Samma gaffel.
Okey, tack för hjälpen
Nån som har provat Heidenau K60 Scout 140/80-17 bak på sin xt? Passar det rent fysiskt?
Samma gaffel.
Okey, tack för hjälpen
Nån som har provat Heidenau K60 Scout 140/80-17 bak på sin xt? Passar det rent fysiskt?
Tänk på när du beställer att den kommer i två modeller, en med hel slitbana och en med delad.
Klargör skillnaderna på www.mynetmoto.de
Har dock 2 problem, den går riktigt ryckigt på låga varv och nästan hackar fram. Detta har säkert tagits upp tidigare i tråden men hittade inget via sökfunktionen som handlar om nyare modeller.
Det andra problemet är att i mellan 40 och 70 km/h så känns det som att man rullar fram över vågor på sjön.
Har precis köpt mig en 2011 XTR och kört ca 30 mil. Älskar denna hoj då den verkligen passar mig som handsken.
Har dock 2 problem, den går riktigt ryckigt på låga varv och nästan hackar fram. Detta har säkert tagits upp tidigare i tråden men hittade inget via sökfunktionen som handlar om nyare modeller.
Det andra problemet är att i mellan 40 och 70 km/h så känns det som att man rullar fram över vågor på sjön.
2. Jag väger 95 kg och drog upp förspänningen på fjädern till max med original haknyckel som ligger i verktygssatsen vilket löser problemet.
Kolla ryckutjämnaren om gummi är slitna. Sen finns det en mod där du moddar gasrullen där ena gasvajern ligger. Dvs man borrar ett spår så vajern ligger stadigt vilket den inte gör nu vilket kan påverka ryckigheten. Prova när du kör jämnt rycker den så vrider du bara lite lite på gasen utan att gasa så kommer du märka att när vajern är lite spänd så avtar rycket.
Jo, om jag förstod det rätt skulle 140-versionen vara bättre än 130-versionen?
Hittade en bild på revzilla som visar hur de olika storlekarna ser ut:
Japp 140 versionen håller dubbelt så långt men ska du ut i periferin så har du bättre fäste med 130 versionen men på grus funkar det super.
Min är ju en X original så jag kör med 150 bredd och det förra höll 1800 mil och då var det kanske 20 % grus men bättre allround har jag aldrig haft.
Det finns bättre däck för grus och bättre däck för asfalt bak men för blandad körning är det ingenting som slår K60 Scout.
Jag övningskör ju med hojen så det kommer väl bli 50/50 ungefär..
Men 140bredden kommer funka OK på grus iaf?
Sitter ett slitet tkc80 bak nu, så det lär väl inte bli sämre iaf
Japp inga problem, det är bra driv och du har det drivet du behöver i kurvorna då det blir mer mönster så att säga. Fördelarna med detta däcket för 50/50 körning är många. Kör man mest grus så har man ju inte heller behovet av ett smalare däck som gräver ner sig bättre.
Jag kör ju Motard med Knobbies och har nog mest kul per krona!
Hej, ska kolla en xtx idag och undrar om det finns några specifika grejer att vara noga att kolla?
Går att ordna ibland med högre CO-värde, alternativt med "Kevs fuel mod" eller en Power Commander.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |