Stromma
Medlem
Vet inget om NBM's priser men AN kopplingar överhuvudtaget är inte billiga!
hej
Jag har ingen skogsmoppe men pojken kör cross så jag får min dos utav skogen o crossbanor i alla fall,jag har inte börjat med grenröret ännu men det kommer snart då jag har köpt en plasmaskärare så att jag kan göra flänsar själv det är så jobbigt att be någon annan tillverka grejjer tycker jag.
Idag så fick jag ett ryck efter att sett turbo anderssons fina rör ut från turbon till intercoolern så jag bestämde mig för att fimpa dumpventilen o alla andra utstickande saker från impellerhuset mycket jobb blev det med tigersåg o roterande fil sen kapade jag till rör så att det blev riktigt bra känns det som ,körde med filen inne i röret allt eftersom jag svetsade på delarna.
Sen skulle jag svetsa på en rörbit på intercoolern ställde den på bordet o en magnet som stöd så att jag kom åt att svetsa men glömde att sätta jordklämman i intercoolern,den satt kvar i plåten på bordet så att jordade i magneten o brände hål i en cell grrrrrrrrrrrr
tack för idag jag tar nya tag imorgon igen
Ser bra ut
Jovist har man skitat ner sig mer en en gång med polerinsmaskinen HAHA
Kan rekomendera OK naturavfettning för rengöreing av både arbetsstycke och händer och ansikte
jo Peter, du är nog rätt känd med din poler/slip kan man väl säga
Men visst är det väl så. men du körde väl även ditt blästerskåp "outdoor" också, eller?
Därav den " GULA friggeboden "
hej
Nu har jag börjat med grenröret,först tog jag bort gaffeln så att det bättre med plats o mäta ordentligt.jag sk a skriva mer imorgon,'
jag kör med sisalskiva först o sen polerskivan efter det med något vitt medel som jag köpte i järnaffären
ha det
ja jag såg att de var skäggigt inne i den första böjjen efter när jag kollade,jag har svetsat ett par turborör förut till bilar men bara i svartplåt(har gjort ett par turbobilar som jag har varit med i tidningen bilsport med dom imorgon ska jag köpa alutejp.
tänkte polera rören det är så snyggt när dom har blivit varma när man gasat lite .jag har inte svetsat så mycket med tig detta är första gången både för alu o syrafast så du kanske kan ge tips som jag gärna har tagit emot tidigare ( tack )jag undrar brukar du slipa där svetsen ska ligga eller slipa en v profil
tar nya tag i morgon igen
hej igen
Nu blev det en ny version av grenröret eftersom jag fick så många bra tips på svetsningen,det blev snikvariant med migsvetsen som rotgas och färre skarvar detta blev riktigt bra
Jag hann bara göra 2 rör idag men jag kört hårt i morgon efter jobbet igen
hörs imon
Pumpen på biltema heter http://www.biltema.se/products/manual.asp?iItemId=137023&iVariantId=137024&iManualId=142384
nån kanske provat denna !!!!! eller ska man köpa den beprövade lahipumpen.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|