaxigt. Men den är ju å andra sidan inte lackad än... En lack med tex ett tävlingsnr (med ngt kaxigt/busigt 20-30-talstypsnitt) på tanksidorna tror jag skulle göra att tanken tar för sig mer.

Men som sagt, jag tycker den ser bra ut.
Hur mycket rymmer den? Slår du mina 9 liter? :)

/J

Last edited:

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Jörgen Karlsson skrev:
2658711

Hur mycket rymmer den? Slår du mina 9 liter? :)

/J

Vad menar du med att slå? Jag tror nog inte att jag har mer än dina nio iaf, snarare bra mkt mindre.. :)

Det där med ett par snygga siffror på tanken lät bra, så blir det nog..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ubbejävel skrev:
2658729 Vad menar du med att slå? Jag tror nog inte att jag har mer än dina nio iaf, snarare bra mkt mindre.. :)

Det där med ett par snygga siffror på tanken lät bra, så blir det nog..
Ja det var så jag menade. Då "slår" du mig! På gruppkörningar med sporthojarna härifrån så brukar jag vara den som utan konkurrens har minst tank. Dyker du upp nästa sommar så så kan jag inte ens vara värst på den fronten! :hihi.
/J

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Nu är det dags att börja fixa med bromsarna tänkte jag..
Fram ska jag göra ett fäste för ett fyrkolvsok som ska sitta kring axeln och ha ett stag som går till gaffeln. Jag har en bromspump från nån gammal Fireblade..
Till bakhjulet har jag beställt ett 52kuggars drev som ska svarvas till så det blir en drevbromsskiva, beställer ett drevbromsok från ISR till det och tillverkar alla fästen själv. Ska söka upp en bromspump till det också.. Nån som har nåt lämpligt liggande??

Jag håller just på och måttar på en oljetank som jag tror att jag ska sätta under luftfiltren också, det blir nog bara en enkel rörstump med ett lock i varje ände..

Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Så jävla snyggt det blir! Tror din tank rymmer typ 5 liter, om du ahr tur. Har för mig att dom är otroligt små.

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
rallyfisken skrev:
2659106 Så jävla snyggt det blir! Tror din tank rymmer typ 5 liter, om du ahr tur. Har för mig att dom är otroligt små.

Jo jag tror också att den kan ligga runt fem liter men det räcker nog, jag får skaffa flera olika soppakort helt enkelt :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning