Linkan_80
Ny medlem
Vad går en PC 3 på ungefär?
Linkan_80 skrev:2690595Vad går en PC 3 på ungefär?
J.mika skrev:2694600min fråga: vilket är det bästa (smidigaste/billigaste) sättet att få hojjen att gå upp på 2:an /3:an? Ska men byta drev? eller vad är det som gäller?
tack på förhand! ciaoo
J.mika skrev:2694804Finns nog lika många teorier om vad som är bäst som det finns medlemmar...
Kan bara säga att jag till 95% kopplar upp hojen såhär. Lågt varv på 2:an, vrider sakta på rullen så att jag känner att den börjar dra lite mer, samtidigt som jag knycker till på rullen (nästan bottgas) duttar jag till kopplingen...alltså under den sek. som kopplingen är nere varvar maskin upp lite extra och då släpper man...kommer lätt då!!! svårt att förklara men nåt sånt...?
J.mika skrev:2693712Hej! Läst väldigt mycket i den här tråden om pcIII, bänkning och avg.system...ska tydligen göra en del?! även snackat med massa säljare mm. men idag blev jag ställd. Var på bike thn. idag och tänkte köpa allt detta...(i tron att den skulle gå mycket bättre). Nej sa dom, köp max ett avgassystem men då bara för ljudet i så fall...ingen effektökning nämligen. dom hade testat med en xt660 med arrow pipor på och kört i bänken...det gav mellan 0.5-1 hkr.sen slängde dom även på en pc och bänkade...gav ca 0.5 hkr. extra.
VA??
sockerconny skrev:2697253Hej Mikka!!
Om de du snackade med på bike, jobbar med motorcyklar, så borde dom byta karriär.
Iofs. har dom rätt i att ett avgassystem inte ger någon märkbar skillnad.....
UTAN en pc.
Har själv provat med enbart slipons & filter utan någon märkbar skillnad.
Monterade sedan en pcIII, bänkade, och vipps, 17 hkr och 20 Nm, extra.
Jag kan slanga på trean....
Mvh/Sockerconny
sockerconny skrev:2697253Hej Mikka!!
Om de du snackade med på bike, jobbar med motorcyklar, så borde dom byta karriär.
Iofs. har dom rätt i att ett avgassystem inte ger någon märkbar skillnad.....
UTAN en pc.
Har själv provat med enbart slipons & filter utan någon märkbar skillnad.
Monterade sedan en pcIII, bänkade, och vipps, 17 hkr och 20 Nm, extra.
Jag kan slanga på trean....
Mvh/Sockerconny
Stoppsladd skrev:2699423Min går upp på gas på tvåan med rätt teknik.
Står man så är det annu lättare att gasa upp den på just tvåan.
Skulle tippa på att jag ligger på ca 50hk eller strax över i min just nu.
Men jag har väl bara portning å kam kvar att fixa oxå för att få den perfekt.
Då kanske effekten ligger närmare 60 än 50 iaf
J.mika skrev:2699462Jaja...tycker med att det låter logiskt att det blir mer effekt men att inte ens YAMAHA CENTER eller BIKE kan komma överens tycker jag är dåligt och sätter myror i skallen!!! Får se själv då helt enkelt, börjar att sätta på mina leo dämpare...mer blir det säkert ändå! eftersom jag gillar hojen och tänker behålla den...
Men visst är det konstigt??? När en erfaren och känd butik/verkstad säger som de gör... blir fan sne.....!!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|