Hej
I lördags var det ju äntligen dax att starta hojjen,jag trodde ju att den skulle funka perfekt efter alla goda råd härifrån men inte då
grenröret läckte mot toppen inte mycket men ialla fall så att man inte kan köra,så isär med allt igen ic vattenkyl grenrör turbo alla slangar ,kollade grenröret utan att ha i några avgaspackningar,det gick i fint i med nya avgaspackningar igen,nu passade inte röret ut från turbon.
Sågade isär det på 2 ställen tigade ihop det igen o polerade det,sen passade inte wg heller
fram med tigersågen o samma visa med den.ihop med allt efter många timmar mek nu startade den fint utan att läcka avgaser men nu läckte det kylvatten istället från en utav rören mellan förgasarna bort med det ,jaghade klämt ringen även att jag hade smörjt den när jag monterade den så i med en ny o starta igen,
nu gick den fint på alla läckte inte av någon sort fint som fan tänkte jag o såg mig själv åka på slangen resten av dagen det var ju fint väder.
På med krukan o en jacka nya däck lite kallt så jag styrde genom rondellerna ut till stora vägen o gasa lite hojjen gick fint hela tiden till nålen paserade 0 på ladden kanske den laddade 0,5 men inget hände inte alls bara bluddrade och gick fett inget roligt alls så jag fortsatte att köra förgasar hoj utan turbo men sen gick den bara sämre o sämre gick på 3 sen på 2 för att sen helt stanna körde kanske 5 till 6 mil hem till en polare,sen hämtade jag den med min buss.
Hemma igen såg jag att så fort jag startar pumpen flödar det från 3 eller 4 ans förgasare
Jag har
nya flotörnålar
nålarna nedflyttade ett steg
130 huvudmunstycken
luftskruvarna 2,5 varv
trycksatt under membranet direkt från plenum
båda slangarna till t stycke från flotörhuset till pitotröret
btr inskruvat precis så att man känner att skruven tar
btr trycksatt från plenum direkt
wg till plenum
slangklämmor på alla slangar
jag ska ta av plenum imorgon o köra pumpen o se var soppan kommer ifrån
men nån kanske har några tips
men hojjen blev ju fin i alla fall fast jag känner mig lite besviken buhu