Idag märkte jag att min 4 växel blev otroligt svår (helt stum) att växla ner till trean, Jag får växla upp till 5an snabbt och sen hetsa stampa på petaren för att 4an ska vidare ner till 3, Det är inga problem med växel nummer 1-2-3-5 varken upp eller bara från 4an ner till 3an.
Det är inga missljud från motor eller växlar.
Jag bytte olja idag men hjälpte inte.
Vad kan vara fel, har insett att lämna in för renovering av växellåda kan bli "Dyyrt" då motorn måste delas.
Innan jag grottar ner mig mer i huruvida jag själv behärskar en renovering så frågar jag er, vad tror ni?
MVH
Patrik
Jag smörjde allt vid ca 5000 mil. Och det var i grvens tid, då allt var snustorrt. Hade inte klarat sig länge till. Kört mycket offroad...
Någon som har koll på diameter på hjulaxlar fram/bak på R-modellen?
Hur menar du? Hur har du märkt att växellådan skulle vara av dålig kvalitet?Har själv märkt att lådan på XT är långt ifrån samma klass som KTM när man börjar hårdköra lite, förbannat tråkigt att det är så när motorn verkar skottsäker!
Tärningen är kastad:
http://www.blocket.se/orebro/Yamaha_XT660R_49316403.htm?ca=8&w=3
Tipsa era vänner!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |