Svårt å säga!
Vissa ägare köper en XT och kanske upptäcker senare att den upplevs slö eftersom "många" kanske bara kör på större vägar där stånkan kan kännas lite svag mot den övriga trafiken!
Det blåser och lever och det drar i armarna i 110!
Dom tröttnar å säljer vidare!
Sen finns det ju dom som kör hojen i dess rätta element också självklart, dom hojarna tenderar ju till att ha rullat lite mer! Jag körde själv 70 mil i September och då på 80% grusvägar! Till våren blir det grus-safari på allvar!
XT`n går fint som snus på grus, trots sin "relativt" höga vikt jämnfört mot t.ex XR650 och TTR600!
Kör man dom där dom hör hemma är XTR/X skitroliga hojar!
Min fundering! Vad säger ni andra??
Köpte min just av anledningen som du radar upp, den är bra på allt som min 675a är öken på, tex i stan, på grus etc, och jag är skit nöjd, den är ruskigt rolig att köra och det går att åka undan jäkligt fort när det blir riktigt kurvigt trots det låga hk talet.
Faktum är att om man rensar av allt onödigt och gör de små ingrepp som alla gör så är man i kapp de övriga konkurenterna både i vikt och pulver, nu jämför jag med 600cc och uppåt, inga anorektiska tävlingsmotarder med hysteriskt servicbehov, org ljuddämparna väger bly, passagerarpinnarna är av på 2min etc, att banta närmare20kg är relativt enkelt, tex.1 org dämpare väger mer en bägge mina Leovince.
toppfarten på 180 knyck behövs inte så dreva om och du får en hoj som är superkul att köra, enda minuset är att 1an som är låg från början blir löjligt låg,
Sen att många säljs med få mil på mätarna är nog en sanning med modifikation, 660an har sålt som smör och så många har inte blivt tillsalu, kanske de som direkt tycker hojen är fel, innan dom märkt att det med enkla och relativt billiga medel går att få en hoj som är minst lika kul som konkurenterna dock med mycket bättre serviceintervaller och kvalitet.