Modifieringar XT660 X/R

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
Metal_K12 skrev:
Men det är helsystem du har på din va?
Killen på Yamaha visste inte säkert vilken modell dom skulle få tag i, kanske bäst å ringa på tisdag så man vet att man får rätt grejer. :rolleyes:


Nae de e inte hel system än... de e som sagt bara från där man tar av orginalen... typ mitt under fotpinnarna... sen vad som kallas\betecknas som helsytem e ja inte helt hajj på... antar att det e hela vägen o de ere som sagt inte...
 

Metalmotard

Ibland full men inte alltid rulle!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
XT660X-05
Swensson skrev:
Nae de e inte hel system än... de e som sagt bara från där man tar av orginalen... typ mitt under fotpinnarna... sen vad som kallas\betecknas som helsytem e ja inte helt hajj på... antar att det e hela vägen o de ere som sagt inte...


Ook, då är det samma som remus systemet som satt på en annan hoj. Det funkar nog! Vad heter dina burkar? Kanske ska akta sig för just den modellen om dom låter för jävla mycket, det finns en större, oval modell om jag inte minns fel?
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
Metalmotard skrev:
Ook, då är det samma som remus systemet som satt på en annan hoj. Det funkar nog! Vad heter dina burkar? Kanske ska akta sig för just den modellen om dom låter för jävla mycket, det finns en större, oval modell om jag inte minns fel?


Vet inte vad modellen heter men det e dom runda... tror typ det bara finns dom helt runda och dom ovala. Dom runda verkar ju vara mera "racing" stuk på, mera öppna... sen vilka som e bäst går ju att disskutera.... tycker mina e snyggare än dom ovala iaf. ... smaksak...
 

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha XT660R
Tjofräs!

bebbe skrev:

Tja boys!

Har tillbringat hela dagen nästan för att läsa den här tråden från början men nu är jag up to speed... Har beställt det där GPR systemet som swensson hade. Ska bli gött att höra ljudet :) Polarn har ju köpt en Honda XR650 -05a och den morrar riktigt manligt.. så jag måste ju bräcka honom! ;)

Oh, Va ute idag för fjärde gången i år.. Slangade en sisådär 200 meter kanske... Hade petat i trean och hade skapliga varv när helt plötsligt den lägger i FRILÄGE!!! Framhjulet tjongar ner i backen utan nån som helst föraning.. och det va bara tur att jag lyckades hinna få styret rakt... Gosh... blev lite bajsnödig då faktiskt för det gick väl runt 100 iaf... BTW kul tråd! Ska bli intressant att läsa om era bravader.. Själv ska jag sälja min hoj i sommar nån gång för jag ska åka på jorden runtsemester! :arsele Sen får vi se vad det kan tänkas bli för hoj när man kommer hem... E lite sugen på BMW K1200 S eller va det heter... Massa komfort! ;)

Aja nu ska jag sluta pladdra men det är väl det man gör eller? Hälsa mig välkommen! :D
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
iZi skrev:
Tja boys!
Aja nu ska jag sluta pladdra men det är väl det man gör eller? Hälsa mig välkommen! :D

*hälsar välkommen*

Det e lungt, med dom GPR piporna tar du allt..... nja... nästan iaf.

Slänga runt idag som fan också... hade inte så lång raka men en 100m tror ja iaf. fan skönt när man får upp balansen på trean. Muppa sönder lysen också... lampan håller inte för allt slang åka tror ja :)

:yoparty dudes!!

slang.jpg
 
Last edited:

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha XT660R
Swensson skrev:
*hälsar välkommen*

Det e lungt, med dom GPR piporna tar du allt..... nja... nästan iaf.

Slänga runt idag som fan också... hade inte så lång raka men en 100m tror ja iaf. fan skönt när man får upp balansen på trean. Muppa sönder lysen också... lampan håller inte för allt slang åka tror ja :)

:yoparty dudes!!

slang.jpg
Eh? Hur jävla högt har du din balanspunkt då? Du menar alltså att baklyktan skrapat i??
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
iZi skrev:
Aja nu ska jag sluta pladdra men det är väl det man gör eller? Hälsa mig välkommen! :D

Japp, välkommen.

Det där med friläge har jag inte hört eller kännt innan :va Tycker annars att trean är perfekt för slangningen. Går alldeles lagom fort :banana Fast det äger mer att slanga långsamnt :yoparty
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
haha, idag har jag lyckats göra lite bakhjulsåkning på ettan, typ max 20m. Har ni några tips till mig, jag är lite orolig att slå över...
 

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha XT660R
Boffen skrev:
haha, idag har jag lyckats göra lite bakhjulsåkning på ettan, typ max 20m. Har ni några tips till mig, jag är lite orolig att slå över...
Håll foten redo på bakbromsen... Sen ligger du i ca 30km/h på 2an.. Sen sen kopplar du upp den. Sen brukar jag crossväxla i 3an.. pga att jag inte gärna vill tappa det fina greppet man har om styret för att använda kopplingen :) Jag drar av på gasen i nån hundradels sekund och petar i 3an. Funkar utmärkt! Förutom igår när det tyckte att den skulle lägga i friläge... grrr... Om du känner att du är på väg att slå över så använd fotbromsen! Har själv aldrig behövt göra det (har inte ens foten där) utan jag brukar bara släppa på gasen så löser det sig. (iaf på höga varv när man har mycket motorbroms). Men testa du först lite på ettan och känn dig för. Sen avancerar du till tvåan osv... Dra upp den mer och mer.. Tillslut hittar du balanspunkten, den är inte allt för långt bak på XTn. Fett skön hoj att slanga med!

bebbe: att slanga långsamt är svååååååårt :(
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag brukar för att vara så snäll mot hojen som möjligt ta upp den på ettan. Andvänder mig utav av på metoden (dvs gasar till för sedan slå av och lägga på gas igen, då reser den sig lungt och fint). Sedan när den har gått upp läger jag i tvåan. Övar man lite så är hojen väldigt lätt att växla med kopplingen när man kör på slangen också (kopplingen är ju mycket lätt och fin på XT;n). Sedan så går det ju rätt bra att göra som iZi sa med, koppla upp den på tvåan (funkar faktiskt även på trean om man tar i utav bara f-n).

Boffen: Det är långt innan man slår över! När det börjar kännas högt så är det antagligen hälften kvar :tungan Men gör som iZi sa, hål foten på bakbromsen. Fast som sagt, XT;n har ju ganska så bra motorbroms så det brukar räcka med att slå av på gasen (när man kör lite fortare går det perfekt men kör man lite långsammare bör man nog vara mer beredd med bromsen).
Prova att ta upp hojen, sitt lungt och fint på sadeln och varje gång du kommer upp så bromsar du ner den med bakbromsen. På detta sättet så lär du dig lita på att du kan bromsa ner den om det skulle behövas. När du väl börjar känna att det funkar så får du mer självförtroende och börjar våga ha den högre och högre. Övning ger färdighet. Själv skall jag jobba på att lära mig styra riktigt på bakhjulet nu i sommar. Har jäkla problem med det på XT:n! På min R6 är det inga problem men det vill inte funka riktigt bra på XT:n :va
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
Bra tips, skall genast ut & prova. Postar bilder sen när jag slangar :)

Edit: eller på en trasig hoj
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
bebbe skrev:
Prova att ta upp hojen, sitt lungt och fint på sadeln och varje gång du kommer upp så bromsar du ner den med bakbromsen. På detta sättet så lär du dig lita på att du kan bromsa ner den om det skulle behövas.

de ska jag ta till mig ...tack :tummenupp
 

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha XT660R
Tja boys!

Kom precis hem från min MC-butik. Var där och informerade om att jag ville ha en ny ECU. Det skulle gå alldeles utmärkt. Dom visste om det där och det va inga som helst problem så jag får en ny när jag lämnar in hojen på service 11e april. Pöööööörfäkt!

Oh! just det.. Minns inte om det va i den här tråden jag läste om det eller inte men hur som helst så är det detta det handlar om: http://www.izi.finkel.se/ecu.jpg
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
iZi skrev:
Tja boys!

Kom precis hem från min MC-butik. Var där och informerade om att jag ville ha en ny ECU. Det skulle gå alldeles utmärkt. Dom visste om det där och det va inga som helst problem så jag får en ny när jag lämnar in hojen på service 11e april. Pöööööörfäkt!

Oh! just det.. Minns inte om det va i den här tråden jag läste om det eller inte men hur som helst så är det detta det handlar om: http://www.izi.finkel.se/ecu.jpg


Mmmmmm men mina snubbar vägrar ju byta box. Lämna in den idag... blev tokig på dom men men... dom har fått info från Yamaha Sverige att man ska testa o ställa in befintliga ECU:n... så sa högste hönset där iaf. medans snubbarna på verkstan (som gör jobbet) bara klia i huvet o sa "o hur fan då" men men det skiten får dom fan lösa snart.... en Power Commander löser ju problemet men fan... ska ju få en fullt fungerande hojj tycker man... :huvet
 

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha XT660R
Swensson: visa dom faxet, och säg att du redan testat fuelfixet men att det inte funkar. Fattar inte varför dom gnäller. Dom tjänar ju 20 minuters verkstadstid! :)
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top