Modellåret 2023

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det är ju just det här, och med tanke på att de inte ens verkar vilja erkänna problemet så gissar jag att inget kommer ändras på den fronten.

(Jag har kört KTM problemfritt sedan 2014.)
Jag med.
Hindrar inte att det skrivs kilometervis om hur dålig kvalitet det är på KTM.?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag med.
Hindrar inte att det skrivs kilometervis om hur dålig kvalitet det är på KTM.?
Så är det. Jag kände bara att det var värt att lägga till innan jag blev beskylld för att smutskasta KTM utan belägg.

Själv är jag som sagt väldigt nöjd med nuvarande hoj, men om det är fritt att önska så skulle jag vilja ha en SM-R med 1290-motorn. Det vore fan rock ’n’ roll på riktigt.

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Yzf 750r o gsxr hade väll detta Honda hade väll osso någon i slutet på 90
De hade de inte. Och den första Yamahan med 150 hk var R1 från 1998. Och då var det superbike klassen.

R9 kan vara den bästa typ av motorcykel för vanligt folk som gillar sportig körning och gör trackdays i alla de länder där banorna ser ut som i Sverige. Ofta mindre och mellan 2 till 3 km långa. Nya MT09 har fått grymt bra kritik, och sportigare version som bygger på den kan inte vara fel. Har kört MT07 och R7. Skillnaderna är dag och natt de två emellan.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag vill att blivande R9 ska ha quickshifter, abs, värmehandtag, mätare för utetemp och varvtid. Utan att göra den till touringhoj så vill jag ha kåpan liiite större, styret liiite högre och tanken några liter större. Skit i alla körlägen, gör den bara marginellt lite lättare att leva med på gatan. Eller är det för gubbigt?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag vill att blivande R9 ska ha quickshifter, abs, värmehandtag, mätare för utetemp och varvtid. Utan att göra den till touringhoj så vill jag ha kåpan liiite större, styret liiite högre och tanken några liter större. Skit i alla körlägen, gör den bara marginellt lite lättare att leva med på gatan. Eller är det för gubbigt?
Det låter som om du vill ha en Ducati Supersport.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Här verkar man kunna önska hej vilt! Så 2023 vill jag se en Aprilia som utmanar Ducatis Multistrada. Lika troligt som att man får se en R1:a med halvkåpa och "crosstyre":)

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Här verkar man kunna önska hej vilt! Så 2023 vill jag se en Aprilia som utmanar Ducatis Multistrada. Lika troligt som att man får se en R1:a med halvkåpa och "crosstyre":)
Är inte det MT10? I och för sig uppfattar jag MT10 som väldigt upprätt. Touring sittställning nästan :)

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Tack, men nej tack. Vill inte trampa någon på tårna, men Ducati lirar i mina ögon helt enkelt i B-serien .
Oj.

Förvånad faktiskt, för i mina ögon så är Ducati det märket som gjort störst förflyttning uppåt i näringskedjan.

Suzuki och Honda tappar, men Ducati blir allt piggare och piggare.
Egentligen alla modeller, på senare år, med en V4 från Ducati är ju onekligen åtråvärda.

V2 har jag inte någon cementerad uppfattning om än. Men de låter gött...

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa