Modifieringar XT660 X/R

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Aphex skrev:
2139143 Ah trevligt? Hur betedde den sig innan bytet? Hur ser man att den är utbytt? Kollade min tidigare idag för att försöka nysta ut om den verkligen är bytt. Fanns två olika nr på framsidan av ecu:n men blev inge klokare av det :va

Ram.nr t.o.m DMO014-008257 hade problem med ecu:n. Min gick ojämt på låga och mellanvarv. Otrevligt vid tex rondeller och korsningar. Finns dom som vurpat pga ecu:n. Gäller endast 04or
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Carl-m skrev:
2139850 Ram.nr t.o.m DMO014-008257 hade problem med ecu:n. Min gick ojämt på låga och mellanvarv. Otrevligt vid tex rondeller och korsningar. Finns dom som vurpat pga ecu:n. Gäller endast 04or

Ok! Sådana tendenser finns inte på min vad jag märkt än. Förra ägaren sa att den var bytt så jag får lita på det. Av ren nyfikenhet ville jag checka med er om man kunde kolla numren på boxen för att se det.
Ha det fint i värmen. Själv ska man jobba tolvtimmarspass både lördag och söndag :3freak
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Här var det dåligt drag. Men alla är väl ute och kör i det fina vädret. En annan får vackert vänta ett tag till, tills trafikinspektören ev. säger ok :mattias
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag monterade alu-styre på min och jäklar! nu är ALLA vibrationer borta :) (Dom få som fanns innan) Blev även en skönare vinkel för mig.
Sprutade grus idag i det goa vädret :)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
XTrem skrev:
2142972 Jag monterade alu-styre på min och jäklar! nu är ALLA vibrationer borta :) (Dom få som fanns innan) Blev även en skönare vinkel för mig.
Sprutade grus idag i det goa vädret :)

Gött med lite grusåkning! Alustyre? Trodde AFAM original styret var i alu.
 

mr_majzoo

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Tibro
Hoj
Hornet 600 -06
kapar mig in på denna tråden lite, är det någon som vet den egentliga skillnaden på motorerna i MT03 & XT660?


MT03:

33,4 kW (45 hk) / 6.000 rpm
Max vridvarv 56,2 Nm (5,73 kg-m) / 5.250 rpm

XT660:

35,3 kW (48 hk) / 6.000 rpm
Max vridvarv 58,4 Nm (5,95 kg-m) / 5.250 rpm
eller här ser man lite bättre:

http://www.yamaha-motor.se/products...ils.jsp?model=tcm:36-91353&model=tcm:36-52114

Jag prövade att komma in i diagnos läget men utan resultat.. undrar om det går på något annat vis. Har letat på nätet efter någon sida för mt03 men hittade bara tyska o italienska o grejer.. om det bara hade varit på engelska :huvet
 

xeqt

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
XT660R -04
Carl-m skrev:
2139071

Nu har jag fått ny cdi box på garantin. Vilken skillnad :yoparty . Nu kan man åka normalt i rondeller osv.

Till alla er som bytt CDI-box!! Vart i näheten av uppsala kan man göra det? Fixar lelles det eller måste jag ta mig till yamaha center i järfälla?

Min beg köpta xt660r -04 rycker riktigt otrevligt på låga varv.
Tacksam för svar.

Finns det dessutom ngn i uppsalatraktren som kan tänka sig att vara handledare och åka massor av hoj maj-juni innan min uppkörning?? Min hoj står nu 10 mil :huvet från där jag bor och känner ingen jag kan köra med i uppsala!
 
Last edited:

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
xeqt skrev:
2146483 Till alla er som bytt CDI-box!! Vart i näheten av uppsala kan man göra det? Fixar lelles det eller måste jag ta mig till yamaha center i järfälla?

Det går på garranti, och den gäller i hela landet. Så, ta den Yama handlare som ligger närmast :)

Godta inte några "justeringar" eller så för det funkar inte... Det är ny box som gäller.

Lyckatill med lappen! :yoparty
 

xeqt

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Uppsala
Hoj
XT660R -04
Tackar!

Någon som har monterat eller funderar på att köpa den modifierade kröken som finns på off-the-road??? Man borde ju genom det spara ett antal kilon och dessssutom vinna markfrigång!
 

Bifogat

  • OTR_LK-XT6602in1_big.jpg
    OTR_LK-XT6602in1_big.jpg
    24.9 KB · Visningar: 150
  • OTR_SR-XT6602in1_Seite3.jpg
    OTR_SR-XT6602in1_Seite3.jpg
    37.3 KB · Visningar: 196
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
xeqt skrev:
2148212 Tackar!

Någon som har monterat eller funderar på att köpa den modifierade kröken som finns på off-the-road??? Man borde ju genom det spara ett antal kilon och dessssutom vinna markfrigång!

Funderade på sådana när jag hade min XT. Men faktiskt, när jag pratade med han som säljer off-the-roads prylar sa han att det skulle bli en relativt markant effekt sänkning. Röret är mest bra om man kör extremt mycket offroad och vill åt markfri gången.
 

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
mr_majzoo skrev:
2146385 kapar mig in på denna tråden lite, är det någon som vet den egentliga skillnaden på motorerna i MT03 & XT660?


MT03:

33,4 kW (45 hk) / 6.000 rpm
Max vridvarv 56,2 Nm (5,73 kg-m) / 5.250 rpm

XT660:

35,3 kW (48 hk) / 6.000 rpm
Max vridvarv 58,4 Nm (5,95 kg-m) / 5.250 rpm
eller här ser man lite bättre:

http://www.yamaha-motor.se/products...ils.jsp?model=tcm:36-91353&model=tcm:36-52114

Jag prövade att komma in i diagnos läget men utan resultat.. undrar om det går på något annat vis. Har letat på nätet efter någon sida för mt03 men hittade bara tyska o italienska o grejer.. om det bara hade varit på engelska :huvet
Om du undrar över att det är mindre antal hästar så har jag för mig att det är att MT:n klarar 2007 års strängare avgaskrav.
 

Motard_Outlaw

No Pain
Gick med
28 Apr 2006
Ort
KLIPPAN(Skogen)
Hoj
Yamaha xt660x -05
Livet e en fest

Nu jäklar .... :lol snart 100mil på räknaren och väntan på acraburkarna, filter och powercommanern é över sen ska här slangas så hjärnan blöder .... :yoparty :yoparty Någon här som ska till knutstorp i helgen ?? :Bugar
 

Gnosjo

KTM 690 sm
Gick med
12 May 2006
Ort
Gnosjö
Hoj
Yamaha XVE1900 07
Min xt660 x går knas

Har precis hämtat ut en 06 xt660x men tycker att den går konstigt, slutar att varva vid 50 km på ettan och miständer och vid 80 på tvåan det känns som att det är fel på den. eller är det mig det är fel på :confused:
 

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
gniden skrev:
2159057 Har precis hämtat ut en 06 xt660x men tycker att den går konstigt, slutar att varva vid 50 km på ettan och miständer och vid 80 på tvåan det känns som att det är fel på den. eller är det mig det är fel på :confused:

Låter som varvstoppet slår i ! jag lyckades få varvstoppet att slå i på femmans växel idag i medvinden ! 181 km/h sen var det stopp.
 

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
gniden skrev:
2159057 Har precis hämtat ut en 06 xt660x men tycker att den går konstigt, slutar att varva vid 50 km på ettan och miständer och vid 80 på tvåan det känns som att det är fel på den. eller är det mig det är fel på :confused:

Det är en vana. Har man åkt radfyra då tycker man att det händer inget med xt. Man måste ta den för vad det är en enstånka på ca 40hk på slangen.
Men jag är nöjd som f-n med min. Obs en gammal bild har fixat mindre backspegel nu. Min går bara 171 sen slår övervarvningsskyddet till :mad:
 

Bifogat

  • webb4.JPG
    webb4.JPG
    82.3 KB · Visningar: 204
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Carl-m skrev:
2159353 Det är en vana. Har man åkt radfyra då tycker man att det händer inget med xt. Man måste ta den för vad det är en enstånka på ca 40hk på slangen.
Men jag är nöjd som f-n med min. Obs en gammal bild har fixat mindre backspegel nu. Min går bara 171 sen slår övervarvningsskyddet till :mad:

Tjena! Blev det någon skillnad på motorkaraktären med "flip dämparen"? Eller bara ljudmässigt?
 

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Karlstad
Hoj
XR1200 -09
Aphex skrev:
2159384 Tjena! Blev det någon skillnad på motorkaraktären med "flip dämparen"? Eller bara ljudmässigt?

Jag köpte cykeln i vintras och satt på x-racing direkt. Har ej jämfört. Men vill ej åka med orginal då den låter som en symaskin då. Nu är det gött ljud i den :D .
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top