Jag kör ju XTR och detta är dom däck jag ska sätta på om en vecka:
http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004104045_10092004102229&lang=EN <-- satans lång länk!
Har lite mönster kvar på bakdäcket trots att jag brännt en del gummi också och hojjen har gått 500 mil. Och mycket grus. Det va Metzler däcken som satt på från början. Tycker 500 mil e rätt ok, Framdäcket skulle jag ju kunna låta sitta kvar men jag e lite så där perfektionist så jag vill ju ha lika mönster fram å bak
Men jag spar ändå dom gamla däcken för dom är ju trots allt lagliga.. kan vara bra att ha när man säljer hojen.
Idag beställde min verkstad ny ECU åt mig. Dom hade snackat med Yamaha och dom hade sagt nåt sånt här: MC-Handlaren ska provköra hojen för att se om den går ryckigt och om den stänger av sig. Det va tygligen inte ALLA hojar inom denna range utan bara en del. Det va inget fel på själva ECUn men om hojen går ryckigt så byter man mot en likadan fast med annan mjukvara dvs en annan mappning. Själv tror jag vad jag vill på det där att det inte är alla hojjar... klart som fan det är alla hojjar!
Aja hur som helst så berättade jag ju att jag testat fuel fixet och att det inte hjälpte och han sa att han trodde mig så han beställde en ny.
Har precis kommit hem, har varit och tvättat hojjen. Fy satan va fuktigt det är i en GDS hall... Svetten lackar när man står där och skrubbar! Och jävla dekalhelveten på höger sida lossnade också.. Inte helt men FLADDER sa det när jag körde högtryck. Det är sånt där man blir så ledsen över.... Men det gick att slicka tillbaka den eftersom den inte lossnade helt.. Lite sol på det och lite ömhet så satt den igen.. Så INGE högtryck närmare än 1m från dekalerna!
Fyfan va min hojj va skitig.. Hur fan tvättar man ekrarna?? va helt omöjligt att få bort all smuts... skrubbade som en tok. Kanske någon som har nåt bra tips?
Nu har jag pladdrat klart!