Fråga från en som snöat in sig lite på dakarstuk.
Finns det nån lyktkåpa med dakarstuk likt ktm adventures originalstil?
OTR har ju en supersnygg variant som dessvärre kostar en förmögenhet.
Markeringarna mellan balansaxel och vev stämmer?Okej, hoppas ni kan svara på en fråga till!
Efter att växellådan lagats, motorn installerats tillbaka i hojen startar fint osv har jag märkt något udda.
Det vibrerar i handtag, sadel, fotpinnar och ram utav bara helv...... När jag kör nu.
Vibrationerna kommer från motorn ut i chassit som det aldrig gjort förr.
Alla bultar är momentdragna efter boken, trodde först att det var kedjan men icke.
Alla förslag mottages utan dem som går ut på att jag måste öppna hela motorn igen
Markeringarna mellan balansaxel och vev stämmer?
Nolla motorn du behöver ju inte riva toppen iafAhhh!!!! missade det, Tack Blackbox tur att man lär sig något varje dag.
Jag som var så nöjd med att fått ihop motorn och med nollande av kamkedja fått ihop koppling å herrans moster....
Blir till att riva motorn igen, tror dock att jag kan lämna den i ramen den här gången, (börjar bli dyrt med olja)
I och med att jag vet att jag inte ställde dreven efter markering så bör vibrationerna härstamma från denna fadäs? Det torde väl inte vara skadligt att köra nu förutom bortdomningar i händer och fötter, jag kan alltid tänka att jag kör en gammal KTM
Blackbox; har du några tips innan jag sätter igång? Så jag inte missar mer viktiga väsentligheter.
Hur kunde jag missa!!!
View attachment 392626
MVH
Helmut.
Vet någon vilken skyddsbåge som sitter monterad över vattenpumpen på bilden?View attachment 392818
Edit: kan vara H&B
Sw-motech har en båge som passar med original hasplåt också. Jag har även sett givi-bågar med samma hasplåt, men då satt inte hasplåten riktigt på plats. Den kanske gör samma jobb iaf, men det var ett större mellanrum i framkant mellan plåten och grenrören.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|