Mitt turbobygge

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Hmmm.. Exakt samma problem som när jag svetsade min wasteutgång på exakt samma ställe:D
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
HEHEH vist är det skoj, Man undrar om man tagit sig vatten över huvet

Men det brukar bli bra i slutänden

Man vill helst inte serieproducera sådana grenrör dock
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
HEHEH vist är det skoj, Man undrar om man tagit sig vatten över huvet

Men det brukar bli bra i slutänden

Man vill helst inte serieproducera sådana grenrör dock

det blir bra tillslut det tror jag med,det e så jädra skoj att bygga turbohoj,nästa gång ska jag köpa ett grenrör som passar:krama
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
det blir bra tillslut det tror jag med,det e så jädra skoj att bygga turbohoj,nästa gång ska jag köpa ett grenrör som passar:krama

hej
fortsatt byggande på grenröret idag (skolkade från jobbet shhhh)så jag fick gjort en hel del idag/kväll,byggt röret vidare från grenröret och förbi vattenrör och motorfästet till ramen trångt.

drog oxå av en rostfri bult i tial wg,det blev sånt jävla:huvetgängknas jag försökte med olja,värme men inget hjälpte fan fan fan.sket i allt och gick upp o tog en öl istället jag får ta tag i det imon
 

Bifogat

  • CIMG0934.jpg
    CIMG0934.jpg
    233.5 KB · Visningar: 122
  • CIMG0936.jpg
    CIMG0936.jpg
    236.4 KB · Visningar: 142
  • CIMG0937.jpg
    CIMG0937.jpg
    225.2 KB · Visningar: 100
  • CIMG0939.jpg
    CIMG0939.jpg
    220.6 KB · Visningar: 105
  • CIMG0940.jpg
    CIMG0940.jpg
    240.9 KB · Visningar: 122
  • CIMG0942.jpg
    CIMG0942.jpg
    240.6 KB · Visningar: 121
  • CIMG0938.jpg
    CIMG0938.jpg
    240 KB · Visningar: 159

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej
fortsatt byggande på grenröret idag (skolkade från jobbet shhhh)så jag fick gjort en hel del idag/kväll,byggt röret vidare från grenröret och förbi vattenrör och motorfästet till ramen trångt.

drog oxå av en rostfri bult i tial wg,det blev sånt jävla:huvetgängknas jag försökte med olja,värme men inget hjälpte fan fan fan.sket i allt och gick upp o tog en öl istället jag får ta tag i det imon

Det kan vi ordna på lördag!

Ser bra ut för övrigt.
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
hej
fortsatt byggande på grenröret idag (skolkade från jobbet shhhh)så jag fick gjort en hel del idag/kväll,byggt röret vidare från grenröret och förbi vattenrör och motorfästet till ramen trångt.

drog oxå av en rostfri bult i tial wg,det blev sånt jävla:huvetgängknas jag försökte med olja,värme men inget hjälpte fan fan fan.sket i allt och gick upp o tog en öl istället jag får ta tag i det imon

Riktigt nice grenrör....:)/wachen
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
ser fint ut men med risk för att bli ovänner, VARFÖR monterar du alltid wastgaten som crashpuckar?

Det går ju att få in dessa mycket smidigare och snyggare

( smaksak sorry:tungan)
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
ser fint ut men med risk för att bli ovänner, VARFÖR monterar du alltid wastgaten som crashpuckar?

Det går ju att få in dessa mycket smidigare och snyggare

( smaksak sorry:tungan)

hej inga ovänner vet du väl men man blir lite bajsnödig när datorn säger till om ett email,jag tänker shit vad har jag nu gjort fel:tummenupptänk om det e andersson hehehe

fan det blir ju alltid så förbannat trångt när allt e på plats men det e ju inte försent än det är bara att göra om o göra rätt,jag ska gå ut i garaget o ta några extrme close ups nuuuuuuuuuuuuuuuu.

jag kanske skulle flytta röret ut från turbon med 50 mm och låta röret löpa parallet med undre ramröret och på så vis kunna montera wg mellan oljefiltret o röret,men jag vill inte att något ska ta i när man svänger som det är nu ser det kanske inte så estetisk snyggt ut

jag får sova på saken:va
jag får
 

Bifogat

  • CIMG0946.jpg
    CIMG0946.jpg
    225.5 KB · Visningar: 129
  • CIMG0945.jpg
    CIMG0945.jpg
    239.6 KB · Visningar: 101
  • CIMG0944.jpg
    CIMG0944.jpg
    235.6 KB · Visningar: 100
  • CIMG0943.jpg
    CIMG0943.jpg
    230.1 KB · Visningar: 122
Last edited:

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
försök vrida Gaten 45 grader uppåt frammåt
så den harmonerar med 4ans avgaskrök
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
försök vrida Gaten 45 grader uppåt frammåt
så den harmonerar med 4ans avgaskrök

hej
så får det bli det kommer att bli mycket snyggare,känner för att jobba natten och ändra på röret,tack för tipsen gubbar.
jag tar nya tag imorgon igen.fick även riktat grenröret lite nu passar det like glöw
 

Bifogat

  • CIMG0924.jpg
    CIMG0924.jpg
    241.1 KB · Visningar: 90

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
hej inga ovänner vet du väl men man blir lite bajsnödig när datorn säger till om ett email,jag tänker shit vad har jag nu gjort fel:tummenupptänk om det e andersson hehehe

fan det blir ju alltid så förbannat trångt när allt e på plats men det e ju inte försent än det är bara att göra om o göra rätt,jag ska gå ut i garaget o ta några extrme close ups nuuuuuuuuuuuuuuuu.

jag kanske skulle flytta röret ut från turbon med 50 mm och låta röret löpa parallet med undre ramröret och på så vis kunna montera wg mellan oljefiltret o röret,men jag vill inte att något ska ta i när man svänger som det är nu ser det kanske inte så estetisk snyggt ut

jag får sova på saken:va
jag får

Vilka sjukt fina prylar som produceras i ditt garage!!:tummenupp
Har några frågor till dig Pain!
Funderar på hur grovt rör jag behöver till grenröret på min R1a ? Tänkte liksom om det går att använda original grenrör som grund och använda avgasflänsarna och sedan bygga vidare på det. Problemet är att jag inte har svarv och det blir betydligt lättare att att använda dessa. Sedan är det frågan om tjocklek på plenum och hur plenumet ska se ut innuti. Lite sugen på vattenkylt som sagt! Hur ser själva systemet ut med vattenkylt, kärl, pump, vatten eller någon form av värmebärare (glykol)? Jag "tjyvar" ju era ideér men har ju fått godkännt av dig att snoka. Ska försöka överlägga med Crazy skåning och se om jag kan titta förbi hans garage den närmsta veckan. Söker liksom all info jag kan hitta. Köra med membran dump eller kolv ?
Verkar som du är tillbaks på kolv. Har för mig att du hade problem med det först, eller?
Alla tips emottages med vördnad :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Vilka sjukt fina prylar som produceras i ditt garage!!:tummenupp
Har några frågor till dig Pain!
Funderar på hur grovt rör jag behöver till grenröret på min R1a ? Tänkte liksom om det går att använda original grenrör som grund och använda avgasflänsarna och sedan bygga vidare på det. Problemet är att jag inte har svarv och det blir betydligt lättare att att använda dessa. Sedan är det frågan om tjocklek på plenum och hur plenumet ska se ut innuti. Lite sugen på vattenkylt som sagt! Hur ser själva systemet ut med vattenkylt, kärl, pump, vatten eller någon form av värmebärare (glykol)? Jag "tjyvar" ju era ideér men har ju fått godkännt av dig att snoka. Ska försöka överlägga med Crazy skåning och se om jag kan titta förbi hans garage den närmsta veckan. Söker liksom all info jag kan hitta. Köra med membran dump eller kolv ?
Verkar som du är tillbaks på kolv. Har för mig att du hade problem med det först, eller?
Alla tips emottages med vördnad :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

hej

på mitt första försök använde jag original flänsarna och 38 mm rostfriarör men om du inte kan svetsa rostfritt kan du använa svartplåt det går ju lika bra det och ska du linda dina böjjar med avgasbandage kan du ju använda de rör som du tycker blir bäst och sen fortsätta med svarta rör resten till turbon,kolvdumpen var jättefrän att titta på men had en urusel funktion=inte alls,jag bytte till en vanlig plastdump från v.a.g vilken skillnad det var.
man kunde släppa gasen vid powerwheelies och sen gasa igen utan att laddtrycket försvann hehehh.

vattenkyld ic den ska ju passa under din tank det är väl det som styr hur den ska se ut istora drag men det e nog bäst om inloppen kommer rakt emot kylpaketet,jag ska ha en cirkulations pump och en efterkyl och någon form av expantionskärl.

spionera på bara planka rätt av all mina delar det har jag gjort hehe
så bygg på bara:yoparty
 

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Det löste sej med snittet, jag fick fräsa en gänga.

Ingen handlare hade M10x1,25 vänster hemma!!!
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Det löste sej med snittet, jag fick fräsa en gänga.

Ingen handlare hade M10x1,25 vänster hemma!!!

hej bra att det löste sig flu

idag har jag gjort om dragningen av rören till wg det blevriktig bra denna gången tack för att ni stoppade mig förra försöket brrrrrrrrrrr det var inte så snyggt

ha en fin kväll så kommer kort från produktionen imorgon igen
 

Bifogat

  • CIMG0951.jpg
    CIMG0951.jpg
    237.4 KB · Visningar: 100
  • CIMG0952.jpg
    CIMG0952.jpg
    237.2 KB · Visningar: 109
  • CIMG0947.jpg
    CIMG0947.jpg
    238.8 KB · Visningar: 97
  • CIMG0948.jpg
    CIMG0948.jpg
    237.3 KB · Visningar: 110

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Men, men, men skorstenen då????

[YOUTUBE-ID]dNS5GPLnEZY&feature=fvsr[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top