Mitt turbobygge

jorgens

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
07`YZFR- 00 Hayabusa
rondellerna ut till stora vägen o gasa lite hojjen gick fint hela tiden till nålen paserade 0 på ladden kanske den laddade 0,5 men inget hände inte alls bara bluddrade och gick fett inget roligt alls så jag fortsatte

Det var noe kjent med dette...:D Hadde akkurat samme problem på min første tur..nedtur.. Helt til jeg kom inn på Lahis tråd. Startet med 130 hoveddyser, og endte på 111,5. gikk på tok for fett med 130. Men; gjør 1 ting av gangen!
Ps; Er fra Norge jeg:D

Mvh
Jørgen

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
men jösses

hej

Satte ihop jojjen idag det tog nästan halva dan sen när jag skulle hänga på tanken o ställde in bränsletrycket ca 0,2 där det var gjort såg jag att min hemma snickrade bränslekran läckte så av med skiten i töm tanken o bort med den tänkte svetsa i den men det gick inte det blev bara värre,åkte till en kompis med mek verkstad o gjorde om originalkranen istället.

Nu var allt tätt den startade fint gick bra på tomgång så jag hämtade hjälmen o började köra lite lugnt till det blev raksträcka tänkte att det är bäst att gasa på 3 an herre jävlar den bara skenade framhjulet bara seglade upp som inget fick fan hålla fast mig trodde att jag skulle tappa styret i med 4 an ännu värre drag pulsen i 200 helvete vad rädd jag blev :yoparty fy fan herre jävlar det var detta som man har haft i tankarna hela vintern när man mekat.

när jag kört ett tag så märkte jag att det verkar som den går lite fett precis när när den ska gå övertill laddtryck o när man ligger på jämn gas o svennekör
har fått tips utan flu att man kan flytta pitot röret lite o försöka att hitta felet den vägen,jag ska köpa mig en bredbandslamda så blir det kanske lättare man kan ju använda den till nästa bygga

Det blir inga mer hojjar utan turbo herre jävlar va gött den gick sitter här o flinar när jag bara tänker på det o alla besvär o läcker är som bortblåsta nu

ha en fin påsk

Lotusomega

Fullt ös medvetslös!
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
GSXR 1100 Turbo -93 Gsxr 750 fighter -93, Katana 1100s , CRF250rx , Gsxr 1000 -02 Turbo GSXR 1000 -04
Coolt! :tummenupp

Jag minns när jag körde min turbo hoj för första gången..... det är en känsla man bär med sig resten av livet! :D

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
ja jälar det här satte sig som en fläskläpp fy fan skakar fortfarande vill bara ut o köra nu

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Hehe... Känns så väl igen :hihi Känslan när man får se kraniet från insidan för första gången är obeskrivlig :D

Med en BB-lambda kommer du säkert få koll på den sista finjusteringen också!

Grattis och bra jobbat!

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Hoj
Coccacoki
"Det blir inga mer hojjar utan turbo herre jävlar va gött den gick sitter här o flinar när jag bara tänker på det o alla besvär o läcker är som bortblåsta."

Känslan är som när tomten kom vid 3 års ålder. STÅPÄLS.

Tack för en fin tråd och ta det lugnt i sommar så vi slipper läsa tråkigheter.
Kommer själv inte åka turbon i år pga ekonomi. Funderar på att köpa en 1200 bandit 99-00.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Faen vad gött att läsa! :yoparty Kul att nån kan förklara hur det känns, själv har man ingen aning än:hihi

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
tack

Hej

Nu har jag kört lite mer närmare 30 mil men jag tror inte att man någonsin vänjer sig vid hur in i helvete det går det bara blir alldeles suddigt allt omkring en och ljudet från motor blir helt förändrat bara att hålla sig fast o se så att inget är i vägen.varje växel obegränsat med kraft jag önskar att alla kunde få känna hur det är

Men jag måste byta ut kalle anka turbotrycks mätaren den är inte tillräckligt tydlig den är för mörk man hinner inte se den,men i dag på rätt ställe o på
5 an full gas så laddade den 0.8 så jag slog av vid 270 den höll jämnt tryck hela tiden,så nu måste jag höjja trycket för den ska väll palla 1.2 i alla fall

Man läser ibland i bilsport en del som byggt en bil med grymm motor, den är byggd för att ladda 1.6. Ägaren till bilen säger men jag kör med 0,6 det räcker det finns inget som heter det räcker så nu har jag varit o hämtat en annan fjäder som ska ge 1.2 till tial wg så det ska bli provkörning i morgon:yoparty

Tack för alla fina kommentarer om bygget tack igen så hörs vi i morgon:fyllisar

Bifogat

• HPIM1412.JPG
    HPIM1412.JPG
    209.6 KB · Visningar: 250

Rol

kvalitetsolja.se
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Husabusa 650 till salu, -98 BUELL S1 TURBO(såld)
Tjenare Peter

Skulle bara tala om att jag varit ute och åkt med Buellen idag och den fungerar väldigt bra förutom när man öppnar trotteln för fort för då får den för mycke soppa men tar man det lungt så är den helt underbar.

Hälsningar Ronny

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
buell

hej
skoj att höra den såg riktigt fin ut,jag har krattat den jävla trädgården idag o hållt utkik efter dig o hojjen:tummenupp

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Stort grattis!!

Roligt att allt funkar, nu kan du skriva i "biltema turbo" tråden.

Kommer du mäta antal hk i bänk sen?

Är du helt klar med hojen, eller kommer det mera?

Bästa hälsningar

Fredrik

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Stort grattis till bygget. Man får verkligen valuta för pengarna när det väl fungerar. Ta det lite lugnt i bara (pallar inte med fler bilder ifrån sjukhus) :tummenupp

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Skitkul att du fått den att gå som den ska! Grattisgrattis! :) Lite skillnad mot att köra sugmotor va? :hihi Framhjulet bara sugs upp i luften. Rätta takter att höja laddet :tummenupp Jag blev rekommenderad att inte ladda mer än 1,1 eftersom det inte skulle hålla ihop, men jag har laddat 1,6 i tre år och ska testa 1,8 i år. Förresten, kör en stund med turbohojen nu och testa sedan en vanlig litershoj. Känns som en moped... :hihi

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
bänken

Hej

Jag ska försöka få den bänkad denna veckan ska ringa o kolla imorgon om det går,biltema tråden ska jag inte skriva i måste nog låta alla ha en egen åsikt om vad som dom tycker är bäst eller inte men funkar gör den ju tydligen och det blir ju inte alls samma långa gasningar med fullt ladd som man kan göra med en bil på 300 hk så den håller nog hehehe eller:D

Jag måste tyvärr erkänna att framskärmen tar i ic när man har slangat lite våldsammare än bara power wheelis ( när man blir skraj ) så det måste byggas om både vattenkylen och ic ,kör man vanligt och bromsar tex så har jag inte hört att det tar i men man ser att skärmen börjar försvinna i bakkant.Vet inte hur men jag ska forska lite men det e inga problem att göra det tror jag.

Jag ska ta det vackert när jag e ute o kör för jag vet hur ont det gör att krocka men man har ju inte vurpat förrän man har släppt styret:hihi
nej gubbe ut med dig i garaget och byt fjädern nuuuuuuuuuuuuuuuu

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Vart kommer du att bänka?

Det kom förbi en gubbe idag när jag stod ute i garaget o kapade bort min bakram. Han tyckte att det bara fanns en riktig hoj av alla som stod utanför mitt garage, och det var min fars:gnissla

Han var tydligen en kompis till dig, han gav dig mycket beröm för ditt grenrör och hur du hade bockat ditt ic

Last edited:

Youngbiker91Swe

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
91 Suzuki TSR
Tjena !

jag har själv tänkt o turbo konvertera en hoj.Men en 1100cc blir lite för *mycket motor* för mig. Så varför inte en 600cc ?

Nått bra tips,vad för typ av hoj jag kan tänkas turbo konvertera ?

Har tänkt på en Suzuki GSF 600 Bandit.

Mvh Youngbiker

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Grattis !:tummenupp
Nu blev jag ju inte det minsta sugen på att bli klar med min.
*springer ut i garaget*

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hej

Jag ska försöka få den bänkad denna veckan ska ringa o kolla imorgon om det går,biltema tråden ska jag inte skriva i måste nog låta alla ha en egen åsikt om vad som dom tycker är bäst eller inte men funkar gör den ju tydligen och det blir ju inte alls samma långa gasningar med fullt ladd som man kan göra med en bil på 300 hk så den håller nog hehehe eller:D

Jag måste tyvärr erkänna att framskärmen tar i ic när man har slangat lite våldsammare än bara power wheelis ( när man blir skraj ) så det måste byggas om både vattenkylen och ic ,kör man vanligt och bromsar tex så har jag inte hört att det tar i men man ser att skärmen börjar försvinna i bakkant.Vet inte hur men jag ska forska lite men det e inga problem att göra det tror jag.

Jag ska ta det vackert när jag e ute o kör för jag vet hur ont det gör att krocka men man har ju inte vurpat förrän man har släppt styret:hihi
nej gubbe ut med dig i garaget och byt fjädern nuuuuuuuuuuuuuuuu

Grattis till inträdet i turbovärlden:yoparty

Framskärmen är det första man kapar hehe

Är det urtaget nått för framhjulet i ICn? annars får man göra det

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag