Moderaterna vill sänka bensinskatten...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
xyx skrev:
2558695 Den nya regeringen fortsätter i sin storslagna stil.
Den tänkta sänkningen av bensinskatten på 15 öre/litern blir i själva verket en höjning på 9 öre/litern.

http://www.n24.se/dynamiskt/privatapengar/did_13892939.asp

Jag höjer trådskaparens :yoparty med en :rolleyes:

höjningen är ett resultat av en sedan tidigare bestämd indexering...det är inte så att man bryter ett vallöfte. Sänkningen kommer, förhoppningvis under mandatperioden. Inte en av de viktigare skatterna att sänka enligt min mening men ändå....

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
fazerfun skrev:
2558827 höjningen är ett resultat av en sedan tidigare bestämd indexering...det är inte så att man bryter ett vallöfte. Sänkningen kommer, förhoppningvis under mandatperioden. Inte en av de viktigare skatterna att sänka enligt min mening men ändå....

Det tror jag, som med alla vallöften, när jag ser det.

Sören

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB 750 -74, Honda CB 1100 F -83 med flera
Å andra sidan hade ju en sänkning på 15 öre gjort vare sig till eller från.
1.500 mil x 1 liter milen hade givit en sänkning på 225:- på året.

Den "utlovade" skattesänkningen var inte annat är en flört med trögtänkta väljare

Då tycker jag det är bättre att bekämpa förslaget med höjd trafikförsäkringskostnad.

rollex

Guest
suzuki01 skrev:
2425879 Första tanken är ju :yoparty :yoparty :yoparty

Det låter ju hur bra som helst.

Läser man på deras site så ska dom slå till med att sänka skatten med

HÅLL I ER NU!

15 öre....
:mad: Det gör dem alltid innan dem höjer igen....

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Tänkte först rösta på moderaterna, tur man inte gjorde det. Har dem överhuvudtaget infriat något löfte?
Det jag undrar.. var i helskottar tar alla pengarna vägen som dem nu får in på höjd a-kassa, försäkringar, sänkta bidrag, höjd bensinskatt etc. Inte kan väl den sketna tusenlappen kosta så mycket?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
[- sNaIjK -] skrev:
2559365 Tänkte först rösta på moderaterna, tur man inte gjorde det. Har dem överhuvudtaget infriat något löfte?
Det jag undrar.. var i helskottar tar alla pengarna vägen som dem nu får in på höjd a-kassa, försäkringar, sänkta bidrag, höjd bensinskatt etc. Inte kan väl den sketna tusenlappen kosta så mycket?
Ja, det har dom. Den sänkta inkomstskatten och de sänkta arbetsgivaravgifterna är exempel på det. Höjd a-kassa, att fordonsförsäkringar ska vara kostnadsbärande vid skador och sänkta bidrag var inte heller några hemligheter innan valet.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
newstead skrev:
2559486 Ja, det har dom. Den sänkta inkomstskatten och de sänkta arbetsgivaravgifterna är exempel på det. Höjd a-kassa, att fordonsförsäkringar ska vara kostnadsbärande vid skador och sänkta bidrag var inte heller några hemligheter innan valet.

Tror inte ett dugg på dem förrän jag har det på papper. Varit mycket snack och som det ser ut nu var det ju bara snack!

Visst sa dem att fordonsförsäkringen skulle gå upp, men för mig är det lite skillnad på 250/månad till över 500/månad.
Fackavgiften skulle också gå upp. Dock sa dem inget till mig om några 500/600 månad som dessutom inte är avdragsgillt. A-kassan kommer bli obligatorisk nu också.
3 år & 11 månader får man väl stå ut med, eller inte.

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
newstead skrev:
2559486 Ja, det har dom. Den sänkta inkomstskatten och de sänkta arbetsgivaravgifterna är exempel på det. Höjd a-kassa, att fordonsförsäkringar ska vara kostnadsbärande vid skador och sänkta bidrag var inte heller några hemligheter innan valet.

Du som bor "i en tvåa med köket som garage" har inte tjänat ett smack på den nya regeringen. Jag har flera grannar som är barnfamiljer med ett 7-16 kneg, och dom röstade också på Alliansen, hör och häpna.
De flesta har två bilar, och ibland även någon MC/moped.
Gissa om dom är glada idag.
Det var visst inte så kul att vara med i Alliansen...

.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
mikael n skrev:
2559554 Du som bor "i en tvåa med köket som garage" har inte tjänat ett smack på den nya regeringen. Jag har flera grannar som är barnfamiljer med ett 7-16 kneg, och dom röstade också på Alliansen, hör och häpna.
De flesta har två bilar, och ibland även någon MC/moped.
Gissa om dom är glada idag.
Det var visst inte så kul att vara med i Alliansen...

.
Har jag någonstans sagt att jag tjänat något på den nya regeringen? Och trots att jag bor i en tvåa så ångrar jag inte att jag röstade blått och jag är nöjd med att alliansen tog hem valet.

[- sNaIjK -] skrev:
2559513 Tror inte ett dugg på dem förrän jag har det på papper. Varit mycket snack och som det ser ut nu var det ju bara snack!

Visst sa dem att fordonsförsäkringen skulle gå upp, men för mig är det lite skillnad på 250/månad till över 500/månad.
Fackavgiften skulle också gå upp. Dock sa dem inget till mig om några 500/600 månad som dessutom inte är avdragsgillt. A-kassan kommer bli obligatorisk nu också.
3 år & 11 månader får man väl stå ut med, eller inte.
Det jag sa finns på papper. Budgetproposition kallas det.

Last edited:

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
newstead skrev:
2559619 Har jag någonstans sagt att jag tjänat något på den nya regeringen? Och trots att jag bor i en tvåa så ångrar jag inte att jag röstade blått och jag är nöjd med att alliansen tog hem valet.

Det jag sa finns på papper. Budgetproposition kallas det.

sure, men knappast vad det kommer att kosta.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det intressanta är att höjningar i Sverige ofta skylls på stigande världsmarknadspriser.
Sedan i somras har soppapriset gått ned med drygt 30% här i stan... Hur har utvecklingen sett ut i Sverige under samma period? :confused:

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka