Jag tror faktiskt att TKC 80 finns i 120/70-17. http://www.mynetmoto.com/motorradre...profile/TKC 80/StartRow/0/motorradreifen.html
Här finns en lista på en massa moddningar som löser olika mer eller mindre allvarliga "problem" med XT:n:
http://www.xt660.com/showthread.php?t=630
Här kan du läsa om ECU:n som kan trassla till det:
http://www.xt660.com/showthread.php?t=8546
En del av dessa trådar kräver medlemskap i forumet för åtkomst men det är det värt!
Min XT går numera "tillräckligt bra" (inte perfekt men klart drägligt och hanterbart även i kryp/manöverkörning) men då har jag gjort nästan alla rekommenderade moddar...
De viktigaste tror jag är: byt till Iridium-tändstift, montera och justera korrekt en "Kev fuel mod" (se ovan, xt660.com) eller en power commander, ställ in co:n rätt, och se till att motorn får mycket luft (annars är fuel mod eller pc poänglöst). Dessutom finns (i listan ovan) en "twist throttle mod" som gör gasreglaget mindre "av/på".
Jag har drevat ner ett kugg fram vilket gör att hastighetsmätaren visar 10-15% för hög hastighet. En speedohealer är en rätt dyr lösning på problemet - eller så räknar man bara om...
Hur påverkar det mätarställningen?
Tack för alla tips ska kolla igenom allt så småningom.
Ngn som ska sälja pakethållare (med topbox) eller vet var man hittar till ett bra pris??
Har beställt nya broms och kopplingshandtag på ebay, är det krångligt att byta
Tack för tipset...
Det blev TKC-80 både bak och fram från www.dexon.se
Dubbat med bildubb.
Jag återkommer med erfarenhetsberättelse när däcken är på och det blivit vinterväglag.
/ Rickar
Vågar man köpa/använda den här bromsskivan?
http://viewitem.eim.ebay.se/Rear-Br...-YZF600R-YZF1000R-XT660R-XJ/130612407078/item
Blir eventuellt ägare till en XT660R imorgon. Någon som har en digital servicehandbok (årsmodell 2007) att bjuda på? Det jag lyckas googla fram är för äldre modeller, är ofullständiga, eller fungerar inte. Har en för 2004. Finns det någon överblick på skillnaderna i årsmodellerna, eller är de bara kosmetiska?
Öser på med fler frågor när jag ändå är i farten.
Hade primärt siktat in mig på en F650GS Dakar för att komplettera sporthojen.
En XT660R verkar ju vara en skälig kompromiss mellan grusbus, låga servicekostnader, praktiskt asfaltsåkande samt enklare äventyrstouring. Tanken är tom att lura med tjejen på lite simpel touring till Norge (vi är korta/lätta båda två och hon åker vad som helst, bara hon slipper sitta framåtlutad och böjd som en ostbåge).
Manualen är aningen rörigt formulerad gällande servicepunkter. Har jag förstått rätt om:
* 1000 mils-intervaller (olje/filterbyte minst årligen)
* Första "riktiga" servicen vid 1000 mil (årlig service exkluderad). En 07:a där årlig service har skötts av ägaren själv är således inget att reagera på?
* Ventiljustering först var 2000:e mil.
Jaha, då har man köpt sig en 660cc gris. XT660R var inte så hög och otymplig som jag förväntat mig. En förvirrad provkörning i mörker och väta, trivdes som fisken i vattnet. Går det att köra motorväg med den här skiten eller måste jag snirkla mig hem på småvägar när den ska köra hem i veckan?
Funkar utmärkt på motorväg, men att hålla rullen maxxad kanske inte är att rekommendera
Vad finns det för Yamaha-verkstäder i Stockholm?
MC-proffsen
MC-varuhuset
Yamaha Center Haninge...?
Kollade upp priser på 1000-milaservice. Satan i gatan, och detta är en "liten" servicen.
MC-proffsen:
3150 kr -10% vintertid
550 kr för bromsvätskebyte
MC-varuhuset:
Ca 3000 kr
600 kr för bromsvätskebyte
Yamaha Center Haninge:
3300 kr
700 kr för bromsvätskebyte
Går det att köra motorväg med den här skiten eller måste jag snirkla mig hem på småvägar när den ska köra hem i veckan?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|