Du behöver i så fall en O2-controller eller O2-optimizer. O2-controller från Kev eller O2-optimizer från DynoJet.. En elimintor, d.v.s. en enklare variant med enbart nåt motstånd fungerar inte. ECU:n känner av det och det har visat sig att hojen går för tjockt om man rycker sensorn eller stoppar i eliminator. En Kev fuel mod är dock inte detsamma som en O2-controller.. Men Kev har som sagt även en O2-controller.
Om du har en väldigt ryckig cykel kontrollera även gummikuddarna som sitter i bakhjulet och håller fast drevhållaren.. Väldigt vanligt att de är utslitna och skapar glapp vilket upplevs som att hojen går ryckigt.
Ta tag i drevet när hojen står med hjulet på marken (alltså inte på depåstöd eller liknande) och försök dra drevet fram och tillbaka i färdriktningen.. Går det ruckla något på det så är gummina utslitna och behöver bytas.. Kan du ruckla på drevet in och från hjulet istället behöver lagret som håller drevhållaren bytas.. Jag ska byta både lager och gummin nu i vinter för jag har lite glapp åt alla håll.. Det ska inte gå att ruckla på drevet i nån riktning, om det går är något slitet..)
Stoppade på en O2-controller på min hoj häromdagen och den blev starkare på långvarv.. Dom går ju väldigt tunt i låg fart / låga varv. Det hörs att den får mer bensin nu, för den morrar lite mer
den rycker dock fortfarande lite, men det är högst troligen pga dåliga gummin och dåligt "drevhållarlager" i bakhjulet..