Idag märkte jag att min 4 växel blev otroligt svår (helt stum) att växla ner till trean, Jag får växla upp till 5an snabbt och sen hetsa stampa på petaren för att 4an ska vidare ner till 3, Det är inga problem med växel nummer 1-2-3-5 varken upp eller bara från 4an ner till 3an.
Det är inga missljud från motor eller växlar.
Jag bytte olja idag men hjälpte inte.
Vad kan vara fel, har insett att lämna in för renovering av växellåda kan bli "Dyyrt" då motorn måste delas.
Innan jag grottar ner mig mer i huruvida jag själv behärskar en renovering så frågar jag er, vad tror ni?
MVH
Patrik
Jag smörjde allt vid ca 5000 mil. Och det var i grvens tid, då allt var snustorrt. Hade inte klarat sig länge till. Kört mycket offroad...
Någon som har koll på diameter på hjulaxlar fram/bak på R-modellen?
Hur menar du? Hur har du märkt att växellådan skulle vara av dålig kvalitet?Har själv märkt att lådan på XT är långt ifrån samma klass som KTM när man börjar hårdköra lite, förbannat tråkigt att det är så när motorn verkar skottsäker!
Tärningen är kastad:
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_XT660R_49316403.htm?ca=8&w=3
Tipsa era vänner!
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |