Sitter o grunnar lite , Behövs både crashbågar och rejäl hasplåt? Tänker bygga en hasplåt ala Metalmule fast med fack för liite verktyg o slang. Har bredare och högre Lucasstyre med tänkta (ej inhandlade än ) handguards från acerbis. Är inte crashbars overkill då. Jag räknar med ett gäng marksyningar första säsongen med tanke på att detta är en ny hoj för mig
Ha de` , Roffe
Jag återkommer med erfarenhetsberättelse när däcken är på och det blivit vinterväglag.
/ Rickar
Det är inte vikten du ska tänka på utan dess funktion jämfört m orig noll möjligheter förutom byta fjäder eller lägga i distans. Ska provmontera min m 690 kronor m XT styrpinne moddad, 48mm gaffel. 4-kolvsoket & 320mm skivan låter jag vara. Sen åker de ut för försäljnung då jag får min svarta 690 gaffel & krona senare i jan. Kommer lägga ut den för 4500:- inkl KTM 48mm gaffel m nya packboxar/690 krona m anpassad XT styrpinne/KTM brembo 4-kolsok & 320mm skiva. Dyrt? Nä tycker inte det, kolla vad off the road.de tar för deras gaffelkrona & gaffel som också är WP![]()
Ok då känns det dumt att köpa en XT ifrån början eller? Nu hade jag gärna sett att den 690 gaffeln jag köp på Ebay kom ifrån en likadan KTM690 Enduro R som jag ägde tidigare & hade den bättre gaffeln ifrån början m 300mm fjädringsväg men denna kommer komma ifrån en 690 Enduro -12 m 275mm men det kommer fungera bra. XT är skittung ifrån början så försöka lätta den m diverse saker känns bara onödigt då motorn väger bly & ramen likaså. Därför anpassar jag den till mina behov dvs 2-1 system för högre markfrigång, PC5 mm för att den ska ge rätt blandning & gaffeln för att förbättra funktionen hos dess fjädring. Får se om man byter fjädring i bak som är också en måste i detta samband men dyrt. Ja varför inte köpa en Enduro R frågar sig en del, jo jag vill ha optimal tillförlitlighet som XT ger därför kan jag ta att den är tung men moddar efter mina behov.![]()
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |