varvtals stoppet slår i vid 177km/h på min nu, med 14/46. men det vart faan så mycket roligare på vägen dit sedan man bytte till 14
Ettans växel blev givetvis ännu lägre från att ha varit låg redan från början
Vet någon vad för lås som passar under sadeln på en -08. Det ser ju ut som att det ska passa med ett standard abus, men är det någon som kan bekräfta detta.. Ska handla imorn...
Tack på förhand!
Jag har ett abus på min 05:a jag tror det ser lika ut på båda hojarna så det passar nog.
OK! Är det någon speciell modell? Är ju bra om man inte är helt vilse när man ska köpa!
Har du bytt bakdrev eller? Jag har för mig att jag hade 45 kuggar på mitt original bakdrev.
Jag läste nånstans att det skulle bli ungefär samma effekt att byta till 3 kuggar mer bak som att byta till 1 kugg mindre fram. Men nu funderar jag alltså på att även minska en kugg fram. Verkar inte va nån här som testat. Får helt enkelt testa å se vad som händer!
Så där då.... då var ett 14 kuggsdrev beställt. Längtar tills det går att köra!!
Är det någon här som kan tipsa om ett par bra och billiga handtagsskydd?
Har kollat runt på OTR och touratech, men finns det några fler ställen att leta på?
Tack!
Är sugen på Polisport Sharp. Påminner lite om KTM´s.
enda minus är att den saknar förstärkning, har lyckats mosa handtags skydd tidigare som saknade förstärkning.
Såg dom på touringbutiken.se nyss... Såg riktigt fina ut! Priset var ju inte dumt heller, under 300 spänn! Då gör det ju inget om man mosar ett par om året!
Är det någon som har erfarenhet av touringbutiken? Bra eller anus?
Tack!
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |