Modellåret 2023

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så enda egentliga nyheten på hela Intermot2022 var alltså en ny Honda Hornet.. :rolleyes:

Samt Kawasakis elhojs koncept baserad på deras Z400
View attachment 477138

Då får vi hoppas det dyker upp lite mera till EICMA om någon månad.

Elhojen hade kunnat bli bra, men man behöver ställa bakhjulet på en järnbalk och spänna ett spännband över skjutssadeln samtidigt som man eldar med gassvetsen på ramen under sadeln...

Var den tänkt för Tyska marknaden?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Elhojen hade kunnat bli bra, men man behöver ställa bakhjulet på en järnbalk och spänna ett spännband över skjutssadeln samtidigt som man eldar med gassvetsen på ramen under sadeln...

Var den tänkt för Tyska marknaden?
Så ser väl alla hojar ut nuförtiden. Det var länge sen hojar likt Diversion var idealet... :rolleyes:

diversion.jpg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett nyhet från Intermot som de flesta missat och som hamnade i skymundan för alla de andra stora nyheterna (vilka nyheter :va) är att vi har fått en ny liten äventyrshoj på marknaden.
En av världens största hojtillverkare har släppt modellen Voge 300 Rally.
292 cc 4-ventils encylindrig maskin på 28,2 hästar vid 9000 varv.
En våtvikt på 158 kg gör den till en riktig lättviktare bland äventyrshojar.
En markfrigång på 280mm och ett 21" framdäck gör den kapabel offroad.
Elektronikmässigt är det dock inte mycket att hämta hem. Den har urkopplingsbar ABS, men inget mera.
Priset i Tyskland hamnar på €4229 vilket gör den riktigt konkurrenskraftig. En Honda CRF300 Rally kostar 79 900:-

Voge_1.jpg
Voge_2.jpg
Voge_3.jpg

Så är det något negativt med hojen då undrar du säkert.....
Just det....Eerrhhmm.... Tillverkaren heter Loncin från Kina.
Men alltså, för det priset skulle jag vara redo att ge den ett försök om jag var på jakt efter en liten äventyrshoj.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ett nyhet från Intermot som de flesta missat och som hamnade i skymundan för alla de andra stora nyheterna (vilka nyheter :va) är att vi har fått en ny liten äventyrshoj på marknaden.
En av världens största hojtillverkare har släppt modellen Voge 300 Rally.
292 cc 4-ventils encylindrig maskin på 28,2 hästar vid 9000 varv.
En våtvikt på 158 kg gör den till en riktig lättviktare bland äventyrshojar.
En markfrigång på 280mm och ett 21" framdäck gör den kapabel offroad.
Elektronikmässigt är det dock inte mycket att hämta hem. Den har urkopplingsbar ABS, men inget mera.
Priset i Tyskland hamnar på €4229 vilket gör den riktigt konkurrenskraftig. En Honda CRF300 Rally kostar 79 900:-

View attachment 477383
View attachment 477384
View attachment 477385

Så är det något negativt med hojen då undrar du säkert.....
Just det....Eerrhhmm.... Tillverkaren heter Loncin från Kina.
Men alltså, för det priset skulle jag vara redo att ge den ett försök om jag var på jakt efter en liten äventyrshoj.
De har ju stulit en hel del av hondas lilla rally.

Fast jag hade nog hellre gått på japanen....

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
De har ju stulit en hel del av hondas lilla rally.

Fast jag hade nog hellre gått på japanen....
Loncin har ju partnerskap med MV Agusta numera. Samt att Loncin tillverkar ju BMW hojar i Kina. Samt att de tillverkar motorerna för BMW F850/750GS och de tillverkar BMW C400x/GT scootrar.
Så jag skulle nog våga påstå att de numera har en viss kvalitet.
Även om Honda är Honda. Priset säger ju sitt med.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Loncin har ju partnerskap med MV Agusta numera. Samt att Loncin tillverkar ju BMW hojar i Kina. Samt att de tillverkar motorerna för BMW F850/750GS och de tillverkar BMW C400x/GT scootrar.
Så jag skulle nog våga påstå att de numera har en viss kvalitet.
Även om Honda är Honda. Priset säger ju sitt med.
Skilnaden är vem som betalar för och bevakar produktionskvaliteten.
Om BMW köper motorer därifrån kan du räkna med att det sitter en liten "Lederhosen" och vaktar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fast det där är ju Triumphs retrokopia på sin gamla legendariska hoj... Den är gjord för att se ut som den gjorde för 40-50 år sen.
Observera nu att jag inte säger att Kawasakin är snygg. Jag tycker t.ex. att RGNT är snyggare än Kawasakis elhoj.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Fast det där är ju Triumphs retrokopia på sin gamla legendariska hoj... Den är gjord för att se ut som den gjorde för 40-50 år sen.
Nu var jag iofs inte 100% seriös i mitt inlägg, men jag förstår inte riktigt motargumentet ändå. Modellen är fortfarande en ny hoj som uppfyller kriteriet "inte se ut som den på bilden". Inte MY2023 utan 2022, men jag misstänker starkt att Triumph kommer med en nyare Bonneville som fortsätter se ut som den gjorde för 40-50 år sedan. FInns väl dessutom en ny omgång Kawa för 2023 som också går i retrostil? Mao inte "alla hojar nuförtiden".

Fast om man diskar alla nya hojar som ser ut som de gjorde förr, så kommer alla nya hojar att se ut som nya hojar med tyskröv. Eller så återstår bara Cake.

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Hoj
Honda CBR 1000 RR 2012 racehoj

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
Nya M1000RR verkar vara en praktisk pendlarhoj, kommer standard med handtagsvärmare, cruise control och hill hold assist. ?
4E050BD7-6471-444F-956A-AF642CFB6587.jpeg