Modifieringar XT660 X/R

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
ckor
Menar du att MMs hasplåt fördärvar markfrigången som man vinner genom ett högt draget system? Fy så urbota korkat isf! :gnissla Tackar ödmjukast för den infon . Blir till att snickra en egen hasplåt då..
Ha de gött , Roffe

Jag har Metal Mule's system och hasplåt, hasplåten sitter i samma nivå som fästet för centralstöd, tightare mot motorn är det ingen ide attt gå då det lämnar länkaget oskyddat.
Kika på bilden länkad i mitt inlägg längre ner, där ser du MM-hasplåt, centralstödfästet och länkaget.

Last edited:

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
MT21 slits så jäkla snabbt tycker jag iallafall i bak, hur är T-63 på vått då jag har hört att det kan vara som rejält halt på blött gräs mm?

Jag har T-63 på nu, beter sig som man kan vänta sig med det utseendet (stora klackar), givetvis är det halkigare än ett crossdäck.
Det har gått ca 300mil grusbus med packning och är väl halvslitet, rätt bra livslängd med andra ord.
Men det går att ta sig fram.
http://forum.soe.se/attachment.php?attachmentid=67551&d=1349628006
http://forum.soe.se/attachment.php?attachmentid=67552&d=1349628055

rfroffe

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
grussprättare
Jag provade T63 på 690n o det åkte av efter ca135 mil (bak) det fanns mer att slita på ca5mm kvar, för nästan 900 riksdaler (18") så hade jag högre förväntnigar på ett michelindäck. Hyfsat grepp rakt fram med på bredställ så var det milt uttryckt , obra .
Fråga : Rekommenderar ni MMs hasplåt ? eller finns det andra som skyddar lika bra fast ger bättre markfrigång? Tycker den ser jävligt sexig ut ! Bra pris med.
TLS du har PM.
Ha det gött ,R :smasha

erkanders

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2012
Hoj
2009 Yamaha XT 660 X
Cha. Ni som åker så mycket grus/terräng åkning. Varför åker ni XT/R när man skulle kunna gränsla en WRF 450? Den är ju anpassad för tuffare körning, och funkar kanon på vägen oxå, det vet jag.
Är det topphstigheten på landsväg det hänger på, eller?
(eller går det inte att köpa WRF 450 vägreggad nu för tiden)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Cha. Ni som åker så mycket grus/terräng åkning. Varför åker ni XT/R när man skulle kunna gränsla en WRF 450? Den är ju anpassad för tuffare körning, och funkar kanon på vägen oxå, det vet jag.

Någonstans ska det kompromissas. WRF450 är ju en renodlad enduro, vilket XT660R inte är. Jag ville inte ha en renodlad enduro. För mig var XT660R en bra kompromiss mellan grusbus, enklare offroad, enklare touring samt asfaltsåkning (åk-till-jobbet-körning). "Dual sport" segmentet med "äventyrshojar" är lite av den ultimata kompromissen. Fungerar för att köra på lokala grusspåret, men även korsa kontinenten.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C

Billig i inköp och försäkring. Långa serviceintervaller. Lå bränsleförbrukning. Bekväm till jobbpendling. Funkar utmärkt att göra dagsetapper om 50 mil både på grus och asfalt. Bra kompromiss. Och långa serviceintervaller. En gång till.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor

Perjul, se mina frågor längre upp kring motorbåge/hasplåt mm. Du har samma båge och plåt som jag tänkte köpa. Nöjd eller något att klanka ned på kring dem?

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Hasplåten är lång och bra. Skyddar även vattenpumpen. Är också nöjd med bågarna. Har varit omkull ett par gånger, och då har både bågar och hasplåt gjort sitt jobb och räddat det som räddas ska :).

Smällde ganska hårt vid ett tillfälle i skogen, och då tog bågen smällen och blev rejält deformerad. Gick dock att böja tillbaka.
Se bild:
bar.jpg

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Prima. Hur pass bra skyddas plasten vid tanken av motorbåge/handtag? Touratechs bågar skyddar ju tex mycket högre, men verkar ge dåligt skydd för själva motorn istället.

Kylare och plast klarar sig i alla fall. Styret tar smällen.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så nu har man påbörjat operation byta gaffel. Ska till en mekanisk verkstad nästa verka med kronorna så får de svarva en ny styrstam. Om man kolla på hojen så är man bra sugen på att skaffa en till för att göra en cafe racer av den. Tänk er mkt lägre, 17" hjul i fram, clipon styre, inga kylarvingar, kapad sadel & bakram så den slutar kring luftburken. XT660 borde fan vara en av de billigare hojarna som ingen KTM kåt vill ha! :)

xt4.jpgxt2.jpg

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tänkte höra om det finns nåt intresse för min Titan dämpare av märket OTR SR-Racing. Har haft den monterad på min XT660R m mitt 2-1 system knappt 100mil. Inga skador på dämparen.. Passar säkert andra offroadhojar med adapter då det är rakt anslutningsrör. Dämparen hålls ihop med avgassystemet med 2st fjädrar. :)

Bullerplugg 34mm / utan plugg 50mm
Längd 59cm
Invändig diameter anslutningsrör: 52mm
Utvändig diameter anslutningsrör: 54,5mm

IMAG0133.jpg

Lägger ut den på blocket för 1800:-

Last edited:

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Vilket tryck i däcken skall man på på TCK80 dubbisarna tro? (landsvägsdubbade) på R'en

Last edited:

perjul

Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Vad säger ni om det här då? Kollade med Yamaha om dom hade ett bultkit till bakre bromsskivan, dvs 6 st bultar. Dom kunde ta hem, och då skulle priset vara över 600 kr. Vilket skämt. Och så undrar handlarna varför man köper utomlands via nätet...

Suck.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Vad säger ni om det här då? Kollade med Yamaha om dom hade ett bultkit till bakre bromsskivan, dvs 6 st bultar. Dom kunde ta hem, och då skulle priset vara över 600 kr. Vilket skämt. Och så undrar handlarna varför man köper utomlands via nätet...

Suck.

Ingick frakten, eller skulle de ha betalt för den också? :hihi

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha