Modifieringar XT660 X/R

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Ort
Jönköping
Hoj
såld
Jo jag tror det blir det, den kommer nog att gå jämnare och finare med en sådan
frågan är ju måste man ställa in den i bänk ?

För det är ju typ samma pris att bänka det jag har eller köpa en PS3:a om jag då slipper bänka :D

Vad jag läst mig till på xt660.com så verkar de alltid rekommendera bänkning i kombination med PC, men du har ju möjlighet att ställa bränsletillförseln själv med intervall på 250rpm plus att du kan ladda ner lite olika "default"mappar från powercommanders hemsida. Där finns ju mappar för olika varianter, tex xt660 med blaha-slipon, original osv..
 

Filthgrinder

Grusätare!
Gick med
2 Jul 2007
Ort
Skaraborg
Hoj
Yamaha XT660Z Ténéré -09
En hoj som utrustas med en PC borde egentligen köras i bänk för att få den optimala inställningen. Default mappar ger lite tror jag men alla hojar skiljer sig alltid lite i motorn och för att vara säker på att hojen inte börjar gå torrt eller liknande så måste den bänkas för att man ska vara säker.
 

CRJS

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2008
Ort
Varberg
Hoj
Triumph 595 -97
Då så har man plöjt igenom hela denna tråden...Det tog sin tid :)

Har med två andra beställt varsin X -08 med slipon, moddad luftburk, KN, PcIII samt bänkning. Skall bli kul att se hur den går.

Kollade med åteförsäljaren vilken olja det var i vid leverans med det visste han inte och hade inga uppgifter på det heller någon som vet??
 
Last edited:

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Fråga till er experter :)

Jag har satt på x-racing slipon , DNA stage2 filer + sportluftfilter DNA
jag bör ställa upp CO:n den står idag på 10 vad bör vara lagom att börja med.

Har någon liknand kitt och vad har ni er CO ställd på ?

Bara ut och labborera... Har själv två olika CO inställningar beroende på "lek" eller pendel/söndas utflykt med familjen.
Justerar du det så ändras ju karaktären ganska markant, men bara att justera efter smaken... klart värt att lägga ned 30 minuter på.

Har själv beställt PC till min då jag skall "mappa" den med lite olika inställningar, och kanske få bort en del av avgassmällarna :tungan
 
Last edited:

pile

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2007
Ort
karlskrona
Hoj
fz1-n 08a
har leo vince utan luft filter, vad ska man ställa con på då .
bara att prova sig fram eller???
:tummenupp
 

roka01

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Honda Transalp RTG 2008, Motogino 125, PW50, Minimoto x2
Bara ut och labborera... Har själv två olika CO inställningar beroende på "lek" eller pendel/söndas utflykt med familjen.
Justerar du det så ändras ju karaktären ganska markant, men bara att justera efter smaken... klart värt att lägga ned 30 minuter på.

Har själv beställt PC till min då jag skall "mappa" den med lite olika inställningar, och kanske få bort en del av avgassmällarna :tungan


Ok vad har du CO:n på vid de två olika lägena, bara så man har ett hum om var jag sjall bör:D ja
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Ok vad har du CO:n på vid de två olika lägena, bara så man har ett hum om var jag sjall bör:D ja
Vill fasiken minnas att det var på "7" vid landsvägskörning - hojsvängar
och 23 vid bus och slanglekar :) Men tänk på att CO är olika för varje hoj, men du kan pröva dig fram, bara ha den i CO läget när du kör, då får du även fram varvräknaren :)
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Håller som bäst på att byta ut mina röda kåpor mot svarta nu..det blir sjukt bra vad det verkar! Lägger upp några före- och efterbilder i veckan om allt går som det skall! :tummenupp
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Har ni nån koll på hur stiftet ser ut effter ni har moddat luftburk och satt på slipon. Jag har en Aprilia strad 07 som skall fixas lite.

Har moddat min burk med att kapa snorkeln 2/3 och sen tagit bort den lilla resonanslådan som sitte koppat lite effetr luftburken.
Sen sitter det ett par Leovince dämpare med Db-killers i, efter dessa ändringar så varvar motorn mycket friare och hojen vill klättra upp direkt på bakhjulet på ettan.

Nu efter ha kör en sväng ville jag kolla stiftet så inget går galet

Vad tror ni om detta stift bra eller dåligt
 

Bifogat

  • stift 015.JPG
    stift 015.JPG
    149.6 KB · Visningar: 141
  • stift 016.JPG
    stift 016.JPG
    161 KB · Visningar: 125

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Finns en på blocket nu. En 05:a för 38''.......
http://www.blocket.se/vi/15284915.htm?ca=6_s
Härligt med vakna medlemmar... detta är värme :yoparty så nice när ni aktiverar er...
Har mailat till dem... han hade en köpare som skulle komma på torsdag, och jag sade att jag kommer nu idag med cash... inget svar, sedan messade jag igen för att kolla om den har varit i backen... eftersom vibbrationsvikten är av och bromsgreppet saknas på samma sida...

Vi får se... Jakten på ännu en XTX fortsätter... grymt tack vaksamheten
 

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
*hojlös*
Härligt med vakna medlemmar... detta är värme :yoparty så nice när ni aktiverar er...
Har mailat till dem... han hade en köpare som skulle komma på torsdag, och jag sade att jag kommer nu idag med cash... inget svar, sedan messade jag igen för att kolla om den har varit i backen... eftersom vibbrationsvikten är av och bromsgreppet saknas på samma sida...

Vi får se... Jakten på ännu en XTX fortsätter... grymt tack vaksamheten

Jag kanske har missat tidigare inlägg men Holtis, ska du ha TVÅ xtx:eek:r nu eller vad är det frågan om ? :confused: :)

Bytte förresten kåporna idag, nu är hojen svart och det blev himla bra!

Har således en uppsättning röda kåpor till en xtx -05a (antar att den funkar lika bra på en 04a eller 06a också) till salu!

PM:a mig om nån är intresserad så får ni ett bra pris! Lägger upp bild så snart jag kan på kåporna.
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Jag kanske har missat tidigare inlägg men Holtis, ska du ha TVÅ xtx:eek:r nu eller vad är det frågan om ? :confused: :)

Bytte förresten kåporna idag, nu är hojen svart och det blev himla bra!

Har således en uppsättning röda kåpor till en xtx -05a (antar att den funkar lika bra på en 04a eller 06a också) till salu!

PM:a mig om nån är intresserad så får ni ett bra pris! Lägger upp bild så snart jag kan på kåporna.
Stämmer bra.... skall stå tre stycken i garaget snarast...
Så nu återstår det en... frugan når tyvärr inte ned, så hon skall byta sin ZR7 till en ER6:a...

Röda kåporna... mm... har ju varit sugen på en röd tidigare... Vad skall du ha för dem... ? Kan PM istället... men klart intressant..
 

badpitt

Full fart spar tid!
Gick med
22 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2010 KTM 990 Adventure R
Har ni nån koll på hur stiftet ser ut effter ni har moddat luftburk och satt på slipon. Jag har en Aprilia strad 07 som skall fixas lite.

Har moddat min burk med att kapa snorkeln 2/3 och sen tagit bort den lilla resonanslådan som sitte koppat lite effetr luftburken.
Sen sitter det ett par Leovince dämpare med Db-killers i, efter dessa ändringar så varvar motorn mycket friare och hojen vill klättra upp direkt på bakhjulet på ettan.

Nu efter ha kör en sväng ville jag kolla stiftet så inget går galet

Vad tror ni om detta stift bra eller dåligt

För fet blandning, stiftet är ju sotigt. Blev det så sotigt efter "bara en sväng"? Då skulle jag strypa bränslet en aning.
 

Kärsta Carlsson

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
XT660R 07
För fet blandning ?

Min CO Stod på 17 och stiftet såg ut så här,
Jag ökade COn till 22 och det blev skillnad,
Så provade jag att dra i sär kontakten till lamban
men märkte ingen skillnad. Men stiftet är bra svart.
 

Bifogat

  • 20080221305STIFT.JPG
    20080221305STIFT.JPG
    31.5 KB · Visningar: 751

Kärsta Carlsson

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
XT660R 07
Har ni nån koll på hur stiftet ser ut effter ni har moddat luftburk och satt på slipon. Jag har en Aprilia strad 07 som skall fixas lite.

Har moddat min burk med att kapa snorkeln 2/3 och sen tagit bort den lilla resonanslådan som sitte koppat lite effetr luftburken.
Sen sitter det ett par Leovince dämpare med Db-killers i, efter dessa ändringar så varvar motorn mycket friare och hojen vill klättra upp direkt på bakhjulet på ettan.

Nu efter ha kör en sväng ville jag kolla stiftet så inget går galet

Vad tror ni om detta stift bra eller dåligt
Det ser bra ut mot mitt som är helsvart.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top