Mitt turbobygge

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
pitotröret

hej igen

Nu har jag ändrat på pitotröret o flyttat som farbror andersson rekomenderade men när jag ända hade ut plenumet så slipade jag ner svetsarna o polerade hela:tummenupp jävlar vad blankt det blev men det tog ett par timmar och man blev lika skitig som vanligt men som dom säger usa if it wont work chrome it tänkte jag.

Ska provköra imorgon då vet vi om det blev bra:yoparty

Bifogat

• Bild011.jpg
    Bild011.jpg
    138.4 KB · Visningar: 103
  • Bild015.jpg
    Bild015.jpg
    152.5 KB · Visningar: 109
  • Bild019.jpg
    Bild019.jpg
    128.9 KB · Visningar: 88
  • Bild018.jpg
    Bild018.jpg
    127.4 KB · Visningar: 130
  • Bild022.jpg
    Bild022.jpg
    140 KB · Visningar: 117
  • Bild023.jpg
    Bild023.jpg
    121.2 KB · Visningar: 118

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
provtur

halloj

Nu har jag provkört igen körde 10 mil blandad körning,70 till 270 gick riktigt gött men det e något konstigt den borde gå bättre tycker jag,men jag får nog vänta tills jag har fått bredbandslambdan jag köpte en sådan här
Innovate XD-16 XD16 Wideband O2 LC-1.

Sen skulle jag köra ner hojjen i garaget då bluddrade den och gick skittaskigt
jag provade att stänga av soppapumpen då gick den fint tills soppan tog slut provade att skruva ut skruven på btr men ingen skillnad,kollade om returslangen var viken eller något för det e jävligt trångt vid soppakranen.
Men inget hjälpte skruvade bort en förgasarkopp kollade om den flödade över eller om nålen inte höll tätt,kollade alla slangar att dom gick rätt och inte var klämda men fan heller kan inte hitta något galet:mad:

Nån som har flyttat bensinkranen på en sån här skrothö....suzuki gsxr 1100 kanske flyttat rör till returen o matningen till nederdelen av tanken man kanske kan svetsa rör där bredvid tankmätaren

Hjäääääääääääääälp

Youngbiker91Swe

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
91 Suzuki TSR
De är väldigt svårt o få nånting o funka (när de är custom made/ombyggt . Du får väll försöka o höra hur de bluddrar. De där fixar du !

Mvh

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
skit

tog isär förgasarna för att kolla nålarna hittade inga fel ihop med allt igen ändå flödade den över,av med fuggarna tog bort nålventil o munstycke där var det täppt med skit epoxy som jag tätade förgasarna med o ändå tyckte jag att jag var försiktig med att inte ta för mycket.

Monterade på allt igen då gick den 3 cyl bort med stiften ett stift helt svart bort med förgasarkoppen o kollade lågfartsmynstycket hittade inget där i med nytt stift,nu gick den på alla så där fint,på med hjälmen körde en sväng men nej:mad: :huvet går konstigt när den ska börja ladda

Iväg o köpa en bränsletrycksmätare monterade den hade 1,5 hekto fick skruva upp trycket lite aha det måste vara det som spökade men neeeeeeeeeeeeeeeeeeej fan inte nått bättre.

Ikväll kapar jag dräneringsröret i tanken o använder den som retur till soppan o bara originalkranen som matning,nu har jag tagit ut all från kranen o använder den till både retur o matning,det måste vare det som är felet:tummenupp

V hörs ikväll

Bifogat

• HPIM1483.JPG
    HPIM1483.JPG
    144.9 KB · Visningar: 137
  • HPIM1484.JPG
    HPIM1484.JPG
    102.7 KB · Visningar: 112

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
nu slirar den på grus äntligen

hej

Nu har jag fått den att gå så fint när den powwer wheelar på alla höga växlar så är alla bekymmer ur världen man glömmer allt skruvande,belöningen får man direkt man sitter bara inne i hjälmen o bara asgarvar o tänker törs jag gasa på en lägre växel utan att slå runt måste prova o jävlar shit shit shit vad det går
En liten sväng blev 13 mil men det blev rätt kallt när solen gick ner
i morgon blir det nya fästen till ic då ryker buntbanden eller som polaren sa det enda som är räjsing på din hoj är dom 2 buntbanden:D

ha det

Bifogat

• Bild028.jpg
    Bild028.jpg
    184.8 KB · Visningar: 219
  • Bild029.jpg
    Bild029.jpg
    124.6 KB · Visningar: 110

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
hej

Nu har jag fått den att gå så fint när den powwer wheelar på alla höga växlar så är alla bekymmer ur världen man glömmer allt skruvande,belöningen får man direkt man sitter bara inne i hjälmen o bara asgarvar o tänker törs jag gasa på en lägre växel utan att slå runt måste prova o jävlar shit shit shit vad det går
En liten sväng blev 13 mil men det blev rätt kallt när solen gick ner
i morgon blir det nya fästen till ic då ryker buntbanden eller som polaren sa det enda som är räjsing på din hoj är dom 2 buntbanden:D

ha det

Vad det bensinkranen som spökade?

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
slira

hej
nej den fick soppa innan jag byggde om plenum men det var att jag förväxlat de 2 blåa slangarna som går till wg så jag trycksatta ovansidan på wg inte under:näsblod :(

Så gör om gör rätt var ordet,hur går det med ditt bygge då

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
lätt hänt att man förväxlar slangar hit o dit när man bygger eget. Själv fick jag 6bar bensin rakt i nyllet när jag hittade ett fel på polarens soppasystem, han hade vänt btr-slangarna fel, så de funkade som en "vägg", jag plockade isär de o PANG, sen såg jag inget på typ 30min :huvet

Föresten ett riktigt ballt bygge! Jag tycker de blir trångt när jag bygger snigel i bilar. Liiite mindre plats här ser man ju :yoparty

Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Grattis, Visst ere kul när det funkar:yoparty

Snart dags för en stockholmsrunda nu då ( bänkning):D :D

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
soppa

ja det låter som att du hittade felet genom att använda huvet hahaha

det var dom blå slangarna som jävlades med mig

Bifogat

• Bild004.jpg
    Bild004.jpg
    233.2 KB · Visningar: 180

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Vad har du för typ av laddtrycksstyrning ( mottrycksslangen)

den går bara till inget atmosfär men det är dags nu när allt funkar att bygga pys.ville inte pilla på allt sammtidigt

Jag har vinterdäck på bussen fortfarande jag har skitigt i allt /turbosjukan
jag kommer gärna det skulle vara kul att se din anläggning i verkligheten:tummenupp

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
laddtryck

Halloj

Nu ska laddtrycket höjjas hur gör man
jag har en sån här pys går den att använda

Kopplar man ihop översida på tial wg med undersida och sen ett t stycke som går vidare till pysventil och den andra slangen till plenum !!!!!!!!!!!!!:tummenupp

Hur mycket tål maskinen/kopplingen med e modifieringarna som jag har gjort

Bifogat

• pys.jpg
    pys.jpg
    55.2 KB · Visningar: 63

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Mycket bättre att använda en tryckregulator ( lågtryck) detta ihop med en magnetventil för tillslag

Lämplig regulator från SMC AR1000-M5-1

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hmm märkligt , Tycks som dom har försvunnit från marknaden

Hursom helst en vanlig tryckluftregulator i miniformat och med lågt tryckområde ( 0- 4 bar) har jag för mig

Nåja finns väl flera

Man lägger på lika mycket mottryck som man vill öka laddtrycket

Magnetventil från Camozzi rekomenderas för tillslaget

Den heter A 331-1c2 samt spole A78-12v ( hittar inte den heller i listan men den finns har köpt nyligen

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=3789&art=543499

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Ojojoj vilken godbit du har fått ihop :tummenupp
Ska du kränga kittet nån dag får du PMa mig :Bugar

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kittet

Ojojoj vilken godbit du har fått ihop :tummenupp
Ska du kränga kittet nån dag får du PMa mig :Bugar

Tack ska du ha lå dan den värmde,bygg ett själv du ska känna hur nöjd man är efteråt när allt funkar,jag ska bygga en hayabusa till vintern så vi får väl se om jag säljer hela hojjen eller kittet eller behåller den till min lilla pojk

tack

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
mer laddtryck

hej

jag vill ha mer laddtryck nuuuuuuuuuuuuuuuu,satte i den lilla röda fjädern i wg + den stora det skulle bli 1.2 kg men icke knappt 0,7 som det var innan.tänkte att den gamla wastegate porten läckte jag punktade bara fast armen på utsidan så jag tog isär turbo svetsade fast wg luckan i avgashuset ihop med den igen o ut o provkörde men samma likadant.

det måste vara något fel som är paj eftersom den inte laddar mer så jag tog bort slangen från plenumumet till wg och provkörde med organisk wg då laddade mer

Vad ska jag göra enklast den måste ju ha det laddtryck innan man labbar med andra grejjer

Har andersson tid med min hoj den 16 mars :(

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...