Swensson skrev:Mmmmmm men mina snubbar vägrar ju byta box. Lämna in den idag... blev tokig på dom men men... dom har fått info från Yamaha Sverige att man ska testa o ställa in befintliga ECU:n... så sa högste hönset där iaf. medans snubbarna på verkstan (som gör jobbet) bara klia i huvet o sa "o hur fan då" men men det skiten får dom fan lösa snart.... en Power Commander löser ju problemet men fan... ska ju få en fullt fungerande hojj tycker man...
Lämna in den så att de får "justera" då, så får de se hur stor skillnad det blir Min verkstad sa det samma. Men jag förklarade vänligt men bestämmt för dom att det inte är någon idé om jag får tillbaka hojen och den uppför sig på samma sätt. Så det tog en dag och de ringde tillbaka och sa att de behövde "den röda nyckeln" för att de skulle byta CDI boxen (är tydligen inte ECU;n det kallas för här i Sverige ). Sedan fick jaf tillbaka hojen och den hade blivit bättre. Har visserligen inte kunnat köra så mycket med den sedan dess, och nu åker det på en PCIII;a. Så jag vet ju igenkligen inte hur mycket skillnad det blev