Andersson turbo
Turbotok
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
hej
jag vill ha mer laddtryck nuuuuuuuuuuuuuuuu,satte i den lilla röda fjädern i wg + den stora det skulle bli 1.2 kg men icke knappt 0,7 som det var innan.tänkte att den gamla wastegate porten läckte jag punktade bara fast armen på utsidan så jag tog isär turbo svetsade fast wg luckan i avgashuset ihop med den igen o ut o provkörde men samma likadant.
det måste vara något fel som är paj eftersom den inte laddar mer så jag tog bort slangen från plenumumet till wg och provkörde med organisk wg då laddade mer
Vad ska jag göra enklast den måste ju ha det laddtryck innan man labbar med andra grejjer
Har andersson tid med min hoj den 16 mars
Den 16 mars 2010??? Sorry kunnde inte hålla mig 16 maj förmodar jag att du menade
Provtryck hela systemet genom att svarva en plugg till turboinloppet
Trycksätt sedan med 1,5bar tryckluft i nån nippel
Nu ser du direkt vart du har läckage, Motorn ställer sig automatiskt i stängt läge så laddtrycket blir kvar i systemet
Var försiktig dock med pluggningen på kompressorinloppet , Släpper den så far den jäkligt långt
Jag höll på att pricka en polare med en 50mm aluklump en gång, Han ducka precis
Dumpventils rackarn du har kan vara en stor bov
Förmodar att den är kolvstyrd och har nästan samma area som ventilen som ska täta, Det funkar inte då får man smygläck
Pyttsa på med fjädertryck och ut å prova, skit i att den inte dumpar
Om felet sitter här så kan du göra om sätet som ska täta för laddtrycket till ett mycke mindre diameter 22-25 är fullt tillräkligt för småturbosar
Slå gärna en signal om du undrar nått ( 070 210 6834 )
Peter
Last edited: