Jag har varit ute nu i garaget å skruvat lite!
Det här med att vända baklampan verkar ju lite knivigt! Eller är det bara jag som är korkad?
Det du har gjort Ares går alltså att göra UTAN att skära sönder någon plast?
Du har tagit loss hela den plast detaljen som lampan fäster i, den som är innerskärm och som går på var sida om sadeln? Stämmer det?
Ge oss klarhet i detta är du snäll!
Nej tyvär måste man kapa i plasten men det blir riktigt bra, de kan jag intyga. du har rätt i att jag har kapat i innerskärmen (s. k bakskärm)
ska försöka förklara. med bakplasten (bakskärm) i kommande förklaring menar jag den svarta plastskärman som sitter mellan ramen och går ner mot svingen och "under" sitsen, alltså inte bakkåpan.
OBS!
ett tips är att beställa en ny bakskärm hos en mc handlare då man kanske inte vill kapa i orginaldelar eller om man ändrar sig, vill köra med orginal utförande igen eller om man kapar fel (var därför väldigt noga med kapningen så detta blir rakt.
ohh sry om jag har varit lite oklar , har skrivit om detta lite tidigare i tråden tror jag, men men.
Från början i bakplasten= (Innerskärm, bakskärm) går det ut en liten bit över baklyse, denna har jag kappat av för att kunna vända på lampan.
kapningen blir riktigt bra och ser proffsigt ut. om du tar av bakkåpan så ser du på bakplasten att det är en liten spårad rund cirkel precis innan utbuktingen(som lampan fäster i) ovanför baklampa.
Jag kapade bakplasten så att cirkeln bara blev en halvcirkel, kapa rätt ner bara (obs!-rakt ner). det blir sedan ganska spetsigt och kantigt efter din kapning, då kanske du får runda till lite med såg och fil.
sedan är det bar å vända på baklampan och fixa 2 nya hål in i plasten,
sätt två spikar i skruvhålen på baklampan och stick in dom mot plasten där du vill ha dom och borra sendan där du gjort markeringarna.
sen kanske du måste lägga lite distanser i mellan skruvarna för att få de lite snyggare. jag gjorde de för att få lyset mer upptryckt och mindre mellanrum till själva "bakkåpan"
Fölåt om det är luddigt, men hojta till om det är nåt som är extra oklart, tyvärr så kan jag som sagt inte lägga upp några bilder för tillfället....