Modifieringar XT660 X/R

Basid

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2008
Ort
Skåneland
Hoj
FJR 2005 och XT660X 2007
Jag undrar om någon känner till om det finns något svenskt företag som säljer
undertals till XT660 i Sverige?
Det finns ju en del i Tyskland men jag har inte hittat någon i Sverige.
 

pelchen

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2007
Ort
Nyköping
Hoj
2001 yamaha R6
Luftfiltret köpte jag från Touringbutiken och luftfilterlocket beställde jag från samma. Men det tog sån tid för locket att komma så jag hann hitta ett på blocket för mindre än halva priset.
Snorkeln är bortryckt ja, det glömde jag. Och jag kör med en mapp från nån här på forumet, kommer dock inte ihåg vem.

Tja luftfilterlocket du kör med, är det istället för snorkeln??
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Packväskset 35L, lilla hasplåten, växelspak, tankväska, undre crashbar, kåpspoiler........

Har du några tankar själv?:)

Ha de//Dyson

Beroende på hur ekonomin ser ut till våren så får man överlägga då men...
Väskorna blir det såklart, men varför inte 41 liters direkt. Finns inte upplagda några måttangivelser ännu, skiljer det inte så mycket i måtten mellan 35 kontra 41 så kan man ju lika väl köra på 41 liters tycker jag.
Vattenpumpen är ju jäkligt utsatt så roll bar bottom alternativt stora hasplåten som verkar skydda även vattenpumpen.
Slutligen xenon additional headlight, jag gillar att se och synas :tungan
Är faktiskt för en gångs skull inte så sugen på att byta ut rykrören, ganska skönt med en tyst hoj för en gångs skull, kanske ett ålderstecken va :va

Väskor 41L
http://www.touratech.com/shops/008/...=8851&osCsid=521d26b06f216de8de57cb644e808c6a

Roll bar bottom
http://www.touratech.com/shops/008/...=8833&osCsid=521d26b06f216de8de57cb644e808c6a

Hasplåt stora
http://www.touratech.com/shops/008/...=8790&osCsid=521d26b06f216de8de57cb644e808c6a

Xenon
http://www.touratech.com/shops/008/...=8941&osCsid=521d26b06f216de8de57cb644e808c6a
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Snyggare med hög framskärm?

Estetiskt är det mer offroad över det hela med hög framskärm. Dock kanske inte lika praktiskt som orginal.
En TT-variant som troligtvis itne är av den enklare "bolt-on" typen.
 

Bifogat

  • b16800x600nu4.jpg
    b16800x600nu4.jpg
    116.9 KB · Visningar: 242

Dyson

Angler
Gick med
7 Dec 2007
Ort
Dalarna
Hoj
MT-09 Tracer
Estetiskt är det mer offroad över det hela med hög framskärm. Dock kanske inte lika praktiskt som orginal.
En TT-variant som troligtvis itne är av den enklare "bolt-on" typen.

Ser ju väldigt bra ut, men.............
Tror inte att jag vill ha den så.
En undring, var hittade du bilden?

Ha de//Dyson
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Estetiskt är det mer offroad över det hela med hög framskärm. Dock kanske inte lika praktiskt som orginal.
En TT-variant som troligtvis itne är av den enklare "bolt-on" typen.
När jag ser den bilden kommer jag å tänka på en snubbe som åkte runt i en Ford Taunus när jag var knatte, han hade tömt Biltemas tillbehörskatalog å hängt på bilen. Brrr :) Hög skärm kan vara smidigt då orginalskärmen är sprick-känslig, och man får plats med rejäla isdubb. Det är en del som slängt på motardskärmen från OTR för 250 spänn och det ser rätt sjysst ut. Som på den främre av de här:

sudanau4.jpg


Banned from Sudan
 

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Ser ju väldigt bra ut, men.............
Tror inte att jag vill ha den så.
En undring, var hittade du bilden?

Ha de//Dyson


Bilden är från MC-mässan i Milano där TT visade sitt sortiment!

När jag ser den bilden kommer jag å tänka på en snubbe som åkte runt i en Ford Taunus när jag var knatte, han hade tömt Biltemas tillbehörskatalog å hängt på bilen. Brrr :) Hög skärm kan vara smidigt då orginalskärmen är sprick-känslig, och man får plats med rejäla isdubb. Det är en del som slängt på motardskärmen från OTR för 250 spänn och det ser rätt sjysst ut. Som på den främre av de här:

:rofl :rofl :rofl :rofl jo jag känner igen det där :tummenupp

Vem säljer OTR?
 
Last edited:

Evildead

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2007
Ort
I sängen (vintertid)
Hoj
Snart xt660r 08a
Tja, Har precis köpt en xt660r -08 (sista ex, sa försäljarn), nu ställer jag kanske en solklar fråga för er som haft cyklarna ett tag, och kan mecka...:tummenupp , 1. Varför köper man en powercommader till xtèn när man kan justera(mappa) den via instrummetpanelen, jag sett här i forumet att vissa har köpt sånna...:va , hmm, vad är det för skillanda på att justera via instrummentpanelen och en powercommander.... oj oj, hoppas inte frågan var tokig,:D det lär väl märkas, om man får massa förnedrande svar, ha ha ha:gnissla , men va fan, man vill ju veta :tummenupp :yoparty, obs.. har själv aldrig skruvat, det finns andra som gör det hela dagarna...

mvh, snart xt ägare
 

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
Är inte skärmen på bilden som Throttlejunkie la upp rätt lik en vanlig YZ-skärm?
Vet att det var poppis att byta DT125ans original mot denna... Kostar runt 200-250:- på närmsta Yamaha store.
// Jens
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
1. Varför köper man en powercommader till xtèn när man kan justera(mappa) den via instrummetpanelen, jag sett här i forumet att vissa har köpt sånna...:va , hmm, vad är det för skillanda på att justera via instrummentpanelen och en powercommander....
Du kan inte mappa via instrumentpanelen, du kan bara ställa CO2 vilket gör marginell skillnad. Och gratulerar till bra val av hoj. :tummenupp
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
Jag tänkte köpa ett RAM-fäste för min GPS och montera på mitt XT660R-styre. Jag har hojen på annan ort för närvarande och behöver veta styrets diameter.

Någon som har ett XT-styre nära till hands och kan mäta?
 

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Skaraborg
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
Vad är det för prylar du tänker på? Vad har du för GPS? Tänk på att en XT vibrerar en hel del, elektriska prylar gillar inte vibrationer. Välj en vibrationsdämpad hållare från Touratech.
 

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
Jag har i nuläget Touratechs GPS-hållare till Garmin 60CSx. Har haft den monterad på fågelpinnen till och från, men när jag kör med tankväska är det ingen bra lösning.

Därför tänkte jag montera ett RAM-fäste på styret som jag fäster min TT-hållare på.

Jag har köpt GPS-hållaren och två mjuka väskor (en för tank och en för sadel) från Touratech. Visst, priserna är rätt höga, men det är kvalitetskänslan också.


Någon som vet styrets diameter?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top