Modifieringar XT660 X/R

XT660SM

Ny medlem
Gick med
10 May 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
-07 Yamaha xt660x SM
Är det någon som bytat sadelöverdrag förr? Tänkte byta till svart, tips på vart man kan få tag på ett som passar en xt660x -07 för en billig peng?
 

Whylex

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2013
Ort
Luleå
Hoj
2013, Yamaha XT660R
Är det någon som bytat sadelöverdrag förr? Tänkte byta till svart, tips på vart man kan få tag på ett som passar en xt660x -07 för en billig peng?
De gånger jag bytt klädsel på skotern o bilstolar hos min lokala läderhantverkare så skötte han allt vad hade med material att göra.
Jag tog med det ursprungliga materialet så hittade han något liknande.
 

XT660SM

Ny medlem
Gick med
10 May 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
-07 Yamaha xt660x SM
Ska se om jag kan hitta en läderhantverkare! Tack för tipset!:)

De gånger jag bytt klädsel på skotern o bilstolar hos min lokala läderhantverkare så skötte han allt vad hade med material att göra.
Jag tog med det ursprungliga materialet så hittade han något liknande.
 

Yamalube

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2012
Ort
Fyrkanten
Hoj
XT660R
Hello...
Jag var på Yamaha center idag o köpte lite småprylar, passade även på att kolla prisuppgift på vänster sidokåpa+ dekaler, då min har sett gruset ett par ggr.
Ca 700 för kåpan är väl iofs inte mkt att bråka om, men 1500 för dekalsatsen!!!!!!!!:va tre klistermärken för 1500 spänn, , jag är i fel bransch.
Summa summarum: Krascha allt ni orkar, men blås inte av dekalerna med högtryckstvätten vad ni än gör.
 

XT660SM

Ny medlem
Gick med
10 May 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
-07 Yamaha xt660x SM
Hello...
Jag var på Yamaha center idag o köpte lite småprylar, passade även på att kolla prisuppgift på vänster sidokåpa+ dekaler, då min har sett gruset ett par ggr.
Ca 700 för kåpan är väl iofs inte mkt att bråka om, men 1500 för dekalsatsen!!!!!!!!:va tre klistermärken för 1500 spänn, , jag är i fel bransch.
Summa summarum: Krascha allt ni orkar, men blås inte av dekalerna med högtryckstvätten vad ni än gör.

Kör utan dekaler, eller fixa lite fräcka stickers!:yoparty
 

Whylex

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2013
Ort
Luleå
Hoj
2013, Yamaha XT660R
Har för mig att nån här på forat friserade plasten på sin XT. Blev grymt snyggt, o jag är sugen på att göra likadant.

Men jag förstod inte alls hur han fäste det..!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har för mig att nån här på forat friserade plasten på sin XT. Blev grymt snyggt, o jag är sugen på att göra likadant.

Men jag förstod inte alls hur han fäste det..!

Du menar så här?
Den var rätt elastisk och tjock. Köpte den på ebay från korea. Tålamod, skalpell och ibland värmepistol. ;)
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1390541463251.jpg
    uploadfromtaptalk1390541463251.jpg
    238.4 KB · Visningar: 138

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Tittade till hojen i dag för första gången sen säsongsavslutningen. Den gick i vinteride i början på december. Och som vanligt räckte det med att nudda startknappen för att dra igång den. Batteriet är original anno 2008.

Har alltid lika roligt åt alla trådar som handlar om vinterförvaring och underhållsladdning :)...
 

Bifogat

  • 20140125_150940-1.jpg
    20140125_150940-1.jpg
    229.8 KB · Visningar: 128

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Tittade till hojen i dag för första gången sen säsongsavslutningen. Den gick i vinteride i början på december. Och som vanligt räckte det med att nudda startknappen för att dra igång den. Batteriet är original anno 2008.

Har alltid lika roligt åt alla trådar som handlar om vinterförvaring och underhållsladdning :)...

Vägarna är ju torra nu, snart dags att ta hem från vinterförvaring :)?. I fredags blev jag omkörd av ...en XT.
 

Whylex

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2013
Ort
Luleå
Hoj
2013, Yamaha XT660R
Själv har jag redan hunnit några vändor inne i parkeringshuset. Ibland är suget för högt!
 

wiggo48

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
05, yamaha xt660R
Jag har oxå planer på att byta sadelöverdrag men tänkte beställa ett i skinn från England som jag hittat på eBay.
Men jag blir inte klok på om det är samma sadel till både X och R, det står nämligen att det passar till X och inget om R, vilket jag har.
Snälla, kan nån tala om för mig om det är samma sadel tack.
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Är det någon som vill bli av med sina sidkåpor som sitter på tanken? Jag är ute efter x-modellen alltså de som är mindre än de som sitter på r-modellen. Är även ute efter x-modellens framlykta! Eller så kanske någon vet av en annan framlykta som passar ?:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top