Sitter o grunnar lite , Behövs både crashbågar och rejäl hasplåt? Tänker bygga en hasplåt ala Metalmule fast med fack för liite verktyg o slang. Har bredare och högre Lucasstyre med tänkta (ej inhandlade än ) handguards från acerbis. Är inte crashbars overkill då. Jag räknar med ett gäng marksyningar första säsongen med tanke på att detta är en ny hoj för mig
Ha de` , Roffe
Jag återkommer med erfarenhetsberättelse när däcken är på och det blivit vinterväglag.
/ Rickar
Det är inte vikten du ska tänka på utan dess funktion jämfört m orig noll möjligheter förutom byta fjäder eller lägga i distans. Ska provmontera min m 690 kronor m XT styrpinne moddad, 48mm gaffel. 4-kolvsoket & 320mm skivan låter jag vara. Sen åker de ut för försäljnung då jag får min svarta 690 gaffel & krona senare i jan. Kommer lägga ut den för 4500:- inkl KTM 48mm gaffel m nya packboxar/690 krona m anpassad XT styrpinne/KTM brembo 4-kolsok & 320mm skiva. Dyrt? Nä tycker inte det, kolla vad off the road.de tar för deras gaffelkrona & gaffel som också är WP
Ok då känns det dumt att köpa en XT ifrån början eller? Nu hade jag gärna sett att den 690 gaffeln jag köp på Ebay kom ifrån en likadan KTM690 Enduro R som jag ägde tidigare & hade den bättre gaffeln ifrån början m 300mm fjädringsväg men denna kommer komma ifrån en 690 Enduro -12 m 275mm men det kommer fungera bra. XT är skittung ifrån början så försöka lätta den m diverse saker känns bara onödigt då motorn väger bly & ramen likaså. Därför anpassar jag den till mina behov dvs 2-1 system för högre markfrigång, PC5 mm för att den ska ge rätt blandning & gaffeln för att förbättra funktionen hos dess fjädring. Får se om man byter fjädring i bak som är också en måste i detta samband men dyrt. Ja varför inte köpa en Enduro R frågar sig en del, jo jag vill ha optimal tillförlitlighet som XT ger därför kan jag ta att den är tung men moddar efter mina behov.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|