halloj
Ikväll har jag börjat med att svetsa ihop delarna som gjort dom senaste dagarna det här känns som det kommer att fungera så mycket bättre.
Det som ska svetsas imorgon är en liten box under plenum som röret från ic ska gå till där det är tänk att luften ska passera upp till plenumet genom ett konat 50 mm rör.
Jag har fått hem fjädern för att köra med 1.2 i laddtryck i tials wastgate då ska det vara 2 röda fjädrar en stor och en liten
Ha det så länge
Hej
Jag jobbar varje dag efter jobbet måste bara få ihop den o köra igen men det tar sån tid tycker jag när man inte har några maskiner hemma i garaget,så man får åka till någon polare som har det man behöver .
Målet är är att köra till mc dagarna på säve nu till helgen det som nu e kvar är att montera wg fjädrarna försökte göre det själv men jag orkade inte hålla in dom samtidigt som jag skruvade och sen svetsa klart ic + fästen
Nu måste jag fråga innan jag gör nått här var sätter man bäst pitotröret vilken inner diameter,jag tog ett kort där jag tror att det blir bäst då pekar röret från plenumet och rakt emot ic men avlastningsventilen kanske stör det luftströmmen man vill åt.kanske man kan ha ett rör med 8 mm innerdiameter och i stället ha en klämma på slangen ut från röret som går till t stycket
Jag ska köra jag vill köra jag måste köra jag kommer att köra
Hej
Har bänkat hojjen idag men det gick inte att mäta toppeffekten den bara slirade även med fullt nedspännt och med en xtra gubbe på,det gick att mäta till 7000 varv men sen slirade det även med olika tryck i däcket.
Men jag tror att deras rulle är utsliten den är minst 13 år gammal inga lettrings spår kvar det kanske var felet.
Ha en go fredag gubbs
Hur lägger man till pdf filer kan inte ladda upp filen från bromsningen
Jag har mitt sitter alldeles innan böjen mot plenum alltså alldeles i kant mot skarvmuffen enl bilden.Innerdiametern är 4,5 mm det är byggt efter marklunds plenum och pitorör(väl utprovat) funkar toppen.Ju längre bort från plenum man kommer med pitoröret desto större huvudmunstycken verkar det som man måste i med,pitorörets inner diameter vet jag en kille som hade gjort ett ställbart för olika diameter han ändrade karaktären på motorn enl egen utsago./wachen
hej
Fan svårt att förklara men jag har röret där efter skarvmuffen
svarvade ett rörligt pitot rör som jag kan flytta ut och in samt vrida med ett
5 mm hål i det svetsade jag dit med en hylsa så att det går att justera
men jag måste köpa mig en bredbandslambda det är nog enda sättet.
med det nya plenumet fick jag bort alla konstiga ryckningar som var tidigare men nu tror jag att den går riktigt snålt kanske det beror på pitotröret för det är väl det som bestämmer bränslemängden
aha yamaha där har vi problemet
nån med tips på lambda var köper man/blocket/usa vilket märke
hittade en stack med mutter o sond för 212 pund
hej steen
det där ser riktigt fint ut den kommer att gå fint
vilken innerdiameter har det där röret
mvh peter
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |